Przegląd gier z najlepszym systemem walki wręcz
Kolejny wpis " małotekstowy" ;)
Jako miłośnik sztuk walki sporządziłem przegląd gier ( z wyłączeniem bijatyk 1vs1) .
Brałem pod uwagę skomplikowanie systemu ,odpowiednik w rzeczywistości i klimat Dalekiego Wschodu
-seria Yakuza(PS2)
- rozbudowane chwyty, system uderzeń oparty na karate,z elementami Ju -jitsu, świetne wykorzystanie przedmiotów otoczenia(rower :), całkiem nieźle zrealizowana walka z wieloma przeciwnikami + bonus walki w klatce>
Klimat gangów Yakuzy wyśmienity. Jedyne co mnie denerwowało to ciągłe losowe walki na ulicy (ileż można?)
- Jade Empire (Xbox)- rpg w alternatywnym świecie fantasy opartym na kulturze i tradycji starożytnych Chin.
Multum różnych różnych styli ( są inspirowane prawdziwymi ,choć mocno wymieszane m.in. Shaolin Quan, Xing Yi, Paqua Quan, Wudang, Wu Xing ) Walka doprawiona oczywiście magią + tradycyjna chińska broń
Duża ilość charakterystycznych postaci.
Kto kocha klimat Hero, Przyczajonego smoka, Latających sztyletów i Mulan oszaleje z zachwytu. Czemu nie robią sequela ?
-Jackie Chan Stuntmaster (PSX)
- niedoceniona platformówka z Szaraka,intuicyjny system walki, gagi , ciosy sytuacyjne , akrobatyka,szalone akcje. Minusem jest grafika. Esencja filmów Jackiego.
Żądam remake-u
-Jet Li Rise to Honor (PS2) -solidna porcja kopaniny, świetna choreografia, kontry,ciosy sytuacyjne, szybki styl Wushu Jet'a LI .
Czego zabrakło - rozbudowania i zróżnicowania gameplayu (lekka monotonia)
Jako podkład do tej gry polecam film Pocałunek Smoka
- Matrix Path of Neo (PS2, Xbox)- klimat filmu ,slow -mo, skopiowano większość ciosów Neo. Można poczuć się jak uczestnik pamiętnych starć. Grafika niezła. Bullet time daje radę. Jedyne co nie działa tak jak trzeba to sterowanie ,kamera i niedorzeczne poziomy (mrówki! What the Fuck?)
- Sleeping Dogs (PS3,X360)- Gra świeża więc napiszę krótko. Fenomenalnie wykonany sandbox. Triady ,Hong Kong, walka pełna finisherów,kontr,reversali,wykorzystania otoczenia. Spełnienie moich marzeń.
Plus moje ukochane Wing Chun :)
Bonus
-Shenmue (DC) - gra legenda z którą nie miałem okazji się zapoznać , czekam na wersję hd ( wiem, głupi żart :). Protoplasta mechaniki Yakuzy
-Batman AA, AC (PS3,X360)- tematyka świetnie wszystkim znana( ktoś jeszcze nie grał?) System walki będzący wzorem do kopiowania przez tabuny innych gier.
Rodzynek
- T'ai Fu: WotT (PSX)- fajna bijatykachodzona/platformówka z rzetelnie odwzorowanymi stylami zwierzęcymi kung fu ( modliszka ,tygrys,małpa,lampart) Jako młodzian bawiłem się przy niej przednio
Wisienka;)
Teenage mutant ninja turtles out of the shadows (PSN,XLA)- klon systemu walki Batman AA (prawie)
Dlaczego czekam ? Hmm.. z sentymentu do serialu , filmów kinowych,naklejek z gum do żucia i gry z Pegasusa :) (w następnym roku film M.Baya z Megan Fox whoohaa! ;)