Space Siege
92V

Space Siege

Space Siege
  • Producent: Gas Powered Games
  • Wydawca: SEGA
  • Polski dystrybutor: CD Projekt
  • Wersja językowa: Polska Napisy
  • Premiery
  • Świat: 12.08.2008
  • Europa: 22.08.2008
  • Polska: 28.08.2008
  • Gatunek: RPG akcji
  • Liczba graczy: 1-4
  • Kontroler ruchu: Nie
  • Tryb 3D: Nie
  • Dystrybucja cyfrowa: Tak
  • od lat 12
  • przemoc

Space Siege to RPG akcji wyprodukowane przez Gas Powered Games i wydane przez SEGA 12 sierpnia 2008 roku w USA, 2 dni później na platformie Steam i 22 sierpnia w Europie jedynie na PC z systemem Windows. Na terenie Polski, dzięki CDP, produkcja pojawiła się 28 sierpnia 2008 roku.

Produkcja jest to RPG akcji z elementami fantastyki naukowej, mamy więc m. in. obcą rasę czy zaawansowaną technologię. Na tle poprzedniej produkcji studia w tym gatunku - serii Dungeon Siege - gra wyróżnia się faktem, że zamiast kilkoma postaciami na raz, przez większość gry sterujemy wyłącznie jedną. Reszta mechanik jest zbliżona - przemierzając lokacje, gracz walczy z różnorodnymi przeciwnikami zbierając łup (zarówno wyposażenie, jak i pełniący rolę waluty złom) i rozwija postać, co daje nowe umiejętności lub poprawia te istniejące. Gracz może zapoznać się z tą produkcją w rozgrywce rywalizacyjnej do 4 osób albo kampanii.

W ramach kampanii opowiedziana jest historia z XXII wieku. Ludzkość opanowała technologię do tego stopnia, że zaczęła podróżować po wszechświecie osiedlając się na różnorodnych planetach, docierając tam w kolonizatorskich statkach. Podczas jednej z takiej wypraw ludzie natrafiają na złowrogą rasę Kerak, która lokalizuje, a następnie pacyfikuje Ziemię. Potem zwraca się w stronę statków kolonizatorskich - jednym z nich jest statek "Armstrong", który choć uniknął pogromu, nie uciekł na czas. Kosmici więc próbują go przejąć - gracz wciela się w znajdującego się na nim inżyniera wojskowego Setha Walkera, który za wszelką cenę nie może dopuścić do przejęcia statku przez rasę Kerak.

Produkcja spotkała się z chłodnym przyjęciem uzyskując noty na średnim poziomie 60 procent. Najczęściej krytykowano powtarzalną mechanikę rozgrywki, ubogą warstwę graficzną czy przewidywalną historię. 


Opis opracował: BZImienny

Podobne gry