SKLEP
Rage 2
1412V

Rage 2

Rage 2
  • Premiery
  • Świat: 14.05.2019
  • Europa: 14.05.2019
  • Polska: 14.05.2019
  • Gatunek: Strzelanina FPP, Akcja
  • Liczba graczy: 1
  • Kontroler ruchu: Nie
  • Tryb 3D: Nie
  • od lat 18
  • wulgarny język
  • przemoc

Rage 2 to strzelanina z widokiem z perspektywy pierwszej osoby stworzona wspólnymi siłami przez ekipy id Software i Avalanche Studios. Tytuł ukazał się na komputerach oraz konsolach PlayStation 4 i Xbox One. Rolę wydawcy pełniła Bethesda.

Fabuła

Akcja serii Rage rozgrywa się w świecie, który został przetrzebiony po uderzeniu asteroidy. Unicestwiła ona ok. 80 proc. populacji planety i doprowadziła do upadku cywilizacji. Obecnie po niebezpiecznych pustkowiach krążą bezlitosne gangi i mutanci, a ocalałych za twarz próbuje złapać despotyczny reżim tzw. Władzy.

Wydarzenia przedstawione w 'dwójce' toczą się trzydzieści lat po tych przedstawionych w pierwszej części, gdy trwa już powolny proces odbudowy i ponownego rozkwitania Ziemi. W grze pojawią się zarówno postacie nowe, jak i znane z poprzednika. Głównym bohaterem gry jest Walker, jeden z ostatnich strażników (ewentualnie strażniczek, bo możemy zadecydować o płci postaci). Ma on pewną szczególną cechę budzącą zainteresowanie niezbyt przyjaźnie nastawionych osobników – w jego ciele znajduje się bowiem nanobot (umieszczony tam jeszcze przed zniszczeniem świata), który umożliwia wydłużenie życia. Z tego też powodu staje się on celem reżimu chcącego za pomocą technologii umocnić swoją władzę.

Rozgrywka

Rage 2 to action-adventure z widokiem z perspektywy pierwszej osoby. Kontynuacja bazuje na rozwiązaniach znanych z poprzedniej części, choć rozliczne elementy rozgrywki zostało rozbudowane lub ulepszone. Gra działa dla przykładu na silniku Apex autorstwa Avalanche, dzięki któremu mamy możliwość eksplorowania dużego, o wiele bardziej zróżnicowanego niż poprzednio świata bez loadingów, nawet jeśli chodzi o lokacje w rodzaju ruin, bunkrów czy kanałów. W jego przeczesywaniu pomagają nam różne pojazdy: buggy, ciężarówki, czołgi, wiatrakowce itd. Generalnie każdy pojazd, jaki napotka na swej drodze Walker, może zostać użyty przez nas. Co więcej, maszyny można także modyfikować.

Walker posiada do dyspozycji rozmaite narzędzia pozwalające mu/jej radzić sobie z niebezpieczeństwami: broń palną mniejszych rozmiarów, broń palną większych rozmiarów, w 'dwójce' powraca również lubiany wingstick (przypominający działaniem bumerang), którego możliwości można z czasem usprawniać (da się nawet wpływać na trajektorię jego lotu). Pewnym smaczkiem jest to, że przeciwnicy reagują na to, jakie obrażenia im zadamy. Mogą np. stracić konkretną część pancerza lub zacząć kuleć, jeśli trafimy ich w nogę.

Na szczególną uwagę zasługują jednak zdolności nanotrite znacząco podnoszące potencjał bojowy bohatera/bohaterki. Dzięki nim Walker dysponuje nadludzkimi możliwościami, jak dash, odepchnięcie w stylu Jedi czy skok, po którym fala uderzeniowa powala nieprzyjaciół. Umiejętności nanotrite da się stopniowo rozwijać. Możemy również gromadzić energię, która pozwala wejść w specjalny stany zwany Overdrive. Niesie on kilka korzyści: obrażenia zadawane przez broń są większe, przeciwnicy pozostawiają po sobie więcej energii, a zdrowie nie przestaje się regenerować.

W Rage 2 nie uraczymy tradycyjnych elementów RPG, jeśli chodzi o systemy rozwoju. Przeprowadzanie wszelkiego rodzaju modyfikacji i usprawnień wymaga od nas gromadzenia waluty, potrzebnych materiałów/przedmiotów (można je pozyskać zaliczając np. zadania poboczne), a nie punktów doświadczenia.

Recenzje

Podobne gry
Miesięcznik PSX Extreme