Rainbow Six Siege: Rozgrywki Masters League Sezony 1-3/2018/2019…

BLOG
717V
Rainbow Six Siege: Rozgrywki Masters League Sezony 1-3/2018/2019…
Marcellus78 | 15.01.2020, 09:54
Poniżej znajduje się treść dodana przez czytelnika PPE.pl w formie bloga.
Od 2018 roku najlepsze zespoły z Polski walczą o dużą pulę nagród podczas finałów Masters League R6 – nieoficjalne Mistrzostwa Polski. ML odbywa się obecnie 2 razy do roku i jest to jedyny Turniej R6 jaki mamy w Naszym kraju, który skupia całą społeczność i budzi emocje nie tylko e-sportowe.

Wszystko rozpoczęło się w 2018 roku, kiedy to ogłoszono zapisy do I Sezonu ML. Każdy Finał poprzedzony jest Kwalifikacjami, które wyłaniają najlepszych 8 drużyn, które następnie rywalizują w Grupach o cztery miejsca w ścisłym Finale. Organizator działa za zgodą i na zlecenie firmy UBISOFT GMBH sp. z o. o. oddział w Polsce, a zasady Finału to podwójna eliminacja.

Finał I Sezonu ML – Warszawa 10-11 Listopada 2018 - Studio Polsat Games.

Rozgrywki Grupowe wyłoniły 4 finalistów, jak również wyeliminowały takie zespoły jak: Indastry, Tempus, NoCush czy Slavgent które weszły do najlepszej 8 MP.

Host: Agnieszka Borysiuk

Komentatorzy: Marcin „Marciu” Prusinowski, Jakub „Kromka” Górka.

Analiza: Tomasz „Magvayer” Filipiuk, Tomasz „TheFakeOne” Milaniuk.

Drużyny:

Invicta Gaming: Typerek, Auer, Optyk, Paplisek, Mekses, Recki.

Invizy Esport: Fajder, Z1aro, Igorex, Krzok, ToMMey, Wichers.

PACT: Derius, Magic, Deep, Saves, Nathan.

Valkiria Esports: Sovy, Din0, Kimuin, Durwaix, RauiN.

Najwięcej zabójstw – Mekses (Invicta) – 85.

Najwięcej zabójstw otwarcia – Mekses (Invicta) – 19.

Największe K/D – Saves (PACT) – 1.36.

 

Invicta Gaming vs. PACT 0:2

Bardzo ciężkie i z trudem wywalczone zwycięstwo drużyny Deriusa, najpierw na mpaie Oregon wygrywają 7:6, po czym na Wybrzeżu powrócili z 0:5 wygrywając dogrywkę, co przełożyło się na awans do półfinału.

Valkiria Esports vs. Invizy Esport 0:2

Bardzo wyrównany pojedynek dwóch drużyn którr marzą o Finale ale od początku ze wskazaniem na Invizy, które domyka kluczowe rundy wygrywając na mapie Wybrzeże 7:6 oraz Klubie 7:6  i meldują się w Półfinale.

Mecz przegranych:

Valkiria Esports vs Invicta Gaming 0:2

Invicta gra bardzo skoncentrowana w meczu w którym nie można już popełnić błędu – widać przewagę w organizacji gry, co przekłada się na pewne zwycięstwo na Granicy 6:4 oraz na Klubie 6:4. Tym samym Valkiria odpada z turnieju a Invicta walczy nadal.

Mecz o Finał – drabinka wygranych:

Invizy Esport vs. PACT 1:2.

PACT wygrał z Invizy Esport, tracąc tym razem jedną mapę, przeciwnikom udało się zdobyć pierwszy punkt, wygrywając dogrywkę na Oregonie 7:6. PACT jednak, nawet jeśli był zaskoczony formą swojego rywala, nie dawał po sobie tego poznać, 6-3 na mapie Klub oraz 6:2 na Banku zapewniły mu awans do Wielkiego Finału.

Mecz o Finał – drabinka przegranych:

Invizy Esport vs. Invicta Gaming 0:2

Tym razem Invicta pewnie wyeliminowała rywala nie dając nawet cienia szansy na jakąkolwiek dogrywkę czy powrót do meczu – wygrywając Oregon 6:4 oraz Klub również 6:4.

Finał: PACT vs. Invicta Gaming

Invicta doczekała się rewanżu, a PACT dostał rywala, którego powinien w wielkim finale spodziewać się najbardziej. Format zmienił się na BO5, widzów miało czekać dłuższe oglądanie ale niestety znów zobaczyliśmy zaledwie dwie mapy.

Invicta, z racji awansu do finału z drabinki przegranych, zaczynała ostatnie spotkanie przegrywając 0-1. Oznaczało to, że 6-4 na Konsulacie oraz 6-4 na Oregonie zagwarantowało PACT tytuł Pierwszego Mistrza ML. 

Podsumowanie…

PACT podczas Finałów oddał zaledwie jedną mapę przez całe dwa dni rozgrywek, zapowiadali tym samym, że możemy spodziewać się z ich strony dominacji, a tytuły drużyny nie skończą się na Mistrzostwie Polski – niestety rzeczywistość okazała się niestety całkiem inna...

Finał II Sezonu ML – Warszawa 8-9 czerwca 2019 - Studio Polsat Games.

Rozgrywki Grupowe wyłoniły 4 finalistów, jak również wyeliminowały takie zespoły jak: Cromcodiles, Dej Organizacje, Slavgent czy 1stCav, które weszły do najlepszej 8 MP.

Zmiany na tydzień przed Mistrzostwami czyli Regulaminowy Cyrk!

MNM Gaming, który pierwotnie awansował pokonując Slavgent nie pojawił się na mistrzostwach Polski (tak zdecydowała ekipa Dokiego) zamiast nich przyjechał Team GamerLegion w którego składzie znalazły się 3 osoby z MNM czyli regulaminowo utrzymali slota ale czy jest fair-play? Tym ruchem Organizatorzy narazili się na śmieszność i pokpiwania ze strony polskiej społeczności – a wszystko dlatego że Regulamin jest bardzo słaby (co pokazał również następny Sezon) i wymaga zdecydowanych poprawek. W moim odczuciu na Finał powinien pojechać zespół SLAVGENT!

Finał:

Host: Agnieszka Borysiuk.

Komentatorzy: Marcin „Marciu” Prusinowski, Maciej „Sebol” Majewski, Karol „Alban” Pakosz, Tomasz „TheFakeOne” Milaniuk.

Statystyk: Chris „Dojczman” Borowski, Maciej „Sebol” Majewski.

Drużyny:

Team Gamer Legion: Saves, igorex, Krzok, namea, Rotko4, morxzas.

GoSkilla: Mefisto, KingVader, Mekses, HanzT, Maunikrip.

Invicta Gaming: Sovy, Din0, Durawix, RauiN, Kimuin.

PACT: Auer, Derius, Deep, Optyk, Nathan.

Najczęściej grane mapy: Granica, Wybrzeże

Najczęściej banowane mapy: Oregon, Bank, Konsulat.

Najwięcej zabójstw AueR (PACT)100.

Najwięcej zabójstw otwarcia – Nathan (PACT) – 34.

Największe K/D – namea (GL) – 1.32.

 

Invicta Gaming vs. GoSkilla 0:2

Bardzo wyrównane spotkanie o ostatecznym sukcesie decydowały naprawdę niewielkie szczegóły ale w R6 bardzo ważne – 7:5 na Villi oraz dogrywka 8:6 na Wybrzeżu – dały awans do drabinki wygranych drużynę GoSkilla

Team Gamer Legion vs. PACT 1:2

Mecz który zapowiadał się bardzo emocjonująco był taki od początku do końca. Już na pierwszej mapie Wybrzeże mamy dogrywkę, którą na swoja korzyść przechyla Polska drużyna PACT wygrywając 8:7. Druga mapa Granica, to również wyrównana walka która kończy się dogrywką, a w niej dominują zawodnicy GL wygrywając atak oraz obronę i doprowadzając do trzeciej mapy.

Trzecia, decydująca mapa to Bank - tutaj absolutna dominacja GL – widać wyraźnie, że to jest ich mapa którą łatwo i szybko wygrali oddając tylko jedną rundę 7:1.

Mecz przegranych:

Invicta Gaming vs. PACT 0:2

Spotkały się dwie polskie drużyny, które miały sobie cos do udowodnienia – ostatecznie zakończyło się dominacją drużyny Auera czyli szybkim 2:0 (Wybrzeże 2:7, Granica 2:7) i to PACT będzie walczył w meczu o Finał.

Mecz o Finał – drabinka wygranych:

GoSkilla vs. Team Gamer Legion 0:2

Bezpośredni pojednek o Finał polsko-zagranicznych mixów kończy się bardzo szybko i łatwo dla GL – Club 0:7, Granica 2:7 – ekipa Savesa pokazała siłę absolutnie dominując i nie dając żadnych szans drużynie GoSkilla, jednocześnie potwierdzając że są faworytem ścisłego finału.

Mecz o Finał – drabinka przegranych:

GoSKilla vs. PACT 1:2

Mecz o awans do Finału rozpoczęto na mapie Villa którą mieli doskonale przygotowaną gracze GoSkilla praktycznie demolując PACT 7:3 - wygrywając pewnie 4 rundy w obronie. Szybka odpowiedź polskiej Organizacji na mapie Wybrzeże 7:2 co oznaczało trzecią, rozstrzygającą mapę.

Granica – to na niej doszło do rozstrzygnięcia – PACT pokazał wyższość taktyczną, zgranie oraz umiejętności strzeleckie. Wygrywając obronę 4:2 oraz atak 3:1 pewnie zameldował się w Finale.

Finał: PACT – Gamer Legion 1:3

Wybrzeże: 7:0 - szybki, bez-oporowy "gwałt" na PACT który nie istniał na mapie którą wygrał w poprzednim meczu 7:2 – bardzo szybko musiał myśleć o kolejnej mapie.

Konsulat: 7:8 - świetna mapa po obu stronach i zażarta walka do końca - ostatecznie wyrwana wygrana Polaków dzięki świetnej postawie komunikacyjnej.

Club: 7:4 - walka ale z przewagą GL który kontroluje mecz - PACT nie wykorzystał tego, że jest to mapa preferująca obronę i niestety przegrywa – kluczowe dla pojedynku były rundy które grała polska ekipa w obronie zakończone remisem, co było handicapem dla GL.

Granica: 7:4 – niestety tutuja zostały obnażone wszelkie braki taktyczne polskiej ekipy, widać było brak pomysłu na obronę - duża powtarzalność -  co skutkuje świetnym rozpracowaniem przez GL i ostateczną pewną wygraną. Ostateczne zwycięstwo 3:1 w Mapach dla GL i zostają zasłużonymi Mistrzami ML Sezonu 2.

Jak można podsumować ten Turniej…

"Dres-code ważniejszy niż Regulamin". Wyglądało to na Master Mix UE League - czyli zmieniamy składy i Organizacje kiedy chcemy, bo Regulamin na to pozwala i jest niedostosowany do MP. Po wpadkach Regulaminowych mieliśmy również pierwszy w historii Mecz o IV miejsce…

Finał III Sezonu ML  16-17 listopada 2019 - Studio Polsat Games

Rozgrywki Grupowe wyłoniły 4 finalistów, jak również wyeliminowały takie zespoły jak: Patokalipsa, GoSkilla, Zielarze czy Numero Uno.

Skandaliczne zachowanie drużyny SMS w Kwalifikacjach…

W meczu kwalifikacji Invicta Gaming vs. SMS 7:1 (1:0) – łatwa pierwsza mapa, pełna kontrola oraz pewne zwycięstwo. Do drugiej mapy jednak nie doszło, ekipa Mefisto zrezygnowała i udała się na włoskie rozgrywki pokazując, że mają w mocno w czterech literach Organizatorów, zasady oraz widzów ok 800 osób które ten mecz oglądało.

Takie zachowanie zasługiwało na BANA w rozgrywkach w tym i przyszłym sezonie – ale niestety Organizatorzy dopuścili ich do rozgrywek. Dla mnie była antyreklama ML oraz pokazanie całkowitego braku zasad i odpowiedzialności w tworzeniu Regulaminu oraz przestrzeganiu zasad fair-play! Tak to jest jak się dopuszcza zagraniczne Mixy!

Finał:

Host: Agnieszka Borysiuk

Komentatorzy: Marcin „Marciu” Prusinowski, Karol „Alban” Pakosz, Patryk „Kiks” Cieszyński, Tomasz „Magvayer” Filipiuk.

Statystyk ML: Maciej „Sebol” Majewski

Drużyny:

SLAVGENT: Z777A, Gustavo, Xaniara, Raiden, Foster, sbt.

Morning Stars: NoAir, j3n4, Mefisto, Mekses, KingVader.

Invicta: Sovvy, Rauin, Kimuin, Janko, Igorex.

PRIDE (dawne Dej Organizacje): Toudix, Nate, Vipe, Deep, Optyk.

Najwięcej zabójstwIqorex (Invicta)– 94 (10 map).

Największe K/DMekses (MS) – 1.67.

Najwięcej zabójstw na mapiesbt. – 20 – Granica.

MVP Turnieju: Mekses (MS).

 

SLAVGENT vs. MS 0:2

W pierwszym meczu zaskakuje mnie postawa MS na plus, a SLAVGENT niestety na minus. Wybrzeże przegrywają za łatwo 7:4, aby następnie na Konsulacie polegnąć 7:5. Miałem wrażenie, że ten zespół nie zagrał tego czego oczekiwał, a zdecydował o tym stres Lanowy, więc spadł do drabinki przegranych.

Invicta vs. PRIDE 2:0

Bardzo wyrównana pierwsza mapa – Villa - ale niestety przy wyniku 7:7 drużyna PRIDE zagrała najgorzej jak tylko mogła, co wykorzystał Sovy z Invicty zdobywając bardzo łatwe fragi daje zwycięstwo, które miało ostatecznie wpływ na cały wynik – drużyna PRIDE została zniszczona psychicznie i nie istniała już na drugiej mapie - Wybrzeże 7:5 dla Invicty.

Mecz przegranych…

PRIDE vs. SLAVGENT 0:2

Na Banku po pierwszej dobrej rundzie wydawało się, że PRIDE wyszło z dołka mentalnego ale z każdą rundą SLAVGENT pokazywało coraz większą moc i zasłużenie Bank padł ich łupem – pewne 7:2. Na Granicy również od początku SLAVGENT nadaje ton (Sbt, Gustavo, Xaniara liderami), a PRIDE wygląda jak młode „Silvery”. Mimo to w miarę rozwoju meczu mają bardzo dobre momenty, przełamują się i doprowadzają do dogrywki dzięki świetnej postawie TUDixa, Deepa i Optyka – jednak to nie wystarczyło aby wygrać (8:7) – ale podobno przyjechali niewyspani na Finały ML.

Mecz o Finał – drabinka wygranych

SMS vs. Invicta 2:1

Pojedynek który miał zadecydować kto znajdzie się w Finale ML. Polacy zaczynają z bardzo wysokiego C pokonując bardzo wyraźnie SMS na mapie Villa 7:2, pokazując świetny styl i zgranie. Kolejna mapa to Klub – mapa nastawiona na obronę, tutaj pojedynek jest bardzo wyrównany i tak naprawdę decydują niuanse. Ostatecznie wygrywa SMS broniąc 5 rund i wygrywając 2 w ataku co daje im trzecią i decydującą mapę.

Trzecia mapa to Wybrzeże, które pokazuje dominację zespołu SMS i łatwe zwycięstwo 7:2 – meldują się w Finale, a Invicta decydujący mecz o Finał rozegra z SLAVGENT.

Mecz o Finał – drabinka przegranych

Invicta vs. SLAVGENT 2:1

Spotkanie rozpoczyna się od mocnego uderzenia ekipy SLAVGENT, która na mapie Granica pokazuje swoja siłę całkowicie kontrolując przebieg meczu i pewnie wygrywając 7:3. Wydaje się że takie otwarcie będzie faworyzowało ekipę Gustavo ale nic mylnego Invicta jeszcze silniej odpowiada na Kaffe Dostojevski wygrywając szybko 7:1 i doprowadzając do trzeciej mapy czyli Wybrzeża.

Decydujące starcie rozpoczyna się od dominacji Invicty w obronie 5:1, co daje im pewności siebie i spokój na rundy w ataku. SLAVGENT nie składa broni i wygrywa 4 rundy z rzędu ale dwie ostatnie to popis Invicty, która wytrzymuje presję i ląduje w Finale.

Finał: Samsung Morning Stars vs. Invicta Gaming 2:0

Najbardziej niedoceniani gracze czyli Mefisto i Vader pokazują „środkowy palec” Polskiej Scenie R6 pewnie wygrywając Turniej obsadzony "Gwiazdami" PSR6. MS nie pozostawiło złudzeń przeciwnikom przegrywając tylko 1 mapę na 6 oraz pokazując bardzo dobrą – a momentami „bezczelną” i dynamiczną rozgrywkę, która mogła się podobać, a na którą nie stać obecnie polskie zespoły.

W Finale nie dali złapać oddechu zespołowi Invicta całkowicie kontrolując cały mecz, mimo tego że na drugiej mapie wydawało się że Invi powróci, to jednak pewność siebie i dynamika którą stosowała ekipa MS nie dała im żadnej szansy i szybko ukróciła chęć „powrotu”.

Invicta nie potrafiła właściwie reagować na to co się dzieje na mapach, a sporadycznie wygrywane rundy tylko przedłużały agonię. Momentami miałem wrażenie, że to MS nie chce szybko wygrać i po prostu pastwi się nad przeciwnikiem.

Oczywiście były dobre momenty i fajne akcje ale na tyle ile przeciwnik pozwolił, a MS nie pozwoliło na wiele. Grając świetnie w obronie i wykorzystując właściwości map pewnie wygrywając 7:4 na mapie Villa oraz 7:4 na Klubie.

Organizacja…

Trzeba tutaj podkreślić, że mimo kilku dużych wpadek regulaminowych czy też dopuszczania graczy którzy zostali zbanowani za oszustwa w grze do ML, to co sezon Organizacja jest na bardzo wysokim poziomie. Widzowie również muszą być zadowoleni, ponieważ rozgrywki ML bardzo dobrze się ogląda. Również cała oprawa Finału jest naprawdę na światowym poziomie.

Jeden Duży Minus S3/2019…

Invicta grała w dzień Finałowy trzy mecze pod rząd (10 godzin przy komputerach) i to na pewno odbiło się na nich w samym Finale. Drużyna powinna mieć przerwę żeby się przygotować do najważniejszego meczu w Sezonie. Chociaż z drugiej strony mogli wygrać z MS nie było by zmęczenia przed Finałem ale może warto przemyśleć temat i rozłożyć Finał na 3 dni…?

Masters League - Regulamin…

  • Sprawa mixów zagranicznych - dla mnie w ML/MP powinni grać sami Polacy – dla dobra PSR6 i jej rozwoju tak po prostu powinno być.
  • Skoro polska scena R6 się rozwija – jak niektórzy z uporem maniaka twierdzą - i mamy tylu świetnych graczy to w czym problem grać tylko polskimi składami? Trudno Wam się dogadać między sobą, więc bierzecie graczy z zagranicy, bo regulamin na to pozwala ale nie powoduje to, że Polska Scena jest lepsza czy bardziej rozwojowa!
  • Moja propozycja:
  • pierwsza, udział zawodników zagranicznych – jeśli się na to zgadzacie to zróbcie Regulamin który zabrania zmian w składzie – niech drużyna liczy 7 osób i rotacja następuje między nimi od fazy kwalifikacji po sam Finał - inaczej wykluczenie z rozgrywek;
  • druga, jeśli sami Polacy – dla mnie zdecydowanie jest lepszy system - to również 7 zawodników i rotacja między nimi  – żadnych innych zmian.

Twitch…

Zarówno mecze kwalifikacyjne, jak i samo zwieńczenie Turnieju było transmitowane i komentowane na oficjalnym kanale Twitch R6 - szkoda tylko że nie wszyscy widzowie oraz komentatorzy nie potrafią dostosować się do poziomu imprezy w której biorą udział ale to temat na inny czas…

Na koniec…

Widać wyraźnie, że Master League pokazuje się z roku na rok coraz lepiej, co powoduje że przebija się do polskiej e-sportowej świadomości, co również jest świetnym prognostykiem na przyszłość z racji tego, że brakuje Nam tak dobrze organizowanych Turniejów R6.

Mimo to…

Jeden z komentatorów stwierdził, że poziom gry na ML jest coraz wyższy? Osobiście nie wiem na jakiej podstawie to ocenił skoro dwa ostatnie Finał ML wygrały polsko-zagraniczne mixy w których wiodące role odrywali zagraniczni zawodnicy, którzy swoją świetną postawą bardzo często prowadzili zespoły do kluczowych wygranych rund czy map.

Niestety Polskie zespoły złożone z rodzimych graczy są coraz słabsze i nie potrafią poradzić sobie na szybko montowane 3 tygodniowe polsko-zagraniczne Mixy mimo tego, że grają ze sobą już bardzo długo.

Również obecna ciężka „atmosfera” panująca na PSR6, która ciągnie się od ponad 2 lat uniemożliwia stworzenie czegoś więcej niż ML, co przekłada się na fakt, że również nie jesteśmy w stanie nawiązywać walki z europejskimi drużynami i praktycznie nie ma Nas w żadnych europejskich i światowych rozgrywkach.

                                                                                                                                                     @Autor Marcellus

P.s. Wkrótce artykuł o obecnym stanie Polskiej Sceny R6…

 

Oceń bloga:
3

Komentarze (3)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper