Xbox: Przegląd tygodnia #10

BLOG
658V
Xbox: Przegląd tygodnia #10
m4tekt | 20.11.2018, 20:51
Poniżej znajduje się treść dodana przez czytelnika PPE.pl w formie bloga.

Kolejny zbiór informacji ze świata zielonej konsoli!

Witamy w kolejnym podsumowaniu tygodnia! Wraz z Kurtkiem przedstawimy wam kilka ciekawych zdarzeń z ubiegłego tygodnia, które wydarzyły się w naszym małym zielonym świecie :) Zapraszamy!

 

FINAL FANTASY XIII, XIII-2 oraz LIGHTNING RETURNS: FFXIII  w katalogu wstecznej kompatybilności wraz ze wsparciem Xbox One X!

 

Fani Final Fantasy mogą czuć się docenieni! Do katalogu wstecznej zgodności dołączyły zapowiadane na XO18 części Final Fantasy. Dodatkowym smaczkiem jest fakt, że owe gry dostały wsparcie Xbox One X Enhanced co oznacza wyższą rozdzielczość, wygładzanie krawędzi, poprawiony framerate itp. Myślę, że  osoby zakochane w serii mogą śmiało sięgnąć po odświeżone tytuły i nie zepsuć sobie przy tym wspomnień. Niżej zamieszczam porównanie graficzne z x360 a XoX.

 

Crapdown 3 do pobrania już teraz!

 

Jeśli macie problem ze zbyt wolnym pobieraniem gier a jesteście napaleni na Crackdowna 3 (huehuehue)  to możecie już teraz dodać go do listy pobierania. MS wdraża wcześniejsze pobieranie gier by nie trzeba było stękać przy premierze, że zbyt wolno się pobiera albo, że trzeba czekać. Pochwalam ten pomysł ponieważ sam nie posiadam zbyt szybkiego łącza i wcześniejsza opcja pobrania choć 2/3 gry była by dla mnie mile widziana. Dla formalności dodam, ze Crackdown 3 ma zadebiutować już 15 lutego.

 

Obsługa myszy i klawiatury na Xbox One.

 

Jak powiedzieli, tak zrobili. Ostatnia aktualizacja dostarcza na xboxie one obsługę myszy i klawiatury w wybranych tytułach:

  • Fortnite
  • Warframe
  • Bomber Crew
  • Deep Rock Galactic
  • Strange Brigade
  • Warhammer: Vermintide 2
  • War Thunder
  • X-Morph Defense

W kolejnej aktualizacji wsparcie dla gryzonia ma dostać również: Children of Morta, DayZ, Minion Master, Moonlighter, Vigor, Warface oraz Wargroove.

Martwi mnie fakt, że nie dostaliśmy na początek troszkę innych tytułów i więcej gier strategicznych... No cóż, może jeszcze się doczekam Age of Empires.

Phill, czemu tej gry nie łatwisz na XO tylko podniecasz się wersją na Switcha?!

 

Xbox One bez napędu?

 

Konsola bez napędu? Dla niektórych być może w tym momencie skończyła się era "prawdziwych" konsol ale w tym szaleństwie jest metoda! Jeśli ktoś bazuje na cyfrowych wersjach gier to dlaczego miałby płacić dodatkowo za napęd którego i tak nie używa? Od pewnego czasu sam preferuje wydania cyfrowe i przyznam szczerze, że jeśli różnica w cenie była by znacząca to prawdopodobnie skusił bym się na wersję sprzętu bez napędu optycznego. Co z tego wyjdzie pokaże czas ale z plotek wynika, że w 2019 możemy zobaczyć Xboxa One S bez napędu i w niższej cenie :)

 

Amazon Music oficjalnie na Xbox One!

 

Nowa aplikacja Amazon music właśnie zagościła na konsoli Xbox One. Dzięki tej apce będziecie mogli przesłuchać miliony utworów i poznać podobną ilość ułożonych playlist. Amazon w ciągu najbliższego czasu zwiększy dostępność tej aplikacji w kolejnych krajach. Oczywiście w Polszy jest on jeszcze niedostępny.


Pierwszy Xbox ma już 17 lat!



 

 

 

 

 

 

 

17 lat minęło i choć dopiero od niedawna doceniłem Xboxa to jestem pełen zdumienia jak Microsoftowi nie udało się zarżnąć tej konsoli przez 17 lat?! Jak widać marka musi być naprawdę silna i z tego co widać nie da się tak łatwo uwalić. Pozostało mi jedynie życzyć kolejnych lat i lepszych decyzji przy premierze nowego sprzętu niż przy aktualnej generacji. XXX lat!

 

Plany na przyszłość w PUBG.

 

Nie chce mi się opisywać własnymi słowami więc zrobię ctrl+c ctrl+v

Przyszłe aktualizacje

Mieliśmy zamiar wprowadzić dwie aktualizacje w listopadzie. Plan ten zmienił nieco się zmienił, i planujemy teraz wprowadzić nasza drugą aktualizację w grudniu. Testujemy nadchodzące nowości wewnętrznie, chcąc upewnić się, że nowe funkcje są stabilne, przed ich wprowadzeniem na serwery live. Oto czego można oczekiwać w nadchodzących aktualizacjach: 

 

Grudzień:

  • Opcje ustawień graficznych.
  • Poprawka pola widzenia kamery w trybie FPP.
  • Nowa bron: Skorpion.

 

Styczeń:

  • Zmiany dotyczące regionów:
    • Serwer/region jest teraz wybierany automatycznie, biorąc pod uwagę region gracza.
    • W razie dołączenia do gracza z innego regionu, system dobierania graczy automatycznie wybierze odpowiedni region.
    • Zmiana ta jest opóźniona z powodu wielu problemów z systemem. Deweloperzy obecnie rozwiązują problemy i testują wydajność tej wersji gry przed wprowadzeniem na serwery testowe.
    • Chcemy mieć pewność, że nasi gracze będą zadowoleni z nowego sposobu dobierania. Szczególnie dbamy więc o tę funkcję i o to, aby zmiana nie miała żadnych negatywnych wpływów na jakiegokolwiek z regionów.
  • System rankingowy.

 

Krótkie podsumowanie XO18!

 

Jeśli ktoś was pominął to mrożące krew w żyłach show to ma okazje obejrzeć najważniejsze momenty w krótkiej migawce na YT. 5 minut warto poświęcić na ten materiał :)

 

A jeśli macie jeszcze x360...

 

To możecie wytężyć swoją wyobraźnię i zrobić z niego coś ciekawego :) Nie wiem co to jest na tych obrazkach ale wygląda fajnie! Może wy wiecie co to ma przedstawiać?

Dobra, starczy tego dobrego, bo jeszcze Kurtek wypisał na następnej stronie swoje poematy. Życzę wam udanego tygodnia!

PS. obserwujcie promocje, bo mogą trafić się niezłe oferty z okazji Black Friday :)

 

Witam, z tej strony Kurtek i teraz moja kolej na danie kolejnej dawki ciekawostek.

 

Wyciekł pierwszy Screenshot z Red Dead Online

[notka : mamy małe problemy techniczne z tym zdjęciem, więc czasem może się nie pojawiać]

Tak jest. Właśnie wyciekł screenshot z pierwszej misji Red Dead Online. Screena macie powyżej. A co możemy się dowiedzieć z tego jednego zdjęcia? 

Załóżmy najpierw, że screen jest prawdziwy (bo jak co to dalej jest plotka), to jak porównamy z GTA V, gdzie na początku mamy wstęp, który wprowadza nas do gry online i jak można się domyślić, tak samo będzie z RDO. Patrząc na zdjęcie, wygląda, że grę zaczniemy w więziennym wagonie. Tak więc myślę, że podczas tworzenia postaci, będzie wybór za co będziemy poszukiwani czy oskarżeni. Wioząc nas do więzienia czy samego miejsca egzekucji zostaniemy uratowani przez jakiś gang, który wprowadzi nas do świata gry i będzie dawać jakieś zadania. 

Tak to ja widzę. Oczywiście akapit wyżej jest moimi przypuszczeniami. Możliwe, że jednak początek będzie wyglądał inaczej. Jak Wy myślicie? 

 

 

Xbox Design Lab już nie tylko na wyszukiwarce

Xbox Design Lab jest to aplikacja, która umożliwia na stworzenie własnego pada. Z jednych z możliwości jest ustawienie różnych kolorów do każdego elementu pada oraz możliwość wygrawerowania na padzie tekstu np. swój gamertag.

Już teraz tę aplikacje można korzystać na aplikacji Microsoft Store na W10 oraz na samej konsoli Xbox One. 

Microsoft trochę poprawił tą aplikacje aby łatwiej było z niej korzystać.

Poniżej macie przykład ( sam robiłem :) : Widać, że sam robiłeś, bo taki paskudny (m4tekt)

 

Powiem Wam, że zajebiście to wygląda, ale.....

Wziąłem wszystkie bajery jakie mogłem (guma z tyłu, wygrawerowany mój gamertag itp.) i za to wszystko kosztowało by mnie 413,98 zł (później się okazało, że nie dodałem jeszcze metalicznego d-pada, za który trzeba dopłacić 12zł ).

No to dość sporo. Chociaż już jest zapowiedziane, że w okresie Black Friday będzie zniżka. Zniżka jest na razie podana tylko w dolarach i ona jest taka, że jak pad kosztuje 70$ to obniżka wynosi o 10$. Tak więc u nas też taka będzie i to jakieś 15% będzie wynosić.

 

 

Azure na każdej platformie

Azure - platforma chmurowa Microsoftu, którą właśnie MS chce poszerzyć tą usługę w sferze gier. 

W tym roku MS wykupił PlayFab, który w dzisiejszych czasach to on buduje całą infrastrukturę w chmurze potrzebną do dzisiejszych gier: matchmaking, hosting serwerów, zarządzanie tożsamością / profilami graczy, handel itp.

Jak widać główny celem PalyFab jest ułatwienie pracy developerów, aby mogli skupić się na samej grze. 

Po tym jak MS ich wykupił, wprowadzili Azure do PlayFab. A PlayFab jest używany do gier, które są na Xbox-a, Windows-a, PlayStation, Switch-a, iOS i Android.

Usługa ta jest często stosowana gdy duży twórca potrzebuje w okolicy premiery dużej ilości serwerów, ale później gra zalicza mniejszy ruch na serwerach, tak więc opłaca się wynająć cześć serwerów na tak zwany pik dużego ruchu niż mieć duży serwer, który później nie będzie w pełni wykorzystywany. Jest to też dobra oferta dla małych developerów, dla których nie stać aby stworzyć własny serwer. 

Gry, które działają na chmurze Azure : Forza Horizon 4, Sea of Thieves i Tom Clancy's Rainbow Six: Siege.

 

 

Chmura pod wodą

W lutym 2016 roku, Microsoft rozpoczął odważną inicjatywę badawczą o nazwie Project Natick w ramach swoich wysiłków mających na celu rozwój usług centrów danych w chmurze, które zapewniają szybkie wsparcie z dużą szybkością reakcji. Celem projektu jest obsługa centrum danych w morzu. 

Tak jest. Centrum danych pod wodą. 

Satya Nadella czyli człowiek, który trzyma pieczęć nad tym projektem opowiedział o zaletach tego projektu. 

Jednym z nich jest taki, że takie centrale danych mogą być o wiele bliżej klientów niż lądowe. 

Pierwsza kapsuła poszła 30 stóp pod wodę, poza wybrzeżami Kalifornii aby wykonać pierwszy test. Później większą kapsułę zatopili w Europie, a dokładniej u wybrzeży Europejskiego Centrum Energetyki Morskiej w Orkney, na północny-wschód od Szkocji. 

Po kilku projektach Nadella mówi, że kolejnym plusem takiej centrali danych jest szybkość jej tworzenia. Mówi, że w przypadku tworzenia i wdrażania serwera dla Szkocji, zajęło im to 90 dni, a w przypadku tworzenia takiego serwera lądowego zwykle zajmuje to 2 lata. Ułatwi to MS na szybsze reagowanie na zmiany potrzeb na "internet" na całym świecie. 

Jeszcze nie jest to komercyjny model, ale widać plusy tego projektu i może kiedyś taki serwer będzie w naszym Bałtyku :) 

 

 

Nowy patent Microsoftu

Właśnie MS opatentował “GAME CONTROLLER WITH REMOVABLE CONTROLLER ACCESSORY”. Czyli kontroler, który w pełni możemy ustawić na własne potrzeby. 

Platforma montażowa kontrolera została zaprojektowana tak, aby umożliwić użytkownikowi manipulować produktem w dowolny sposób. Obecny kontroler Elit robi to za pomocą magnesów, które ogranicza nie które akcesoria i do tego przy intensywnym graniu np. FPS-ów, gałki zaczynają się psuć. 

Tak prawdopodobnie wyglądać będzie nowy Elit ( v2 ), który może za jakiś czas zobaczymy ;) 

Co ciekawego jeszcze możemy zobaczyć? Na zdjęciach patentu można zobaczyć d-pad z analogiem, ale to już chyba dla jakiś prosów bijatyk.

Zdjęcie poniżej:

 

 

Outer Wilds. Czy ta gra jeszcze żyje? 

Na konferencji Xbox na targach E3 została pokazana gra małego studia Mobius Digital. Dlaczego niektórzy interesują się w tej grze? 

A no tym, że jeśli ktoś oglądał konfe po przez mixer to dostał kilka bonusów i jednym z nich jest właśnie pre-order pełnej gry Outer Wilds. Jak Outer Wilds jest opisywane przez jeden z znanych stron internetowych o grach : 

Outer Wilds to pierwszoosobowa przygodówka, w której gracze wcielają się w rekruta nowego programu kosmicznego Outer Wilds Ventures. Naszym zadaniem jest badanie nieustannie zmieniającego się układu słonecznego, funkcjonującego w pętli czasowej. Produkcja skrywa w sobie wiele zagadek. Najważniejszą jest: czy niekończącą się pętlę czasową da się zatrzymać? Poza tym pojawia się szereg mniejszych wątków, jak np. tajemnicze ruiny na jednym z księżyców.

Gra została zapowiedziana na 2018 rok, ale rok się powoli kończy, a o grze dalej cisza. 

Z powodu, że gra zniknęła z listy gier wstępnie zamówionych oraz zniknęła oficjalna strona klubu oraz sklepu, na twitterze jedna osoba się spytała " Czy gra została anulowana? ". Na te pytanie odpowiedział sam wydawca Annapurna Interactive, który uspokaja, że gra nie została anulowana i dalej są w trakcie tworzenia. A strony zniknęły bo były tymczasowe z powodu promocji Mixera ale oficjalne strony są jeszcze tworzone. 

Dla zaciekawionych Gameplay na dole. Ja kiedyś sprawdzę grę bo też dostałem pre-order dzięki oglądaniu konfy. Ktoś jeszcze dostał? Jeśli tak, to ktoś zamierza sprawdzić? 

 

 

Playground: Relacje z MS i nowa druga ekipa

Gazeta Edge poprowadziła wywiad z kilkoma osobami z studia Playground Games. Developerzy odpowiedzieli kilka pytań dotyczących przyjęcia firmy przez Xbox oraz o nowej drużynie. 

Twórcy mówią, że gra RPG z otwartym światem, która tworzą, mocno wpłynęła na dołączenie studia do rodziny zielonych.

Twórcy bardzo dobrze się czują w tworzeniu gier wyścigowych, ale w celu osiągnięcia dla studia kamień milowy muszą osiągnąć sukces w innym gatunku. MS był bardzo pomocny przy poprzednich projektach, co spowodowało, że obie strony starały się aby dołączenie studia do rodziny Xbox się powiodło.

Nowy zespół wprowadzi się już na dobre w styczniu i szefom studia bardzo zależy aby oba studia miały ciągły kontakt ze sobą. Jeden developer podkreśla to, że oba studia dzieli tylko pięć minut drogi, a mimo to może to utrudnić w komunikacji miedzy drużynami, szczególnie aby na początku w drugiej grupie wprowadzić ogólną kulturę Playground. 

Dużą korzyścią jaką mocno cenią developerzy dzięki dołączeniu do zielonych jest to, że wcześniej było bardzo trudno aby skontaktować się z innymi studiami w celu wymiany doświadczenia lub wiedzy o technologi. Trzeba było specjalnie się umawiać, informacje musiały być filtrowane, a teraz jak mówi developer, może od tak zadzwonić telefonem do studia jak 343 Studios, The Coalition, Ninja Theory. 

Na koniec twórcy podkreślają, że liczą na to, że będą mieli wpływ na nowe konsole, jak i też na różne inne inicjatywy. 

 

 

Nowe ciuszki 

Do sklepów trafiły nowe ubrania z gry Hellblade oraz już są w przedsprzedaży świąteczne koszulki i bluzy w stylu Sea of Thieves. 

Koszulki i bluzy z Hellblade już są dostępne w sklepie. Ceny są od 22£ do 40£.

Oferta Rare ma premierę w 7 grudnia, ale już można zamówić tutaj. Ceny są od 18£ do 30£.

Mała galeria ubrań na dole : 

 

 

Sea of Thieves : obłędny fanowski pomysł na dodatek. 

Jak autor sam napisał. Przez to, że miał dużo wolnego czasu wziął się i zrobił coś co mu siedziało w głowie od dłuższego czasu : Pełny dodatek w zimowym klimacie wikingów w uniwersum Sea of Thieves. Nawet nie wiecie jak to pęknie wygląda. Ja jako fan tej gry jestem powalony tym dziełem. Autor tak bardzo się postarał, że cały opis tego "DLC" wygląda jakby samo Rare to zrobiło. Na płótnie, jakby pisane ręcznie piórem i do tego rysunki, które stylistycznie są bardzo, ale to bardzo podobne jak to robi samo Rare.

Do tego pomysły, które miały być w grze : Nowe ciuchy, tatuaże, fryzury, bronie, przeciwnicy i jeszcze więcej. Na prawdę konkretnie to wygląda.

Wszyscy fani bardzo jarają się tym, mimo że wiadomo, że w najbliższym czasie tego nie zobaczymy w samej grze. Dlatego chce podziękować temu twórcy za to co wyskrobał i liczę, że kiedyś gra tak będzie rozwinięta, że takie rzeczy kiedyś zobaczymy w Sea of Thieves. 

Tu macie jego fragmenty ( całość jest tutaj ) :

 

 

Bity tygodnia 

Notka : Wpadłem na pomysł aby co dwa tygodnie starać się wstawić piosenkę zrobioną przez fanów gier. 

Na pierwszy ogień idzie oczywiście Sea of Thieves!

 

Attallas music jest to konto na Youtube, gdzie tworzą muzykę akustyczną. Artyście wzięli pod warsztat dwie piosenki, które możemy grać w grze na instrumentach wraz z ekipą. 

Becalmed


 

Bosun Bill

 

Obie piosenki naprawdę nieźle grają i do tego mają inny klimat niż oryginał. Dajcie znać jak Wam się podoba. :D 

 

Tak na koniec : Wszystkiego Najlepszego dla Xbox-a, bo w tym tygodniu Xbox miał 17 rocznice swoich urodzin.

Życzę co raz to większej rodziny, więcej eksów i najważniejsze coraz więcej nas graczy, którzy chcą się bawić na tym xbudle <3 

Dziękuje Wam wszystkim za uwagę oraz za aktywność pod blogiem.

To już wszystko na ten tydzień, tak więc zostało nam jeszcze życzyć Wam kolejnego miłego tygodnia.

 

 

Bonus

Pad dla rasowego X-Bota

Oceń bloga:
15

Komentarze (16)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper