Remnant: From the Ashes
726V

Remnant: From the Ashes

Remnant: From the Ashes
  • Producent: Gunfire Games
  • Wydawca: Perfect World
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Świat: 20.08.2019
  • Europa: 20.08.2019
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: RPG akcji
  • Liczba graczy: 1-3
  • Kontroler ruchu: Nie
  • Tryb 3D: Nie
  • od lat 16
  • przemoc

Remnant: From the Ashes to gra action-RPG wyprodukowana przez studio Gunfire Games i wydana przez Perfect World Entertainment. Tytuł ukazał się na komputerach oraz konsolach PlayStation 4 i Xbox One.

Akcja gry rozgrywa w świecie, który zostaje zaatakowany przez stwory z innego wymiaru zwane The Root. Ludzkość walczy o przetrwanie, lecz posiada technologię, dzięki której jest w stanie tworzyć przejścia do alternatywnych światów. Korzystając z jej dobrodziejstw, rozliczni śmiałkowie próbują odkryć prawdę o najeźdźcach i znaleźć sposób, jak ich powstrzymać. Nasza postać na początku budzi się w zrujnowanym nadmorskim mieście, po czym wkrótce dociera do Ward 13, bezpiecznej przystani, która od tej pory będzie jej bazą wypadową.

Pod względem rozgrywki tytuł stanowi połączenie gier takich jak seria Dark Souls czy Diablo. Ward 13, jak wspomniano, stanowi naszą wypadową, z której wyruszamy do rozmaitych lokacji, by stopniowo odkrywać prawdę o The Root. Ważnym elementem rozgrywki jest szeroko pojęta kustomizacja naszej postaci. Opcji jest sporo. Po pierwsze, do wyboru mamy trzy klasy różniące się umiejętnościami: Hunter, Scrapper i Ex-Cultist. Po drugie, gromadzimy doświadczenie, a wraz z postępami otrzymujemy punkty pozwalające nabywać nowe perki/umiejętności; dostęp do nowych perków odblokowujemy natomiast na pewnych etapach fabuły (np. po pokonaniu bossa). I po trzecie: zbieramy złom przydatny do pozyskiwania lepszego ekwipunku. 

System walki w Remnant: From the Ashes akcenty rozkłada nieco inaczej niż Dark Souls, stawiając większy nacisk na starcia prowadzone na odległość za pomocą broni palnej. Gra oferuje także multiplayer (kooperacja) dla trzech osób, a odwiedzane lokacje są generowane proceduralnie (losowe jest ponadto rozstawienie przeciwników).

Styl narracji także czerpie inspiracje z produkcji From Software (vide opisy przedmiotów), ale generalnie jest on mniej minimalistyczny.

Podobne gry