World War 3 - Spojrzenie ogólne i praktyczne gracza czyli zaskoczony pozytywnie!

BLOG
1039V
World War 3  - Spojrzenie ogólne i praktyczne gracza czyli zaskoczony pozytywnie!
Marcellus78 | 09.07.2019, 10:23
Poniżej znajduje się treść dodana przez czytelnika PPE.pl w formie bloga.
      Jak na wersję EA jest naprawdę dobrze i osobiście nie rozumiem tej fali hejtu która rozlała się w mediach odnośnie Twórców i samej gry.
      Oczywiście początek nie był zachęcający, to każdy wie ale z czasem ta gra przechodziła i przechodzi bardzo wiele pozytywnych zmian, co widać i najważniejsze - dla gracza - czuć w samej rozgrywce!

    Na początek…

Pograłem ponad 16 godziny na serwerach testowych oraz Live, były to bardzo ciekawe oraz intensywne godziny z życia gracza. Dlatego jestem w stanie napisać tutaj kilka dobrych słów o tej grze, jak również wymienić jej negatywne strony i podać kilka nowych pomysłów do wdrożenia - co oczywiście uczynię. 

EA…

Czyli Early Acess, czytając komentarze w mediach odnośnie WW3 stwierdzam dobitnie, że większość ludzi w Polsce niestety nie rozumie definicji EA, co jest w moim odczuciu kompromitujące dla tych co się wypowiadają w tym temacie, tak naprawdę nie wiedząc czym jest dokładnie EA i jakie ze sobą niesie zagrożenia dla gracza.

Jeśli…

Jeśli oczekiwaliście kopii BF – łatwego i arcadowego shootera – to się nie dziwie, że ta gra Was rozczarowała, bo jest trudna i dlatego w głównej mierze krytykowana w sieci?

Niestety była tak również reklamowana przez niektórych „dużych” Youtuberów jako Polski BF czym wyrządzili jej – w mojej opinii dużo złego – tak samo jak zniszczono świetny Hardline samym tytułem BF.

To nie jest żaden Polski BF!

Jest to Polski Shooter, który posiada swój odrębny klimat, wartości, system rozgrywki oraz wysoki próg umiejętności, które musisz posiadać aby grać w tym świecie skutecznie i nie ma nic wspólnego z serią od Elektroników.

Jeśli natomiast jesteście doświadczonymi graczami, chcecie gry dla wymagających prawdziwych mężczyzn, oczekujecie rozbudowanej rozgrywki opartej na umiejętnościach i refleksie na pewno nie będziecie rozczarowani, a wręcz przeciwnie!

Plusy:

Customizacja – postaci, broni - jestem naprawdę pod olbrzymim wrażeniem – bardzo mi przypomina The Divison 2 ale lepiej się to czuje. Każdy rodzaj ubioru jest wzorowany na obecnych mundurach noszonych przez amerykańskich, brytyjskich, niemieckich, polskich oraz rosyjskich żołnierzy. Możemy też dodać naszywki z flagą naszego kraju i jednostką z jaką się utożsamiamy w grze.

Broń – WW3 możemy stworzyć broń swoich marzeń - dodając do niej różne „bajery”. Dodatkowo jest zróżnicowana i każda bardzo specyficzna trzeba czasu na poznanie jak działa i jak ją opanować.

Gra nie jest łatwa jeśli chodzi o opanowanie odrzutu i czucie broni – trzeba na to czasu. Każda z broni ma tzw. pattern czyli wzór strzału/odrzutu, dzięki któremu możemy nauczyć się panowania nad bronią - bardzo dobrze to jej wielki plus i mam nadzieję że tego nie zmienią i będzie to jej  wyróżnikiem.

Strzelanie jest trudne – tak - ale dzięki temu odczuwa się większą satysfakcję z zabicia na mapie – bez dwóch zdań czynnik podnoszący radość z gry.

To co jest dla mnie MEGA Plusem to TK oraz TD – naprawdę dla graczy takich ja wychowanych na trybie HC jest to świetne rozwiązanie - mega skillowo i refleksowo trzeba grać. Dodatkowo pokazuje jakie posiadasz umiejętności – aby dobrze to wszystko robić, potrzebujesz odpowiedniego tempa ale również musisz tej grze poświęcić czas.

FF – super rozwiązanie – to jest pierwsza gra na rynku która nie wprowadza podziału na tryb Normalny i HC tylko od razu wrzuca gracza na wysoki poziom grania - trzeba myśleć, a nie biegać na „pałę” i strzelać do wszystkiego bez rozróżnienia – ten zabieg bardzo dobrze oddaje specyfikę i naturalność pola walki.

Mechanika poruszania się – jest bardzo dobra choć zdecydowanie inna od tradycyjnej i trzeba się po prostu przestawić – co wymaga czasu. Bardzo miłym doświadczeniem, jest fakt gdy podczas biegu mogłem rozglądać się na boki – tego nie ma w BF!

Wychylanie – bardzo dobrze zrobiona mechanika nie sprawia problemów z uczciwością pojedynków jak np. w R6 gdzie jest to tragiczne pod względem technicznym.

Czucie postaci – tutaj też odczuwam różnicę po między poszczególnymi postaciami lekkim, średnim i ciężkozbrojnym – to jest bardzo realne odczucie.

Nalot i odczucie artylerii – jest mega, kiedy cała ziemia się trzęsie, huk, czujesz że nie masz gdzie uciec – mocne wkręcające w fotel aż po same trzewia!

System strików – fajne rozwiązanie i co ważne dobrze się jej nabija bez większej presji.

Udźwiękowienie – jest świetne jeśli chodzi o wykrywanie pozycji przeciwnika – jeśli słyszę go z prawej to tam jest a nie jak w R6 nigdy nie wiesz na 100% gdzie masz przeciwnika – jeśli chodzi o odgłosy broni to czasem brzmi plastikowo niestety ale to nie jest tutaj ważne i kluczowe.

Mapy – budowa i wygląd nie mam tutaj do czego się przyczepić – wyglądają tak jakby były wycięte z rzeczywistości i wklejone prosto do gry, z domieszką wojennego krajobrazu, a jest to efekt Fotogrametrii, która polega na precyzyjnym zeskanowaniu prawdziwych obiektów -podobno robione "z palca", a następnie przeniesieniu ich do cyfrowego świata.

Sewery/pingi – stabilne, gra się płynnie, nie ma irytującej przewagi pingu gra się normalnie czyli im mniejszy ping tym lepiej.

Przyjemność z rozgrywki – dla mnie kluczowa sprawa w każdej grze – grałem ponad 16 godzin i było przyjemnie, gra mnie wciągnęła – nie spodziewałem się tego!

Działania Twórców – ciągłe zmiany i naprawy, które posuwają grę do przodu, reagowanie na uwagi społeczności i wprowadzanie zmian – ostatni patch Live 0.6 – poprawia znacznie rozgrywkę.

Społeczność – mała ale nie toksyczna, wymieniająca się uwagami i myślę że dojrzała co jest dla mnie jest bardzo ważne.

Minusy:

Optymalizacja – oczywiście do poprawy zdecydowanie to element, który leży tutaj najbardziej  i to jest bardzo ważne aby ciągle się zmieniała na plus.

Rejestracja obrażeń – dostrzegam czasami błędy w naliczaniu obrażeń i to też należy poprawić ale muszę więcej pograć aby zobaczyć dokładnie jak to działa w WW3.

Rozróżnianie przeciwników – dla mnie zdecydowanie do poprawy – gra jest refleksowa więc trzeba bardzo szybko rozróżnić, a znacznik w okolicy klaty czy krocza jest trudno zauważalny – nie raz ginąłem przez to i nie raz swojego postrzeliłem choć wychowany na HC nigdy w seriach BF tego nie robiłem z tak dużą częstotliwością – tam to wygląda zdecydowanie lepiej!

Brak możliwości niszczenia otoczenia - statyczne otoczenie.

Bugi/glitche – na pewno jest ich trochę ale w tym momencie nie zwracałem uwagi – pewnie jak pogram więcej będę mógł coś więcej o tym powiedzieć.

Tryby tylko dwa – chciałbym aby był Dominacja czy tryb taktyczny w przyszłości.

Praktyczne odczucia gracza...

          A teraz do rzeczy, w momencie kiedy pograłem zdecydowanie więcej, skupiając się na odczuciach gracza, to wyszło kilka dodatkowych uwag oraz pomysłów które powinny w tej grze znaleźć swoje miejsce.  

          Zaznaczam że nie wiem jakie plany ma Developer, to jest moje czyste odczucie z gry i moje uwagi – całkiem możliwe, że pokrywają się z tym co chcą zrobić „Farmerzy” w przyszłości.

1. Wysoki próg umiejętności, który musisz mieć lub go zdobyć,  tak więc aby dobrze grać to musisz tej grze poświęcić czas aby zdobyć umiejętności oraz doświadczenie  – to jest super i nie zmieniajcie tego!

2. Optymalizacja, tutaj należy skoncentrować więcej uwagi – dla mnie element najważniejszy i kluczowy aby jeszcze bardziej dopieścić ten element – miejscami jest świetnie ale miejscami niestety tragicznie frezy i spadki klatek się uciążliwe, ładowanie mapy itd.

3. Play-listy map na serwerach - ułożone po kolei i zmieniające się po każdym meczu – tego mi brak obecnie – dużo by to urozmaiciło rozgrywkę i przede wszystkim nie musiałbym wychodzić z serwera, bo mapy będą wszystkie.

4. Za małe mapy jeśli chodzi o ilość graczy – obecnie szukamy się na mapach szczególnie WarZone – dla mnie 48 graczy minimum, a DM 30 – żeby było bardziej intensywnie szczególnie na WZ.

5. Za duże mapy jeśli chodzi o TDM – jeśli nie chcecie dokładać graczy – choć uważam to za bardzo dobry pomysł – to trochę należy okroić mapy w tym trybie.

6. Odróżnianie swoich od przeciwników – bardzo ważny aspekt i mocno zaniedbany, a przy tak refleksowej grze bardzo ważny – jest to duży mankament, który musi być poprawiony!

7. Powiązane z tym jest zlewanie się żołnierzy z otoczeniem, zdecydowanie to powinno zostać dookreślone bardziej – w tym momencie jest jałowe hm na mapach miejskich jeszcze nie jest tak dokuczliwe ale na leśnych już dość mocno – ta wyrazistość powinna być zdecydowanie wyższa!

8. Ikonki w grze za małe – nie wiem dlaczego występuje taka miniaturyzacja?

9. Znacznik zadawanych obrażeń – zdecydowanie za mały – chyba że gdzieś można go w ustawieniach powiększyć? Jeśli nie to też należy zrobić większe.

10. Odznaczenie czy zginąłeś od swojego czy przeciwnika – bardzo ważny aspekt – obecnie dość mnie to irytuje, że nie wiem czy mój czy swój powinno to być określone precyzyjniej.

11. Odznaczanie na fotce z obrażeniami po śmierci które otrzymałem obrażeń które zadałem przeciwnikowi – to też ważna wiedza która pokazuje jak gra działa – jest to również ważne dla takich graczy jak ja aby wiedzieć ile brakło, ile mu zostawiliśmy HP na tej podstawie możemy też określić i przeanalizować system obrażeń, który działa w grze

12. Dźwięki AAAAAA – to naprawdę powinno zostać usunięte lub zmienione na np.: Kurwa oberwałem! Obrywam! Wprowadzić coś z jajami, a usunąć to co jest obecnie śmieszne i nie pasuje mi do tej męskiej skillowej rozgrywki – jak się zbuguje to naprawdę jest tragedia!

13. Jeśli chodzi o klasy i wyposażenie nie mam uwag wszystko jest prima sort ale z racji tego że gram głównie Snajperem to mam kilka uwag:

  • granie Snajperem daje dużą frajdę ale dla mnie powinni dołożyć kilka karabinów snajperskich bo dwa to zdecydowanie za mało!
  • świetny jest efekt zdejmowania hełmu jak trafisz typa w głowę - mega mi się to podoba i ten później widok jak biega bez hełmu.
  • super efekt przeładowania – zawsze musisz przeładować po strzale nie dzieje się to z automatu tylko musisz Ty jak gracz uruchomić procedurę
  • fajny efekt grania na dwa celowniki na długo i krótko, co umożliwia dostosowanie uzbrojenia do warunków na Polu Bitwy.

18. Walka z oszustami i chamskimi zachowaniami - skuteczna i bardzo szybka oparta również na głosach płynących z samej społeczności, które nie są ignorowane!

Oficjalna Grupa/Społeczność fanów WW3, która działa bardzo profesjonalnie znajdziecie na Facebook pod adresem: https://www.facebook.com/groups/worldwar3thegamepolska/

Jeśli chcecie dowiedzieć się czegoś więcej na temat WW3, to zapraszam na Twitch do Lugera -  który jest w stałym kontakcie z Deweloperami i zawsze służy wiedzą i pomocą w zakresie działania WW3: Twitch.tv/Lugresky

Podsumowując…

Obserwowałem to co się dzieje w mediach i oglądałem, aż w końcu zgrałem i… Nie spodziewałem się – naprawdę, że WW3 może być tak dobre! Gra nie zasługuje w żadnym wypadku na tyle hejtu ile jest w mediach bo to nie jest krytyka merytoryczna ale zwykły polski hejt.

Mała ilość graczy zapewne spowodowana jest błędami popełnionymi w kwestiach marketingowych na samym początku, negatywni opiniami "promowanymi" przez polskich graczy - bo przecież nikt nie kupi "Martwej Gry" - jak również problemami w pierwszej fazie uruchamiania gry.

Porównując krótko do R6 pod względem technicznym, to WW3 jest zdecydowanie lepsze pod względem: dźwięków, stabilności, wychylania, pingów, rejestracji obrażeń, TK, TTD oraz uczciwości rozgrywki – oczywiście to są dwie różne gry i tryby rozgrywki ale obie to rozgrywki multi oparte na rywalizacji między graczami czyli najważniejsza w nich jest przejrzystość sytuacji oraz uczciwość. Obecnie wszystko pod tym względem w EA WW3 przebija 3 letnią BETE R6 – i mówię to ja zapalony gracz R6!

Przed twórcami jeszcze sporo pracy, i myślę, że masę z tych rzeczy da się jeszcze odratować. Zwłaszcza, że sama rozgrywka jest naprawdę dobrze zrobiona – strzelanie sprawia satysfakcję, a postacie nie są gąbkami na pociski.

Oceń bloga:
2

Czy uważasz, że WW3 może być w przyszłości świetnym Polskim Shooterem Multiplayer?

Tak - jest na to bardzo duża szansa.
106%
Nie - fatalny początek "zabił" WW3.
106%
Pokaż wyniki Głosów: 106

Komentarze (15)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper