Ukiyo no Roushi
403V

Ukiyo no Roushi

Ukiyo no Roushi
  • Producent: Spike Chunsoft
  • Wydawca: Spike Chunsoft
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Świat: 11.02.2015
  • Europa: Nie wydano
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: Przygodowa, Akcja, Bijatyka chodzona, Slasher, Otwarty świat
  • Liczba graczy: 1
  • Kontroler ruchu: Nie
  • Tryb 3D: Nie
  • Dystrybucja cyfrowa: Tak
  • od lat 16
  • przemoc

Ukiyo no Roushi, znane pod angielskim tytułem Ronin of Ukiyo, to wydana przez Spike Chunsoft w listopadzie 2015 roku gra na PSVita i PS3. Studio dotychczas znane z takich tytułów jak seria Danganronpa i Attack on Titan, zaprezentowało graczom grę przygodową, będącą swego rodzaju duchowym spadkobiercą serii Way of the Samurai, za którego piątą niewydaną jeszcze część, też będą odpowiedzialni.

Ukino no Roushi (Shishi na PS3) to gra wydana tylko i wyłącznie w Japonii i na wybranych rynkach Azji, gdzie była dostępna też w wersji z angielskimi napisami. Jest to tytuł całkowicie opierający się i zbudowany na schematach zaprezentowanych dotychczas w znanej z Playstation serii Way of the Samurai.

Jest to opowieść o Samurajach, która niczym we wspomnianej serii, ma miejsce w dość obszernym jak na standardy PSVita, otwartym świecie wypełnionym po brzegi questami do wykonania. Gameplay w głównej mierze opierał się na bieganiu z punktu A do punktu B i wypełnianiu zadań mieszkańców fikcyjnej dzielnicy historycznego miasta Kyoto. 

Zadania, jak to w tego typu grach były dość banalne i polegały głównie na doręczeniu przesyłki, pomocy lokalnej społeczności, zabiciu celu, wybiciu wszystkich osobników w danej lokacji czy po prostu eskortowaniu słabszych jegomościów. Misje fabularne z kolei odkrywały karty historii za pomocą rozmów z NPC i wstawek FMV, ale nie za bardzo różniły się od całej gamy zadań pobocznych.

Gra to głównie chodzona bijatyka oparta o walkę przeróżnymi typami broni białej z czasów Japonii Feudalnej, z których każda różniła się od siebie statystykami i wpływała na zadawane obrażenia oraz techniki jakie bohater mógł wykorzystać w walce. Ciekawym patentem były finiszery, w trakcie których akcja na ekranie była zatrzymana, a całe krwawe ujęcie było przedstawione jako typowe, klasyczne japońskie malowidło z okresu Heian. Element ten sprawdzał się bardzo dobrze i dodawał walce kolorytu. Cała walka opierała się na blokowaniu, kontrze i szukaniu dziury w obronie przeciwników, każdy kto próbował wymachiwać mieczem jak cepem bardzo szybko dostawał surową lekcję od tamtejszych Roninów. 

Gra spotkała się ze średnim przyjęciem na rynku, bo pomimo nawet dużego świata, ładnej grafiki i oprawy muzycznej, wytykano mu monotonię oraz zbyt oczywistą fabułę. Może to było powodem decyzji o nie wydaniu gry na zachodzie. Co jak co dla fanów japońskich klimatów, ta nieznana, zapomniana perełka może być spełnieniem marzeń o zostaniu Roninem!

Warto dodać że wersja gry wydana na PS3, prezentowała się graficznie dużo lepiej i posiadała parę dodatkowych misji.


Opis opracował: ROLAND NINJ4

Podobne gry