2018 FPS CHALLENGE #5: Hexen + Hexen II

BLOG
522V
Rankin | 23.03.2018, 17:35
Poniżej znajduje się treść dodana przez czytelnika PPE.pl w formie bloga.

Dzisiejszy odcinek sponsorują literki  m a r n o w a n i e   p o t e n c j a ł u.

Raven Software. Wieczny B-team twórców gier, mistrzowie przeciętności, arcykapłani marnowania potencjału gier. Znani z takich megahitow jak Heretic, fps o elfie w którym nie występuje ani jeden łuk, jak najgorszy Wolfenstein do czasu The New Colossus, jak ten gorszy Star Trek Elite Force, czy też Soldier of Fortune z jego zmarnowanym systemem odstrzeliwania rąk i nóg wrogom i bezużytecznym stealth. To im zawdzięczamy obu bohaterów dzisiejszego wpisu.

Hexen: Beyond Heretic

~~RANKING~~

1. Marathon 2: Durandal
2. Doom 64
3. Duke Nukem 3D
4. Marathon Infinity

DNQ. Hexen: Beyond Heretic
DNQ. ReVOLUTION

Hexen II

Co za idiota odpala od razu sequel gry która go odrzuciła? Ano ten idiota, który Hexen II z grubsza zna i nie pamięta żeby była aż taka tragedia. Gry z 15 lat jednak nie odpalałem (...oof), więc po drodze może się jeszcze wszystko pozmieniać. Krótka charakterystyka Hexen 2? Hexen 1 na silniku Quake. Tym razem do wyboru cztery postacie, swoją wybrałem prawidłową metodą, o tak:

Wydaje mi się poza tym, iż zagadki nie są aż takie świńskie, przynajmniej z tego co pamiętam to raz że przedmioty fabularne są używane automatycznie gdzie trzeba, dwa że gra przekazuje wiadomość ogólnie co trzeba na danym obszarze zrobić, trzy jest mniej "hura nacisnąłeś kolejny guzik i zrobiłeś następne 1/30 zagadki", a więcej konkretnych problemów typu  przebicie mithrilowej ściany czy znalezienie magii do rozwalenia super golema, Trochę gorzej jest z walką wręcz bo silnik Q1 nadaje się do niej nawet mniej niż ten doomowy i wciąż mam problemy z hit detection, ale to tam chyba jakoś przeboleję, no i pierwsza broń zasięgowa (albo ogólnie druga broń) jest dosłownie  pół minuty od startu gry.

Poza tym to zaskoczyło mnie że o ile software renderer produkował kolorowe artefakty to glHexen odpalił od razu i bez najmniejszego marudzenia dając ładne 3D, o tak:


(tak, 400x300)

I tak jednak zainstalowałem sourceport zwany Hammer of Thyrion, a to dla lepszej rozdzielczości, paru naprawdę drobnych efektów graficznych, oraz ogólnych bugfixów, dzięki czemu gra teraz wygląda tak:

BTW, Hexen 2 jest o krok bliżej RPG niż 1; tym razem wszystkie postacie mają szereg losowanych na starcie statów w zakresie zależnym od klasy: hp i pula many wiadomo, siła odpowiada za dmg bronią białą, mądrość daje mały bonus do expa, reszta... nie robi nic, ale są bo czemu nie. A skoro jest exp to są i levele, awans o poziom zwiększa pulę HP, pulę many, a na określonych poziomach postać dostaje nową umiejętność klasową (bez szału bo są tylko dwie, ale jednak).

Do następnego!

Oceń bloga:
8

Komentarze (8)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper