Dead or Alive 6
1863V

Dead or Alive 6

Dead or Alive 6
  • Producent: Team Ninja
  • Wydawca: Koei Tecmo
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Świat: 01.03.2019
  • Europa: 01.03.2019
  • Polska: 01.03.2019
  • Gatunek: Bijatyka
  • Liczba graczy: 1-2
  • Kontroler ruchu: Nie
  • Tryb 3D: Nie
  • od lat 16
  • przemoc

Dead or Alive 6 to trójwymiarowa bijatyka wyprodukowana przez japońskie studio Team Ninja i wydana przez Koei Tecmo. Tytuł ukazał się na komputerach oraz konsolach PlayStation 4 i Xbox One. 

Tryb fabularny, w który według zapewnień developerów włożono tym razem znacznie więcej sił niż poprzednio, rozgrywa się po wydarzeniach przedstawionych w części piątej. Kasumi, która należy (a raczej należała) do legendarnego klanu ninja Mugen Tenshin, postanawia odciąć się od świata i zaszyć w górach, ale jej spokój nie trwa długo. Na świecie zaczyna dochodzić do różnych niepokojących incydentów o paranormalnym charakterze, które zwiastują znacznie poważniejsze problemy. Historia skupia się tu przede wszystkim na wątku rywalizacji między dwiema frakcjami: ninja/DOATEC oraz organizacją MIST kierowaną przez Victora Donovana, czarny charakter serii.

Na premierę gry dostępnych było 27 postaci (kolejne udostępniono w ramach DLC). Zdecydowana większość z nich to twarze znane z poprzednich odsłon cyklu. Jest to np. wspomniana Kasumi, ale też Ryu Hayabusa, Leifang, Helena, Ayane, Hitomi, Bass Armstrong, Tina Armstrong, Brad Wong, Zack, Hayate czy Jann Lee. Z nowych zawodników warto wspomnieć o Diego, uczestniczącym w ulicznych bitkach nowojorczyku, czy NiCO, młodej naukowiec organizacji MIST, która używa stylu silat.

Jeśli chodzi o rozgrywkę, założenia nie uległy zmianie. Dead or Alive 6 to dynamiczna trójwymiarowa bijatyka, w której starcia rozgrywają się na wielopoziomowych arenach. Będący podstawą system (Triangle System) oparto o zasady przypominające zabawę w papier-nożyce-kamień: zwykły atak pokonuje rzut, rzut pokonuje przechwyt, przechwyt pokonuje atak.

W grze zaimplementowano kilka nowych patentów. Jest to np. Fatal Rush, widowiskowe combo (każda postać ma swoje), które można odpalić po kilkukrotnym wciśnięciu właściwego przycisku, a jeśli nabijemy dodatkowo wskaźnik Break Gauge (stopniowo zapełnia się po udanych atakach na przeciwnika), zakończy się ono Break Blowem, któremu towarzyszy slow motion i efektowne najazdy kamery. Inną nowością jest Break Hold pozwalający łatwiej przechwytywać ataki rywali, w niektórych sytuacjach także wtedy, gdy nasza postać jest oszołomiona.

DOA6 to pierwsza część serii, która posiada edytor umożliwiający modyfikowanie wyglądu postaci.

Recenzje

Podobne gry