Muzycznie przez grę :)

BLOG RECENZJA GRY
487V
Muzycznie przez grę :)
radekkaka1 | 30.05.2013, 12:50
Poniżej znajduje się treść dodana przez czytelnika PPE.pl w formie bloga.

Czy po, moim zdaniem, rewelacyjnym Thomas Was Alone kolejna produkcja, czyli Sound Shapes może mnie czymś zaskoczyć? Zachęcam do czytania.

Cała gra, jak można wywnioskować po tytule, opiera się na muzyce, głównym założeniem jest odczytywanie, standardowo dla tego rodzaju platformówek, działania wrogów (czyt. ich poruszania itp.) poprzez wsłuchanie w muzykę w grze. Z tego też powodu gra nie jest podzielona na rozdziały, tylko na albumy. Jest ich pięć, ale istnieje opcja dokupienia wielu innych, płatnych w postaci DLC.

Mechanika gry jest bardzo prosta, mamy dwa rodzaje kuli - zwykła, jest powolna, ale może przyczepiać się do niektórych elementów otoczenia oraz tak zwaną "włochatą". Jest bardzo szybka, wyżej skacze, lecz nie przyczepia się do otoczenia. Podczas gry musimy zbierać nutki, które odpowiadają nutce w muzyce w tle (stąd albumy). Świetnym dodatkiem jest edytor poziomów, które po stworzeniu możemy publikować w internecie. Istnieje cała społeczność stworzonych przez innych ludzi poziomów, co jest wielce grywalne po ukończeniu tytułu. No właśnie, po skończeniu dostajemy dostęp do Szkoły Beatu, gdzie wsłuchując się w dźwięki mamy odkryć, gdzie twórcy umieścili nuty oraz do Trybu Śmierci. To krótkie wyzwania, w których na małych mapach musimy zebrać w określonym czasie daną liczbę nutek. Jest to bardzo frustrujące i powoduje często wybuch nerwów, zwłaszcza, gdy brakowało nam np. jednej sekundy.

Graficznie Sound Shapes jest trudna do oceny, ponieważ, jak pisałem, jest stworzona w stylu retro. Nie ma tutaj pikselozy, jeśli chodzi o dosyć proste otoczenie, tylko czasami jest to widoczne, ale, jak przypuszczam, zamierzone przez twórców. Ogółem prawie wszystko, co może nas zabić jest w kolorach czerwieni, a jedynie niektóre wrogie jednostki są w innych kolorach, aczkolwiek jest to rzadko spotykane. Nasi przeciwnicy to istna mieszanka kulturowa, od rakiet poprzez "latające krowy" (interpretacje poznałem naprawdę różnorodne) do skaczących żab. Każdy album posiada charakterystyczną i niepowtarzalną grafikę, w większości w stylu retro, co skutecznie zabija nudę.

Muzyka w tej pozycji to jeden z najważniejszych jej aspektów. Jest zarówno przyjemna, jak i zajmująca. Może wydawać się nawet żałosna, lecz potem, przynajmniej ja, zacząłem jakby odkrywać te utwory na nowo, czasem nawet zatrzymywałem się, aby posłuchać tej prostej i fascynującej muzyki. Nie wiem, dlaczego, ale ja nie umiałem się wsłuchać i odkryć dzięki temu mechaniki wrogów, jednakże nawet bez tego uważam ścieżkę dźwiękową za bardzo mocny aspekt gry.
 

Oceń bloga:
0

Atuty

  • + Grafika
  • + Wyjątkowy klimat
  • + Muzyka
  • + Edytor poziomów

Wady

  • - Dla laików trudny tryb śmierci
radekkaka1

Dominik Belniak

Do pozycji będę wracał wielokrotnie. Specyficzna grafika, wspaniały klimat i niepowtarzalna ścieżka dźwiękowa czynią grę idealną platformówką, przy której możemy się zarówno zrelaksować, jak i nieźle podenerwować w trybie śmierci.

9,5

Komentarze (4)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper