Start z developingiem z Clickteam Fusion 2.5

BLOG
2869V
Start z developingiem z Clickteam Fusion 2.5
BadOmen | 11.04.2015, 16:21
Poniżej znajduje się treść dodana przez czytelnika PPE.pl w formie bloga.

Nie wiem jak wy, ale ja zawsze byłem ciekawy, jak stworzyć własną aplikację czy grę. Zostałem więc technikiem informatykiem. Uczyłem się języków programowania tj. Turbo Pascal czy Delphi. Niestety, wraz z upływem czasu,  moja niechęć do programowania wrastała. Wszystko szło jak po maśle, aż do trybu tablicowego. Potem miałem coraz większe problemy z programowaniem....


Już zacząłem myśleć, że nie będę w stanie tworzyć gier. Ukończyłem technikum,  zdałem maturę i egzamin zawodowy. Wybrałem sobie studia informatyczne. Tam poznałem Roberta, (nerd-maniak). Pokazał mi kilka swoich programów, a wiele z nich robiło wrażenie. Najbardziej wpadło mi w oko pewien  ,,silnik'' napisany w HTML i w JavaScript. Program generował pytania z trzema odpowiedziami. Wpadłem na pomysł stworzenia gry przygodowej z trzema odpowiedziami, ot  tak, dla jaj. Więc...  z kolegą ,,założyliśmy'' własne ,,studio'' developerskie.  Kolega pomógł mi stworzyć tą pseudo-grę. (Nawet przez chwilę cieszyła się popularnością wśród naszych znajomych.)  W trakcie tworzenia, wszystkie komendy, pytania trzeba było wpisywać ręcznie....


Minęło trochę czasu od stworzenia naszej gry, a zbliżały się święta wielkanocne, nie miałem pomysłu, jaką grę/aplikację stworzyć.(a przede wszystkim jak i czym.) Wpadł do mnie kuzyn, (mimo młodego jego wieku, interesował się programowaniem). Pokazał mi swoją pierwszą grę - byłem pod wrażeniem, gdyż od niedawna zaczął się tym zajmować. (Gra była prostą platformówką.) Kupił clickteam Fusion 2.5. Pokazał mi, jak tworzyć gry w tym programie. Parę kliknięć myszką i miał grę gotową. I nic nie musiał pisać.


Wtajemniczył mnie w interfejs programu. W ciągu jednego dnia już wiedziałem co i jak. (no, mniej więcej)

A jak się tworzy gry?

Przede wszystkim, musisz sobie wyobrazić, jak ma ta twoja gra wyglądać, jakiego ma być gatunku?

Potem rysujesz obiekty, ich sposób poruszania (klatki animacji). A potem po prostu je programujesz. (opcje kolizji z innymi obiektami).  Przykład: Klikasz  w postać, którą ma sterować gracz, chcesz, by ta traciła 1 życie w kolizji z innym obiektem. Możesz to zrobić edytorze zdarzeń.

Niestety, mimo że program ma niezłe możliwości, (fizyka, obsługa mnóstwo systemów IOS, Windows, android) ma kiepski edytor graficzny. (albo ja nie umiem  go obsługiwać.) Jeżeli użytkownikowi zależy na oprawie graficznej w swoich dziełach, to niech tworzy elementy w paint.net albo w photoshopie,  a później przeniesie je do programu.


Tak, tak, wiem. Że tworzenie gier w takim programie ma mało wspólnego ze prawdziwym tworzeniem gier, ale od czegoś trzeba zacząć. Wszak Rzymu nie zbudowano w jeden dzień.

PS. Właśnie tworzę prostą platformówkę. Jak ją ukończę, wrzucę ją na naszą stronę ,,studia", a na bloga dam link.

Pozdrawiam. 

 

Oceń bloga:
10

Komentarze (15)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper