4. Halo 3 - streszczenie

BLOG
827V
4. Halo 3 - streszczenie
Tiskun | 04.12.2021, 22:55
Poniżej znajduje się treść dodana przez czytelnika PPE.pl w formie bloga.

Zapraszam do przestudiowania uniwersum Halo od początku aż do Halo Infinite, które niedługo pojawi się na Xboxach. Często informacji, których nie znajdziecie w grach, a bardziej w książkach, filmach czy animacjach. Z chęcią powtórzę sobie najważniejsze informacje przed Infinite. Jeżeli interesuje cię świat Halo to zapraszam. Purystom wytykającym błędy językowe serdecznie dziękuję za współpracę. Marudom wkleiłem wersję po angielsku na dole i niech sobie przeczytają.

Halo 3 – gra komputerowa z gatunku first-person shooter wyprodukowana przez Bungie na konsolę Xbox 360. Jest to trzecia część serii Halo, kontynuująca wątek zapoczątkowany w Halo: Combat Evolved i kontynuowany w Halo 2. Gra została wydana 25 września 2007 roku w Australii, Brazylii, Indiach, Nowej Zelandii, Ameryce Północnej i Singapurze, 26 września 2007 roku – w Europie, a 27 września 2007 roku – w Japonii.

Źródło : Wikipedia

Odliczanie do Halo Infinite :

Halo 3

Fabuła rozpoczyna się około dwa tygodnie po wydarzeniach z Halo 2, 17 listopada 2552 roku. John-117 wkracza w atmosferę Ziemi i ląduje awaryjnie we wschodnioafrykańskiej dżungli. Wraz z Avery Johnsonen, arbitrem Thel 'Vadama i garstką marines, grupa przedziera się przez dżunglę w kierunku wyznaczonego punktu ewakuacyjnego. W okolicy widać siły Przymierza, a Johnson podejmuje strategiczną decyzję o podzieleniu grupy, aby zmniejszyć ich szanse na wykrycie. John-117 i Thel 'Vadam kontynuują swoją drogę do strefy ewakuacji z drugim oddziałem, odpierając liczne oddziały Przymierza dowodzone przez Brute'a, ale po dotarciu do strefy ewakuacyjnej grupa pelikanów (statków powietrznych) Avery'ego Johnsona wpada w zasadzkę i zostaje zestrzelona przez Banshee (statek powietrzny Przymierza). Johnson i jego ludzie zostają następnie schwytani i wzięci do niewoli przez wielu brutów dowodzonych przez wodza. John-117 i Thel 'Vadam oraz kompania przebijają się przez hordy wrogów i ostatecznie ratują Johnsona i jego drużynę.

Pelikan zabiera ich do Bocianiego Gniazda, które jest wykorzystywane przez UNSC jako lokalna baza operacyjna. Tutaj komandor Miranda Keyes i admirał floty Terrence Hood planują, aby powstrzymać Przymierze przed aktywacją artefaktu zbudowanego przez dawno zaginionych Forerunnerów, których Przymierze czci jako "bogów". Uważa się, że ten artefakt jest Arką, która, jeśli zostanie aktywowana, wystrzeli Halo, które według Przymierza zwiastuje wydarzenie sublimacji zwane Wielką Podróżą i popchnie wiernych do boskości. Inaczej mówiąc Przymierze liczy na przebóstwienie siebie samych po aktywacji Halo. John-117 i mała grupa marines wybija dziurę w obronie przeciwlotniczej Przymierza, aby Lord Hood mógł zainicjować nalot powietrzny na artefakt. Ich planowanie zostaje szybko przerwane, gdy zasilanie zostaje odcięte, a Prorok Prawdy oznajmia wszystkim ocalałym siłom ludzkim, że ich zguba jest nieunikniona. Wkrótce potem Przymierze odkrywa placówkę i przystępuje do ciężkiego szturmu. Po krótkiej walce placówka zostaje zniszczona przez bombę aktywowaną przez Johna-117. Głęboko pod ziemią Master Chief przegrupowuje się z ocalałymi marines i dociera do afrykańskiego miasta Voi w Kenii autostradą Tsavo. W Voi John-117 wraz z garstką marines niszczą obronę przeciwlotniczą Przymierza. Lord Hood prowadzi ostatnie okręty wojskowe Ziemi przeciwko Prawdzie i artefaktowi. Gdy Hood przystępuje do ataku na Proroka, Prawda aktywuje artefakt i tworzy ogromny portal nadprzestrzenny do którego wycofują się wszystkie statki Przymierza.

W tym samym czasie krążownik liniowy klasy CCS kontrolowany przez Flood, pasożytniczy gatunek, który prawie unicestwił Forerunnerów, przybywa nagle przez nadprzestrzeń i rozbija się w Voi. Pasożyt szybko rozprzestrzenia się po całym mieście i zaraża od razu po przybyciu. Gdy siły ludzkie próbują walczyć z plagą, wielu zostaje zarażonych przez potop. Sangheili, dowodzeni przez kapitana statku Rtasa 'Vaduma, przybywają na Ziemię i pomagają w walce z plagą. Elity (Rasa, która odłączyła się od Przymierza) informują komandor Keyes, że ​​na pokładzie rozbitego statku Flood znajduje się konstrukt UNSC i identyfikują go jako Cortanę. Przesłanie Cortany mówi, że Gravemind sprowadza na Ziemię zainfekowaną High Charity (Stolicę Przymierza) z armią Flood.

Lord Hood i reszta UNSC pozostają na Ziemi, aby bronić jej przed nadchodzącą inwazją potopu, podczas gdy komandor Keyes i elity podróżują przez portal. Przybywając do prawdziwej Arki, która znajduje się kilka tysięcy lat świetlnych poza krawędzią Drogi Mlecznej, Sangheili atakują flotę Prawdy, podczas gdy UNSC rozpoczyna kampanię naziemną. Po wylądowaniu na Arce, 343 Guilty Spark pomaga poprowadzić Master Chiefa i siły UNSC do Kartografa Arki, pokoju map, w celu zlokalizowania pokoju kontrolnego Arki. Aby uzyskać dostęp do pokoju kontrolnego, UNSC i Sangheili musi wyłączyć trzy generatory osłon, które znajdują się w trzech oddzielnych wieżach. Podczas gdy SPARTANowi-117 i Arbiterowi udaje się dezaktywować pierwszą i drugą wieżę, Johnson dzwoni do Keyes, mówiąc jej, że musi się wycofać z powodu silnego ataku wroga. Kiedy John-117 i elity przybywają do trzeciej wieży, Johnsona i jego ludzi nigdzie nie widać. Po dezaktywacji ostatniej bariery ochronnej, chroniącej sterownię, zalana przez powódź High Charity przybywa przez nadprzestrzeń i rozbija się na Arce, wypuszczając kapsuły rozpraszające powódź.

Po uporaniu się z pobliską plagą, John-117 przewodzi pozostałym siłom UNSC i ocalałym siłom Sangheili za pomocą pojazdów opancerzonych w ataku na Cytadelę, w której znajduje się sterownia, która jest silnie broniona przez siły Przymierza. Po wejściu do Cytadeli Prorok Prawdy transmituje swoje kazanie i ujawnia schwytanego Johnsona swoim wyznawcom. Kiedy Prawda ma zmusić Johnsona do aktywowania pierścieni, Keyes wpada do pokoju kontrolnego za pomocą Pelikana (statek powietrzny). Wiedząc, że nie może zabić wszystkich brutów, Keyes zdaje sobie sprawę, że musi zabić Johnsona i siebie, aby powstrzymać aktywację pierścieni. Od tyłu Prorok Prawdy zabija Keyes, a następnie używając ręki Johnsona na pobliskim terminalu, aktywuje wszystkie pozostałe Halo w galaktyce. 

Gravemind, komunikując się przez dwie formy Potopu, wzywa do połączenia sił w powstrzymaniu inicjacji Halo. Z pomocą potopu John-117 i Thel'Vadam wymordowali wszystkie siły Przymierza broniące Prawdy. Po przybyciu do terminalu kontrolnego Arki znajdują Johnsona opłakującego utratę Mirandę Keyes, a prorok Prawdy jest częściowo zainfekowany. Thel 'Vadam, po krótkiej konfrontacji z Prawdą na temat prawdziwego celu Halo przebija proroka mieczem, a John-117 dezaktywuje wszystkie Halo. Krótko po dezaktywacji Halo, Gravemind zdradza ich i uniemożliwia ucieczkę duetu, chociaż Johnsonowi udaje się użyć rozbitego Pelikana Keyes.

Duetowi udaje się uciec z Cytadeli przez tunel dostępowy w pobliżu windy, z której korzystali wcześniej. John-117 następnie doświadcza halucynacji Cortany i podąża za postacią do panelu kontrolnego. Następnie aktywuje panel, w końcu poznając plan Cortany: Arka produkuje zastępcze Halo po zniszczeniu poprzedniego. Wiedząc, że zagrożenie potopem jest niezaprzeczalnie apokaliptyczne, a nowy pierścień nie jest połączony z resztą Arki, John-117 postanawia aktywować nowe Halo. Potrzebując indeksu, aby wystrzelić pierścień, SPARTAN-117 udaje się do rozbitego High Charity (Stolica Przymierza), aby odzyskać Cortanę, dotrzymując obietnicy i wiedząc, że nadal ma indeks, który zdobyła z oryginalnej Instalacji 04 (Z Halo 1). Po odzyskaniu Cortana poleca Spartanowi, aby przeciążaj silniki High Charity po to, aby zniszczyć Gravemind. Thel'Vadam przybywa przy pomocy Banshee, aby pomóc Spartanowi w walce z potopem. Obaj uciekają z High Charity, zanim wybuchnie, używając uszkodzonego, ale wciąż latającego Pelikana.

Pozostali przy życiu członkowie Sangheili i UNSC wracają na Ziemię, pozostawiając jedynie sierżanta Johnsona, Johna-117 z Cortaną i Arbiterem. Gdy udają się do nowego pomieszczenia kontrolnego Halo, formy Flood przybywają przez kapsuły rozpraszające, aby zapobiec aktywacji Halo. Stąd szybko odkrywają, że Gravemind próbuje zrekonstruować się w nowym Halo. Gdy sierżant Johnson próbuje aktywować pierścień, 343 Guilty Spark wystrzeliwuje w niego swój laser obronny po uświadomieniu sobie, że zniszczy on instalację i Arkę. John-117 skutecznie niszczy Monitor Laserem Spartan i próbuje wyleczyć Johnsona. Śmiertelnie ranny Johnson umiera.

Po aktywowaniu Halo, John-117 i Thel 'Vadam ścigają się w kierunku fregaty używając Guźca (samochód) Johnsona. Nie mając czasu na dotarcie do mostu, John-117 przesyła Cortanę do fregaty (statek), aby rozpocząć start, zanim Arbiter będzie w stanie przejąć kontrolę. Statek z Arbitrem przechodzi przez portal. Jednak, gdy Halo rozpada się na kawałki podczas sekwencji strzelania i uszkadza Arkę, portal dezaktywuje się, gdy wchodzi do niego druga połowa statku zawierająca Wodza i Cortanę. To powoduje, że odrywają się od drugiej połowy statku i zostają wysłani do nieznanego obszaru kosmosu, wystarczająco daleko od wybuchu Halo. Jednakże, ponieważ nie wyszli z drugiej strony portalu, nigdy nie wrócili na Ziemię.

Na Ziemi Lord Hood odprawia nabożeństwo ku czci tych, którzy zginęli w wojnie w obecności Arbitra i wielu marines. Gdy Prorok Prawdy umarł, Przymierze zostało pokonane, a Potop zniknął, długa i wyniszczająca wojna wreszcie się skończyła. Chociaż mówi, że nigdy nie wybaczy Arbiterowi tego, co Przymierze uczyniło rasie ludzkiej, Lord Hood szczerze dziękuje mu za to, że stał przy Naczelnym Głównym do końca. Po nabożeństwie Sangheili wracają na swoją ojczystą planetę Sanghelios.

Po napisach ujawnia się, że John-117 i Cortana wciąż żyją na pokładzie tylnej części statku, który najwyraźniej został oderwany przed przejściem przez drugą stronę portalu. SPARTANin porusza się do komory kriogenicznej i gdy wsiada, Cortana komentuje: „Będę za tobą tęsknić”. Odpowiada: „Obudź mnie, kiedy będziesz mnie potrzebować”. Jeśli ostatni poziom zostanie ukończony na legendarnym poziomie trudności, sekcja Naprzód do świtu, w której Cortana i Wódz są na pokładzie, dryfuje w kierunku świata Forerunnerów.

 

Słowniczek : (Wiele informacji będzie powtarzanych w kolejnych blogach, bo po pierwsze nie wszystkie blogi każdy czyta, a po drugie nie chcę jeszcze raz pisać to samo tylko inaczej). 

1. Terrence Hood - Admirał floty Lord Terrence Hood jest najwyższym rangą oficerem flagowym marynarki wojennej UNSC. Pełnił funkcję przewodniczącego UNSC. Terrence jest publicznym zwolennikiem stosunków wojskowych i politycznych między ludźmi i Sangheili, i pomimo wciąż żywiącego urazę z powodu wojny między ludźmi a Przymierzem wierzy, że pokojowe stosunki między gatunkami poprowadzą ich do lepszej przyszłości. 

2. Sierżant major Avery Junior Johnson był starszym podoficerem Korpusu Piechoty Morskiej UNSC, który służył podczas walki z powstaniem i wojną między ludźmi. Johnson był wysoko wyszkolonym żołnierzem piechoty morskiej, który służył również w różnych jednostkach Naval Special Warfare Command, w szczególności w wysoce tajnym projekcie ORION, pierwszym programie superżołnierzy UNSC. Był kluczem do utworzenia sojuszu między ludzkością a Thel 'Vadamem i jego flotą po Wielkiej Schizmie w listopadzie 2552.

3. Thel 'Vadam - Ostatni Arbiter służacy przymierzu. Nadal dzierży ten tytuł po "rozwiązaniu" Przymierza. Obecnie przewodzi Mieczom Sanghelios, sojuszowi warowni wzorowanych na starożytnym zakonie o tej samej nazwie i jest uważany przez wielu za formalnego przywódcę wszystkich Sangheili. Sanghelios to nazwa planety rasy Sangheili, którzy zostali podbici przez Przymierze i siłą wcieleni w szeregi. Odznaczają się wysokim rozwojem technologicznym oraz dużą inteligencją. 

Thel dowodził wieloma flotami podczas swojej służby w Przymierzu, w szczególności Flotą Szczególnej Sprawiedliwości, której był Najwyższym Dowódcą. Ta flota przeprowadziła udany atak na ludzką kolonię Reach pod jego dowództwem, a później walczyła z załogą UNSC Pillar of Autumn na Instalacji 04, pierwszym pierścieniu Halo odkrytym przez Przymierze i ludzkość. „Vadamee był odpowiedzialny za ponad miliard ofiar w ludziach podczas trwającej od dziesięcioleci wojny z ludźmi na różnych koloniach.

4. Miranda Keyes - Komandor Miranda Keyes urodzona jako Miranda Halsey była córką zmarłego kapitana Jacoba Keyesa i doktor Catherine Halsey. Miranda szybko awansowała w szeregach marynarki wojennej UNSC i służyła jako dowódca zarówno UNSC In Amber Clad, jak i UNSC Forward Unto Dawn. Podobnie jak jej ojciec, Miranda Keyes była znana jako jeden z najodważniejszych oficerów UNSC.

Thel 'Vadamee jako Arbiter :

5. Arbiter to tytuł nadawany przez Sangheili. Obecnie tytuł ten dzierży Thel'Vadam, który dowodzi Mieczami Sangheliosa po rozwiązaniu Przymierza.

Tytuł był pierwotnie najwyższą rangą religijną, wojskową i polityczną Sangheili. Jednak po przystąpieniu do Przymierza rola ta została nieco zbagatelizowana.

Arbitrzy byli wysyłani przez Proroków na wysoce niebezpieczne i samobójcze misje. Podczas tych misji oczekiwano, że Arbiter umrze i stanie się kolejnym wielkim męczennikiem Przymierza na swojej drodze do Wielkiej Podróży.

6. High Charity - Nazywana często Świętym Miastem. Mobilna stolica Przymierza. Miejsce służyło jako polityczny i religijny ośrodek dla wszystkich wcielonych do Przymierza czy to przy pomocą siły czy za własną zgodą. Miejsce w którym przebywali najwyżsi prorocy rządzący stolicą. Miała kształt grzyba. W latach świetności mieszkało w stolicy ponad 7.7 miliarda ludzi.

7. Halo - jest to superbroń, która została zbudowana przez rasę zwaną Forerunners. Nazywana bronią ostatnią szansy. Inne rasy mówiły na nią "Instalacje". Na samym początku miało być 12 takich pierścieni, ale z czasem technologię udoskonalono i zbudowano ostatecznie 7. Broń służy jak niszczyciel wszelkiego życia. Oprócz tego, że służą jako broń "ostatniej szansy", instalacje Halo są również obiektami badawczymi przeznaczonymi do przechowywania i badania wielu różnych form życia.

8. 343 Guilty Spark - Znany w Przymierzu jako „Wyrocznia”, był monitorem Forerunnerów, którego pierwotnie zadaniem było utrzymanie instalacji 04. Jest często nazywany przez UNSC po prostu „monitorem” w odniesieniu do jego tytułu, a nie jego imienia. 

Gravemind :

9. Flood - Potop, gatunek wysoce zjadliwych organizmów pasożytniczych, które rozmnażają się i rosną poprzez spożywanie form życia. Powódź była odpowiedzialna za pochłonięcie większości form życia w galaktyce – w tym ogromnej większości Forerunnerów. Poprzez infekowanie form życia, Powódź przyswaja ich pamięć i inteligencję, w wyniku czego gatunek staje się zbiorowo bardziej inteligentny. Ze względu na ich przerażająco szybkie tempo wzrostu, dopóki dostępna jest wystarczająca ilość żywicieli o wystarczającej biomasie i inteligencji, potopu nie da się powstrzymać. Wszystkie formy Potopu dzielą jedną świadomość, która staje się stopniowo coraz bardziej inteligentna i wyrafinowana z każdym przyswojonym żywicielem. Kiedy wystarczająca liczba nosicieli zostanie zainfekowana, świadomość Flood przechodzi w Gravemind - samoświadomą, wysoce inteligentną istotę, która strategicznie zarządza wszystkimi formami Flood podczas wybuchu epidemii. Ze względu na tę grupową świadomość, potop jako całość jest dokładniej opisywany jako pojedynczy, transsensowny superorganizm, a nie zbiór jednostek kierowanych przez jedną lub więcej kontrolujących istot. W przypadku braku Gravemind, Potop posiada tylko podstawową koordynację; nie są w stanie tworzyć złożonych strategii i skupiają się wyłącznie na atakowaniu i infekowaniu pobliskich organizmów. Ten etap wybuchu powodzi jest znany jako etap dziki. Na tym etapie Potop stara się stworzyć zbiór rezerw biomasy, wapnia i układu nerwowego, co prowadzi do powstania ula potopowego i powstania proto-Graveminda. Natura zbiorowej świadomości potopu jest podobna do umysłu ula, potop działa jako zjednoczona istota, bez indywidualności, która jest nieodłączna dla innych gatunków; każdy statek potopu pracuje niestrudzenie, aby pomóc w rozmnażaniu swojego gatunku.

10. UNSC - United Nations Space Command - Dowództwo Kosmiczne Organizacji Narodów Zjednoczonych (UNSC) jest agencją wojskową, badawczą i naukową Zjednoczonego Rządu Ziemi (UEG) i przez pewien czas działała jako nadzwyczajny organ zarządzający całą rasą ludzką. UNSC powstała w XXII wieku.

Przed atakiem Przymierza UNSC zajmowała bardzo dużą przestrzeń kosmiczną. Podstawowym celem była walka z powstańcami, brutalnego ruchu oporu składającego się z kolonistów pragnących niezależności. UNSC toczyła ciągłe bitwy w luźno zdefiniowanej wojnie domowej zwanej powstaniem. Próbując pomóc zakończyć długotrwałą wojnę, UEG zlecił projekt ORION, a później program SPARTAN-II, który stworzył elitarnych superżołnierzy do walki z powstańcami. Kiedy rozpoczęła się wojna między ludźmi i przymierzem, a najeźdźcy z kosmosu zaczęli niszczyć Zewnętrzne Kolonie, Spartanie stali się największą nadzieją ludzkości w walce kosmitami. Ze względu na zagrożenie z kosmosu ludzkość zjednoczyła się pod wspólnym sztandarem.

Sangheili :

11. Przymierze - jest to zgrupowanie kilkunastu ras (ciężko powiedzieć ilu) o działalności polityczno-militarnej. Wrogowie ludzi, którzy nieustatnnie nękają i prześladują rasę ludzkości na wszystkich możliwych planetach. Główny przeciwnik w serii gier Halo zwłaszcza części 1-3. W Halo 4 dołączają do Dydakta, a w piątce są rozproszeni po stracie lidera i potrafią walczyć między sobą o władzę.

W częściach 2-3 Przymierzem rządziła Najwyższa Rada Przymierza zwana prorokami Miłosierdzia, Prawa i Żalu. Wszyscy trzej polegli ostatecznie. 

Religia zapoczątkowana przez proroków opierała się na "Wielkiej Podróży" czyli po aktywacji pierścieni Halo miała dokonać się transcendecja przemiany w "bogów". Była to błędnie zinterpretowana techonologia Forerunnerów.

Najpopularniejszymi gatunkami byli :
1. Sangheili - zwana Elitą
2. Jiralhanae - zwana Brutami
3. San'Shyuum - zwana Prorokami
4. Huragok - zwana Inżynierami
5. Mgalekgolo - zwana Łowcami
6. Yanme'e - zwana Dronami
7. Unggoy - trepy

12. Cortana - sztuczna inteligencja, która służyła w UNSC. Twórczyni Cortany nazywa się Catherine Halsey. Cortana można powiedzieć, że była najlepszą sztuczną inteligencją stworzoną przez ludzi. Bez problemu potarii łamać wszystkie zabezpieczenia oraz posiada niesamowitą wiedzę wywiadowczą. Na samym początku Cortana nie była wykorzystywana do celów militarnych, a służyła bardziej jako "pomoc naukowa". Potrafi komunikować się za pomocą systemów komunikacyjnych i wyświetlać holograficzny obraz siebie z odpowiednich projektorów. Jej wybrany awatar to naga kobieta (choć ocenzurowana przez geometryczne wzory na jej ciele) mniej więcej po dwudziestce. Pojawia się z fioletowo-niebieską skórą, fioletowo-niebieskimi włosami do ramion, przyciętymi krócej z tyłu i niebieskimi symbolami przewijającymi się w dół jej ciała. W innym stanie emocjonalnym niż opanowana Cortana zwykle zmienia kolory.

Źródła : teksty stanowią luźne tłumaczenie z różnych stron o Halo między innymi z https://www.halopedia.org/ ale nie tylko.

Oceń bloga:
6

Komentarze (0)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper