The Messenger

The Messenger

8,2
30 oceny

Ocena wg platformy:

NS 8.6
PC 8.0
PS4 8.3
XONE 8.3

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Sabotage
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Zręcznościowa,   Akcja
Śr. czas:
16 godzin
Premiery
Świat:
30.08.2018
Europa:
30.08.2018
Producent:
Sabotage
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Zręcznościowa,   Akcja
Śr. czas:
16 godzin
Premiery
Świat:
30.08.2018
Europa:
30.08.2018

The Messenger - opis gry

The Messenger to dwuwymiarowa gra zręcznościowa nawiązująca stylem i rozgrywką do podobnych tytułów z konsol ośmio- i szesnastobitowych. Za jej produkcję odpowiadało studio Sabotage, a za wydanie Devolver Digital.

The Messenger to gra czerpiąca garściami z dwuwymiarowych action-platformerów z czasów sprzętów 8- i 16-bitowych, zwłaszcza z serii Ninja Gaiden. Fabuła ma tu charakter bardziej pretekstowy. Produkcja studia Sabotage pozwala nam się wcielić w młodego wojownika ninja przemierzającego ponury świat celem dostarczenia zwoju, od którego zależeć może los jego klanu.

Dalsza część tekstu pod wideo

The Messenger posiada cechy 8- i 16-bitowych gier zręcznościowych, takie jak wysoki stopień trudności (odległości między checkpointami są dość spore, a po zgonie nie respawnujemy się z w pełni zregenerowaną energią). Nasze możliwości są początkowo bardzo skromne. Główny bohater potrafi biegać, skakać i wykonywać proste cięcie swoim mieczem. Twórcy zaimplementowali tu jednak system rozwoju, który pozwala z czasem zmienić ten stan rzeczy. Wraz z postępami nasz ninja zyskuje zdolności wspinania się po ścianach, ciskanie shurikenami, używania linki z hakiem czy szybowanie w powietrzu. Uwagę warto jednak zwrócić na mechanikę zwaną Cloud Stepping. Przypomina ona podwójny skok, przy czym nasz podopieczny wybija się wyżej w powietrze po trafieniu kogoś lub czegoś mieczem. Ze zdolności tej korzystamy przy wielu wymagających sekcjach zręcznościowych.

Grę wyróżnia ciekawy patent. Otóż mniej więcej w połowie zmienia się zupełnie jej natura/struktura. Z klasycznego dwuwymiarowego action-platformera przemienia się ona w metroidvanię z silniejszym naciskiem na eksplorację, a nawet wykonywanie questów. Zmienia się nawet styl graficzny - z NES-owego na SNES-owy.

Wideo - The Messenger

Komentarze (0)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper