ReDaaktorskie Odchyły

Pisane w kokpicie mecha

Daaku Daaku 24.08.2014, 20:28
eRPeGowy przegląd tygodnia #37 - KARCZMA
17352V

eRPeGowy przegląd tygodnia #37 - KARCZMA

Targi Gamescom sprawiły, że poprzednia odsłona "Przeglądu" była dość oszczędna pod względem materiałów. Całe szczęście nadrabiamy z nawiązką i tym razem całokształtu będzie zdecydowanie więcej. Trzydziesta siódma odsłona eRPeGowego Przeglądu Tygodnia - startujemy!
 
Po dłuższej nieobecności na nasze łamy powraca Final Fantasy Explorers - i to nie z byle czym, bo z obszerną prezentacją pięciu grywalnych klas. Dają o sobie znać także nieco zapomniana Muramasa Rebirth oraz ujawniające coraz więcej muzycznych zapożyczeń Shining Resonance. To tylko wycinek poruszanych tematów, a do kompletu bardzo duża Piguła i nieco mniejsza Kinoteka - co nie oznacza, że zabraknie materiałów do oglądania! Tych znajdziecie na przestrzeni całego wpisu naprawdę dużo.
Tyle tytułem wstępu, zapraszamy!
 
 
1. Final Fantasy Explorers zapowiada się coraz bardziej intrygująco - po przedstawieniu głównych założeń gry i próbkach tematów przewodnich od kompozytora, nadszedł czas na odkrywanie kart poszczególnych klas postaci. 
Knight - może korzystać z wielu rodzajów broni, ale największy użytek będzie robić z tarczy, która dzięki umiejętności Deflect pozwoli zablokować nadchodzące ataki adwersarzy. Ze względu na wysoką obronę Knight będzie głównym tankiem w drużynach Explorerów, włączając w to odciąganie mobów w ustronne miejsca i przyjmowanie na kla-- zbroję ich razów.
Monk - niską obronę nadrabiają dużą siłą ataku pięściami, potrafią także podnosić własne statystyki. To do niego będzie należeć zadawanie największych obrażeń - najlepiej stworom zajętym już męczeniem Knighta.
Black Mage - solą gry Czarnym Magiem będzie walka na dystans, poprzez silne czary elementarne (także te obszarowe) rzucane z dala od głównej zadymy. Podczas inkantacji nie może się poruszać, więc będzie raczej wymagał bardziej rozważnego stylu gry.
Paladin - kolejna klasa nastawiona na defensywę, Paladyni mogą atakować z równym skutkiem zarówno fizycznie, jaki i magią. Ich umiejętność Spinning Edge zadaje obrażenia otaczającym go przeciwnikom, a Absolute Domain pozwala ochraniać wszystkich członków drużyny w najbliższym otoczeniu. 
Ranger - klasa zasięgowa, ale w odróżnieniu od Czarnego Maga nastawiona na zadawanie obrażeń fizycznych. Wzorem Archera z Final Fantasy Tactics Advance skupia się na wywoływaniu u przeciwników anomalii statusu - nadaje się do tego zwłaszcza ich Abyss Shot dodający losowy efekt. W razie konieczności mogą także użyć Arrow Rain, aby zadać obrażenia całej grupie potworów.
 
Poznaliśmy także szczegóły dotyczące drugiego obecnego na wyspie, broniącego Kryształów Summona - Shivy. Spotkamy ją w okolicach rzeki w Tinz Underpass - ciemnej, zimnej jaskini, pełnej potworów żywiołu wody i kryształów przypominających sople. Sama bogini lodu podczas walki emanuje lodowatą aurą, zamrażającą i ograniczającą mobilność każdego, kto podejdzie zbyt blisko. W arsenale, poza czarem Blizzard, ma także atak Frozen World wysuwający spod ziemi lodowe kolce oraz jej popisowy atak - potężny podmuch lodu Diamond Dust.
 
Kolejnych nowości dołożył najnowszy numer periodyka Famitsu. Potwierdzona została obecność kolejnych dwóch klas - nastawionego na magię wspomagającą Time Mage'a i niezwykle szybkiego Ninję. To samo dotyczy kwestii Summonów - mamy pierwsze wizerunki Ramuha - korzystającego z teleportacji boga piorunów oraz Fenrira - diabelnie mobilnego wilka z żywiołu wody (nie wiatru?). Wielbicieli Final Fantasy IX ucieszy wplecenie w rozgrywkę systemu Trance, który pozwoli m.in. na wykonywanie ataków bez zużycia AP czy czasowe podniesienie statystyk. Niestety, cały artykuł to głównie grafiki podsumowane hasłami reklamowymi, więc na konkrety przyjdzie nam jeszcze poczekać. Jeżeli jednak się pojawią - na pewno przeczytacie o nich na naszych łamach.
 
Obok systemu Trance, który będziemy aktywować sami, w grze znajdzie się także system Resonance. Będzie to swego rodzaju "zgranie się" wszystkich członków drużyny, narastające podczas korzystania z umiejętności specjalnych każdej klasy. Wysoki Resonance oddziaływać będzie inaczej dla każdej roli - healerzy będą każdym czarem przywracać więcej HP, czarownicy - zadawać nimi większe obrażenia, tankom z kolei podnosić się będzie współczynnik obrony.
 
Final Fantasy Explorers zadebiutuje na japońskich 3DSach 18 grudnia. Przyjmuję zakłady, który z dwóch konkurencyjnych tytułów pojawi się u nas pierwszy - FFE czy Monster Hunter 4 Ultimate?
 
 
Źródła 1, 2, 3, 4
 
 
 
2. Patch 2.35 dla Final Fantasy XIV: A Realm Reborn stał się niedawno faktem. Z tej okazji producent gry, Naoki Yoshida (Yoshi-P) ze Square-Enix udzielił wywiadu magazynowi Dengeki, aby powiedzieć parę słów o każdej nowości i odpowiedzieć na parę pytań.
- kontynuowana będzie linia questowa Beast Tribe z Ixal Beastmen. Według Yoshidy, nowe zadania zapewne zachęcą graczy do podjęcia jakiejś formy craftingu, jeżeli wcześniej się żadną nie interesowali;
- end-game'owa linia questowa The Binding Coil of Bahamut zostanie szczęśliwie zakończona w aktualizacji 2.4. Yoshida uspokaja jednak graczy mówiąc, że mają już w planach inne, wymagające zawartości dla hardkorowych graczy;
- nieco zmodyfikowane zostaną questy typu Hunt dla potworów klasy B i wyżej. Twórca odniósł się jeszcze do sugestii zachodnich mediów o zwiększeniu liczby HP dla tych potworów (za szybko giną w starciach z wieloma graczami naraz), mówiąc, że na przeciwnika z wyższym HP gromadzić się po prostu będzie więcej graczy, co będzie swego rodzaju ślepą uliczką;
- w dodanym niedawno trybie massive PvP Frontline wzmocnienia doczekają się wkrótce klasy stawiające na walkę w zwarciu;
- ułatwione ma być także zdobywanie reliktowych broni (maksymalny poziom ilv110), ale na jakiej zasadzie miałoby to działać, jeszcze nie wiadomo.
Pełną listę zmian znajdziecie na forum gry.
W Final Fantasy XIV: A Realm Reborn zagrasz na PS3, PS4 i PC.
 
 
 
 
3. Kolejny z serii materiałów autorstwa Ryozo Tsujimoto i Kaname Fujioki - producenta i kierownika Monster Hunter 4 Ultimate - skupia się tym razem na dwóch elementach.
 
Pierwsza część poświęcona jest pokazaniu zmian, jakich dokonali developerzy w stylu walki Charge Blade od czasu podstawki (nie to, żebyśmy zrozumieli różnicę, samemu nie widząc wcześniej broni na oczy). Tytułem wprowadzenia: podczas walki Charge Bladem skupiamy się na atakowaniu Wyverna w trybie "miecza i tarczy", aby naładowaną w ten sposób energię wykorzystać do potężnych ataków po przejściu w tryb "topora". Mając już w rękach wielką siekierę, możemy wyzwolić nagromadzoną energię pod postacią Elemental Burst. Nowością w wersji Ultimate jest możliwość przerwania Elemental Burst poprzez powrót do trybu "miecza i tarczy" - emblemat na naszej tarczy zmieni kolor na czerwony, a na ekranie pojawi się stosowna ikonka. Ten stan nazwany został Elemental Enhancement Status, a pozwoli on na wyprowadzenie ataków jeszcze potężniejszych, niż w Elemental Burst. Pikanterii temu rozwiązaniu nadaje fakt, że EES można z powrotem przenieść do trybu "topora" z zachowaniem wszystkich jego efektów, co nie ograniczy wachlarza dostępnych ataków broni i nagrodzi tych łowców, którzy cenią sobie strategiczne przygotowania. 
 
Druga część materiału skupia się na pokazaniu w ruchu jednego z powracających , nieobecnych w serii od czasów Freedom Unite, potworów - Daimyo Hermitaura. Weterani bez problemu rozpoznają jego chód i ataki, ale pamiętajmy, że każdy z adwersarzy zyskał nowe zachowania w zależności od strefy, w której się znajduje, i ukształtowania terenu.
 
Z kolejnej nowiny ucieszą się wszyscy ci, którzy do gry lubią zasiąść z przysłowiowym piwkiem w ręku. Na stronie internetowego sklepu Capcomu od 30 września dostępne będą kufle inspirowane nadchodzącym hitem żółto-niebieskich, dostępne w trzech pojemnościach (380ml, 700ml i jedyny słuszny 1 litr) i wykonane z różnych rodzajów drewna (m.in. buk czy japoński cedr). Te największe, ozdobione emblematem Gildii albo logiem gry, skrywać będą także na dnie wszystko mówiące Quest Clear!, które pogratuluje nam odważnie "zmęczonego" trunku. Uważajcie tylko, aby nie zalać piwem waszej konsoli - granie i picie trzeba rozważnie oddzielać!
Monster Hunter 4 Ultimate wystartuje w Japonii 11 października, a na Zachodzie - w pierwszym kwartale 2015 roku. Platformą docelową będzie 3DS.
 
Źródło 1, 2
 
 
4. Odpowiadająca za wydanie Phantasy Star Nova Sega podała do wiadomości wszystkie bonusy, jakie znajdą się w pierwszej rzuconej na rynek partii gry. Gra będzie zawierać trzy różne ich zestawy:
- wspomagający NPCe wywodzący się z Phantasy Star Online 2 - Zeno, Echo i Alfin (dostępni we wszystkich trzech zestawach);
- zestaw 1: komplety kostiumów dla każdej płci + 10x EXP Boost +200%
- zestaw 2: 30% kod rabatowy na zakup kolejnej kopii gry dla znajomego; kod ten udostępni w grze zawartość wszystkich gratisowych zestawów;
- zestaw 3: pakiet freebies dla naszej postaci w Phantasy Star Online 2 - kostiumy, ścieżka z motywem przewodnim Phantasy Star Nova, szafa grająca do pokoju gracza oraz szereg przedmiotów bitewnych.
W dniu premiery dostępne będzie także limitowane etui na Vitę w stylistyce gry.
Phantasy Star Nova zadebiutuje na rynku japońskim 27 listopada. Widząc nazwę wydawcy, pozostaje nie napalać się zbytnio na ewentualną wersję anglojęzyczną...
 
Źródło 1, 2
 
 
 
5. Wspominaliśmy przy innej okazji o edycji kolekcjonerskiej Persona Q: Shadow of the Labyrinth, w skład której, poza grą, wchodziła płyta CD z soundtrackiem Sound of the Labirynth, artbook, etui na 3DSa oraz połowa talii Tarota (o numerach XI-XXI - drugą część 0-X zawierać ma kolekcjonerka Persona 4 Arena Ultimax). Jak się okazuje, Nintendo of Korea dokonało pełnej lokalizacji gry na tamtejszy język (szczęściarze), dodając do edycji kolekcjonerskiej zestaw kart do gry. Takich normalnych kart, do gry w wojnę, pokera i inne makao. Standardowa wersja gry będzie kosztować Koreańczyków 49.000 won (ok. 48$), a ta z dodaną talią i pudełkiem na nią - 63.000 won (ok. 61$).
Persona Q: Shadow of the Labyrinth trafi na amerykańskie 3DSy 25 listopada, a na te europejskie - 4 grudnia. Wiemy już, o co prosić na Mikołajki!
 
 
 
 
6. Spike Chunsoft zamierza zaoferować graczom rozpoczynającym Danganronpa: Another Episode trzy poziomy trudności. Genocide Mode ma być tym najłatwiejszym, skierowanym dla osób nieobeznanych z gatunkiem lub chcących skupić się na fabule. Zgodnie z nazwą, w dowolnej chwili będziemy mogli przyzwać wiadomą seryjną morderczynię, aby szybko wycięła w pień pętające się w pobliżu Monokumy. Trouble Mode to ekwiwalent Medium/Normal. Despair Mode to z kolei polecany przez samych twórców, najwyższy poziom trudności z ograniczoną liczbą dostępnych Truth Bullets.
Magazyn Famitsu potwierdził z kolei obecność w grze Makoto Naegiego - głównego bohatera Trigger Happy Havoc, Nagito Komaedy przodującemu Goodbye Despair, oraz pojawiającego się w obu odsłonach serii Byakuyi Togamiego - ucznia o tytule Ultimate Affluent Progeny.
Danganronpa: Another Episode nawiedzi europejskie Vity już 5 września.
 
Źródła 1, 2
 
 
 
7. Pora na przedstawienie trybów God Mode, w jaki potrafi przejść Shin - bohater Awakened Fate Ultimatum. Pierwszy - anielski, aktywowany jest poprzez Jupiel i służy przede wszystkim do walki z przeciwnikami "mroku". Jego mocnymi stronami są siła ataku oraz walka na miecze w zwarciu, a świetlny atak specjalny zadaje potężne obrażenia jednemu celowi. Drugi tryb boga - demoniczny - aktywuje Arle i działa on najlepiej na przeciwników "światła". W odróżnieniu od trybu anielskiego celuje bardziej w obronę i walkę na dystans, a jego atak specjalny zadaje obrażenia na dużym obszarze.
Awakened Fate Ultimatum ma zawitać na PS3 w Ameryce i Europie w okolicach pierwszego kwartału 2015.
 
 
 
 
8. W zeszłym tygodniu Compile Heart udostępniło na swoim kanale materiały wideo prezentujące style walki czterech Bogiń - głównych bohaterek Ultra Dimension Action Neptunia U. Tym razem postanowiło uderzyć z grubej rury, udostępniając podobne gameplaye dla czterech sióstr - CPU Candidates - oraz dwóch nowych twarzy. Nepgear, podobnie jak jej starsza siostra Neptune, preferuje mało finezyjne, ale potężne ataki mieczem, a jej specjalne ataki Slash Wave i Multiple Beam Launcher zadają spore obrażenia całym grupom wrogów. Zupełnie inny styl prezentuje Uni, opierając swoje ataki o salwy z wielkiego karabinu. Inaczej gra się także Rom i Ram, które rzucają wyłącznie czary oparte o jakiś typ żywiołu. Pojawiająca się w tej odsłonie gry Dengekiko używa do walki gigantycznego wiecznego pióra, które podczas transformacji zmienia się w trzymaną na odwrót siekierkę. Kolejna debiutantka - Famitsu - zamiata z kolei całe tabuny przeszkadzajek dwuręczną krewetką.
Ultra Dimension Action Neptunia U zadebiutuje na Vitę już 28 sierpnia w Japonii.
 
 
 
 
9. Muramasa Rebirth doczeka się w końcu swojego ostatniego scenariusza DLC z serii Genroku Legends. Czwarta przygoda, zatytułowana Hell's Where The Heart Is, opowie historię lowelasa Seikichiego, zbiegłego z ascetycznego klasztoru dla mnichów. Nie, wróć - opowie historię Rajyaki, córki samego Władcy Piekieł, której Seikichi nieopatrznie wyznaje miłość, wskutek czego zostaje zapakowany do wora, a sama smarkula rusza na poszukiwanie zaginionych skarbów. Podobnie jak w poprzednich scenariuszach, również Rajyaki będzie miała do wyboru trzy style walki - jako dziecko używać będzie topora, jako dorosła kobieta dzierżyć będzie właściwą demonom Oni żelazną maczugę, a jej trzecia forma, cóż, Agaty Wróbel skupi się na wymachiwaniu umięśnionymi ponad stan kończynami. 
Hell's Where The Heart Is zadebiutuje na Vicie już 2 września w Europie.
 
 
Źródła 1, 2
 
 
 
10. Oficjalna strona Shining Resonance została zaktualizowana o nowe informacje. Jeżeli zastanawialiście się, dlaczego designy broni wzorowane są na instrumentach muzycznych, teraz wasza ciekawość zostanie zaspokojona. B.A.N.D., bo o nim mowa, będziemy mogli aktywować po zapełnieniu (w wyniku ciągłych ataków) paska widocznego po lewej stronie pola walki, a pozwoli on na "koncert" wszystkich członków drużyny - jego siłę oraz efekty warunkować będzie "dyrygent", którego wybierzemy przed pokazem. Pozostaje nam czekać na rozwinięcie przez Segę tego konceptu.
Shining Resonance będzie miał premierę w Japonii 11 grudnia na PS3.
 
 
 
 
11. NIS America podzieliło się nowymi materiałami z nadchodzącego Fairy Fencer F. Tym razem tematem przewodnim zarówno zwiastuna, jaki i paczki screenshotów (do wglądu w galerii) będzie system Fairize, pozwalający bohaterom na fuzję ze swoimi wróżkami i przyjęcie potężnej Fury Form.
Fairy Fencer F pojawi się w Europie 19 września, a platformą docelową będzie PS3.
 
 
 
 
12. Koei Tecmo nie przestaje dopieszczać Toukiden Extreme - po prezentacji kociej Kazenui i wężowej Itenami bestiariusz dodatku zasila nowy, przypominający lwa Yachigiri. Jego główną bronią są dwa wielkie kły po obu stronach głowy, których używa do brutalnych szarży. Jego imię oznacza w wolnym tłumaczeniu "osiem tysięcy cięć" i odnosi się sposobów, na jakie jest w stanie pozbawiać życia kolejnych Slayerów. Obok tej bestii potwierdzone zostały także dwie nowe Mitamy - Kaihime i Shuten-doji.
Do kompletu zestaw materiałów wideo, po raz kolejny prezentujący style walki nowymi rodzajami broni - Naginatą, Kanabo i Muszkietem.
Premiera Toukiden Extreme odbędzie się 28 sierpnia w Japonii.
 
 
Źródło 1, 2
 
 
 
13. Wii U doczekało się swojego jRPGa! ...ale odłóżcie szampany, na tytuł pokroju Xenoblade Chronicles X jeszcze sobie poczekamy. Alphadia Genesis będzie jednym z wielu RPGów od Kemco, jakie Natsume wyda na Zachodzie, a opowie historię z roku 1092 - 15 lat po wyniszczającej wojnie z użyciem "klonów" między dwoma królestwami, Augustine i Archleign. Oto profile głównych postaci drużyny:
Fray - utalentowany szermierz z archleignskiej gildii. Był już werbowany do armii krajowej, ale odmówił, ceniąc sobie niezależność. Żywioł ognia.
Aurra - młodsza siostra Fraya, bada minerał Energi i jest ekspertem ds. używanych w niedawnej wojnie klonów. Żywioł światła.
Enah - świeżo rozbudzony klon z Energi Wars, ze stabilniejszej serii Model 2000. Żywioł wody.
Corone - została wysłana z królestwa Augustine, aby zbadać przypadki zabójstw ludności z rąk ich własnych klonów. Żywioł światła.
Walter - należy do tej samej jednostki śledczej z Augustine, co Corone. Z miejsca wchodzi w konflikt z Frayem, widząc go raczej w szeregach armii krajowej. Żywioł wody (Walter = water, heh).
Alphadia Genesis ukaże się w Stanach w okolicach jesieni, platformą docelową będzie Wii U.
 
 
 
 
14. Dawno temu wspominaliśmy o The Collective - platformie crowdfundingowej Square-Enix mającej pomagać twórcom gier w znalezieniu wydawcy, rozplanowaniu budżetu, a nawet udostępnieniu jednego z zachodnich IP koncernu. 26 sierpnia do zbiórki funduszy została zatwierdzona kolejna gra - inspirowany The Legend of Zelda, pixel-artowy RPG Moon Hunters. Suma docelowa to 45.000$.
 
 
 
 
 
 
 
eRPeGowa Piguła
 
1. Na Google Play pojawił się King of Dragon Pass - port strategicznego erpega od HeroCraft (PC, 1999); za możliwość wcielenia się w wodza jednego z barbarzyńskich plemion Gloranthy będziemy musieli wyłożyć 9.99$.
 
2. "Wszyscy lubią cycki. Cycki wznoszą się ponad słowa" - twórca serii Senran Kagura, Kenichiro Takaki, cieszy się z ogólnoświatowej popularności marki i dołoży wszelkich starań, aby kolejne jej gry pojawiały się na Zachodzie z najmniejszym możliwym opóźnieniem.
 
3. Na japońskim PSNie jest już do pobrania demo Toukiden Extreme (PSP/Vita) zawierające w sobie początkowe misje dodatku. Stworzoną przez siebie postać i poczynione postępy będzie można potem przenieść do pełnej wersji gry, której premiera nastąpi już 28 sierpnia.
 
4. Od października Toukiden Extreme doczeka się w ramach kolaboracji kostiumów z innych gier spod szyldu Tecmo Koei i Sony: Freedom Wars, Soul Sacrifice Delta, Dynasty Warriors 8 i Samurai Warriors 4; jako Mitamy zostały także potwierdzone Mari (Nobunaga's Ambition Online) i Oda Nobunyaga (Nobunyaga's Ambition - parodia Nobunaga's Ambition).
 
5. Prezes CyberConnect2, Hiroshi Matsuyama, podczas niedawnego CC2 Summer Campaign 2014 zapowiedział rozpoczęcie prac nad dużym projektem z nowego IP, o którym szerzej opowiedzą w najbliższym czasie.
 
6. Sony podzieliło się za pośrednictwem serwisu IGN datami premier dla nadchodzącego Freedom Wars (Vita) - Amerykanie staną przeciwko wrogim Panopticonom 28 października, a Europjeczycy 3 dni później - 31 października; w obu regionach tytuł dostępny będzie zarówno w pudełku, jak i w wersji cyfrowej.
 
7. Sega wyda na japońskim PSNie Phantasy Star Generation 1 i Phantasy Star Generation 2 - remake' klasycznych odsłon serii wydanych swego czasu na PS2, wzbogacone o więcej linii dialogowych, poprawioną grafikę i zremasterowany soundtrack. Za każdą z gier zapłacimy tylko 800 jenów.
 
8. Zapowiedziany w poprzedniej odsłonie Chaos Rings III: The Prequel Trilogy na Vitę będzie tak naprawdę czteropakiem; poza nową grą w zestawie zawarte będą Chaos Rings, Chaos Rings Omega i Chaos Rings II ze smartfonów.
 
9. Ostatnia aktualizacja japońskiego Dragon Quest X (Wii, Wii U, PC) wprowadziła do gry m.in. nowy rodzaj wierzchowców (smoki!), nowe obszary na mapie, dodatkową grę bingo w Kasynie oraz linię questów z bandą złodziejaszków w tle.
 
10. 4Gamer udostępnił na swojej stronie zestaw screenshotów z Kingdom Hearts HD 2.5 Remix, skupiających się tym razem na Birth By Sleep Final Mix. Co oznacza dużo Aqua'y i trochę Terry/Zacka (trudno wyłapać różnicę). Komplet grafik znajdziecie u nas w galerii.
 
11. Sega zapowiedziała dziś rano nową odsłonę serii Yakuza o podtytule Zero - nie wiadomo wiele więcej ponad to, że zmierza na PS3 i PS4. Więcej ma zostać ujawnione na wrześniowym Tokyo Game Show 2014. Na pocieszenie - prawie pusta strona gry.
 
12. Wszystkich zainteresowanych grą X-Tactics (PC) z pewnością ucieszy fakt ukazania się wywiadu z producentem oraz reżyserem gry - Robertem Gouldem. W tekście znajdziecie m.in. informacje o inspiracjach przy tworzeniu tego tytułu. Cały wywiad znajdziecie klikając w źródło.
 
13. Nie ma co oczekiwać w najbliższej (a pewnie i dalszej) przyszłości gry z serii Tales of w klimatach s-f. Hideo Baba - producent serii - stwierdził, że Tales jest grą spod znaku magii i miecza i taką raczej pozostanie. Jeżeli jednak miałby okazję zabrać się za grę z gatunku s-f, to wolałby stworzyć nową serię.
 
14. Marka Million Arthur od Square-Enix prężnie się rozwija. Od 3 października wystartuje telewizyjny program dla płci pięknej, gdzie 3 frakcje będą walczyć o kontrolę nad światem zwanym Britain.
 
15. Premiera Dynasty Warriors 8: Empires został przesunięta o miesiąc. Gra ukaże się 25 października (pierwotnie 23 września) na PS3, PS4 i Xboxa One.
 
16. Na Virtual Console (Wii U) od 20 sierpnia w Europie dostępny jest Fire Emblem. Pierwotnie gra ukazała się na GBA pod tytułem Fire Emblem: The Binding Blade.
 
17. Garść nowych informacji o grze The Great Ace Attorney (3DS) planuje zaprezentować Capcom na tegorocznym Tokyo Game Show. Będzie to m.in. gameplay.
 
18. Na Steamie ruszyła obniżka cen tytułów z serii Final Fantasy dostępnych na komputerach osobistych (do dzisiaj!). Final Fantasy III (10.71$), Final Fantasy VII (8.03$), Final Fantasy VIII (8.03$). Przy okazji warto wspomnieć o niższej cenie The Elder Scrolls Online: Digital Imperial Edition (47,99$) oraz Fallout: New Vegas (5$).
 
19. W Tales of The World: Reve Unitia (3DS) pojawią się postacie z innych gier serii. Twórcy zapowiedzieli, że możliwe będzie zbaczanie z głównej ścieżki fabuły w poszukiwaniu nowych bohaterów do zrekrutowania i potężnych wrogów do ubicia.
 
20. Europejczycy oraz Amerykanie otrzymają darmowe DLC pt. "Prison of the Gods" do gry Ragnarok Odyssey Ace. Stary Kontynent otrzyma go 3 września, a USA 26 sierpnia. W skład DLC dojdą m.in. nowe tryby rozgrywki, stroje, czy karty potworów.
 
21. Square Enix będzie prezentować znany z E3 "Sqaure Enix Presents" w Japonii pod nazwą "Square Enix Presents Japan". Będzie to stream, w którym głos zabierać będą m.in. producenci, reżyserzy marek ukazujących się pod nazwą SE. Pierwszy stream już jutro o 21:00 JST, którego tematem będzie Bravely Second. Kolejny stream przewidziany jest na 28 sierpnia i poświęcony będzie tytułom zmierzającym na Zachód.
 
 
 
eRPeGowa Kinoteka
 
1. Europejski oddział Nintendo wypuścił do sieci dwa nowe filmiki z Fantasy Life (3DSowy symulator życia podlany rpgowym sosem). Zobaczymy na nich fragmenty wstawek animowanych, klas postaci oraz gameplay. Drugi filmik poświęcony jest rozgrywce wieloosobowej. Premiera w Europie 26 września.
 
Źródło 1, 2
 
 
2. Nowy filmik z Natural Doctrine (PS3, PS4, Vita) prezentuje możliwości jakie będziemy mieli na polu bitwy. Możliwe będzie tworzenie nowych przejść (wysadzając je) oraz ostrzał przeciwników przy użyciu broni palnej przez małe szczeliny/otwory. Premiera 26 września.
 
 
 
3. Na koniec najnowszy filmik z nadchodzącego na 3DSa - Dragon Quest X. 5 minut wypełnione fragmentami rozgrywki, pokazem walk oraz minigier.
 
 
 
 
 
eRPeGowa Rozkładówka
 
Ogrom oficjalnych artów do serii Senran Kagura aż prosi się o odzwierciedlenie ich popularności w Rozkładówce, ale że porządnego newsa o uczennicach ninja brak - ciężkie działa będę musiał zachować na kiedy indziej ;) Tym razem witamy Shivę jako suplement do nowości z Final Fantasy Explorers oraz Kirikę z Shining Resonance, bo kreska Tonego Taki to miód na oczy niezależnie od tematyki. Przypomnę Wam także, kim jest MomohimeMuramasa Rebirth - ale to już w galerii, bo żal coś takiego skalować do rozmiarów wpisu...
 
 
Do przeczytania w następnej odsłonie. Przypominamy, że odsłony parzyste (od Darka) będą ukazywały się w poniedziałki.

Tagi: eRPeGowy przegląd tygodnia karczma ppe społeczność

Oceń notkę
+ +31 -

SW-7888-0046-7787
Oceń profil
+ +244 -
Daaku
Ranking: 1 Poziom: 95
PD: 105942
REPUTACJA: 86458