Let's rock. Drugie życie perkusji od Guitar Hero.

BLOG
6955V
Let's rock. Drugie życie perkusji od Guitar Hero.
Lejra | 16.02.2014, 18:43
Poniżej znajduje się treść dodana przez czytelnika PPE.pl w formie bloga.

Czy grając w Guitar Hero na perkusji przeszła Ci po głowie myśl, żeby wykorzystać ją jako elektroniczny odpowiednik? Jeśli tak i nie wiesz jak to zrobić to zapraszam.

Domyślam się, że każdy choć raz grał na powietrznym instrumencie, wiecie takim wymyślonym. Niektórym nie starczyło samo machanie rękoma w powietrzu i zdecydowali się spróbować sił z prawdziwym instrumentem. Jeszcze inni nie zrezygnowali z powietrznych akrobacji, lecz oddali się elektronicznej rozrywce. Guitar Hero/Band Hero, Rock Band. Wszystkie tytuły pozwoliły na wczucie się w boga sceny muzyki rockowej (nie mówię tu o Band Hero). Twórcy dali możliwość dołączyć do panteonu największych, nie tylko gitarzystom, ale także reszcie smakoszy kotów. Jeśli ze wszystkich ról, najbardziej interesuje Cię perkusja to właśnie trafiłeś w odpowiednie miejsce.

Po spędzeniu wiele, wielu godzin przed Guitar Hero zaczęła nurtować mnie myśl, że gra już mi nie wystarcza i chciałbym przejść na wyższy poziom niż expert +, czyli real. Przypomniało mi się, że kontroler perkusji posiada wyjście midi.

Zainteresowałem się tematem i szybciutko odwiedziłem masz rodzimy serwis aukcyjny celem zakupienia odpowiedniego komponentu.

Okazało się, że jest to sposób na podłączenie perkusji z komputerem, ale zdecydowanie bardziej czasochłonny. Odkryłem przedmiot, który ułatwił całą procedurę, a do tego idealnie działa z resztą urządzeń przeznaczonych pod Xbox 360 - Microsoft XBOX 360 Wireless Receiver.

Podłączyłem urządzenie do komputera. Raz, dwa i zainstalowane. Perkusja w mig połączyła się z laptopem bez najmniejszego problemu. Ok. Czas na oprogramowanie.

Do tego zabiegu potrzebnych jest kilka programów:

FL Studio

Asio4all

XLN Audio - Addictive Drums

Garage Drummer

Instalujemy wszystko jak leci i przechodzimy do konfiguracji. Wszystko opiera się o program FL Studio więc trzeba go włączyć. Na początku przechodzimy do Options > MIDI settings i ustawiamy tak jak na obrazie poniżej.

W następnej zakładce Audio wybieramy w pierwszym panelu ASIO4ALL v2. Myślę, że nic nie trzeba przestawiać w Show ASIO panel, ale dla przykładu pokazuje jak wygląda to u mnie.

Zamykamy okno i przechodzimy do CHANNELS > Add one > More…

W prawym dolnym rogu klikamy Refresh > Fast scan, szukamy na liście Addictive Drums oraz Garage Drummer, zaznaczamy pole wyboru i zamykamy okno.

Znów klikamy CHANNELS > Add one > Addictive Drum, następnie raz jeszcze klikamy CHANELS > Add one > Garage Drummer i przed naszymi oczami ukaże się taki oto obraz. Oczywiście perkusja w tym momencie powinna być podłączona. Ostatnią rzeczą jest poprawne skonfigurowanie padów od perkusji z oznaczeniami instrumentów w Garage Drummer, co nie jest kłopotliwe.

Addictive Drums w wersji demo, z której korzystałem oferuje bardzo ubogi zestaw perkusyjny, ale do zaznajomienia się z tematem wystarczy w zupełności. Prawdopodobnie można by podłączyć tą niewinną zabawkę do samplera perkusyjnego i otrzymać niesamowity efekt.

Fakt, że nie jest to pełnoprawna perkusja elektroniczna, ale w połączeniu z powyższą instrukcją, ta niewinna zabawka potrafi pokazać moc. Może ktoś z Was zainteresuje się tematem i kolejnym krokiem będzie prawdziwa perkusja? Jeśli posiadacie perkusję na inną konsolę (wii, ps3), będziecie potrzebowali skorzystać z opcji pierwszej czyli kabla MIDI USB. Jeśli będzie potrzeba, napiszę notkę, dotyczącą podłączenia perkusji przez USB MIDI.

Oceń bloga:
6

Komentarze (9)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper