Neil Druckmann „zrujnował” Naughty Dog

BLOG
2225V
PlayStation logo
ROBOCOP_VETHOVEN | 14.11.2023, 17:42
Poniżej znajduje się treść dodana przez czytelnika PPE.pl w formie bloga.

Finansowy sukces z The Last of US oraz Uncharted 4

Ponad 37 milionów sprzedanych gier w ciągu 10 lat (część pierwsza ponad 20 milionów, część druga ponad 10 milionów, nie wiem jak rozkłada się pozostałe 7 milionów, bo Sony nie podało dokładnych danych sprzedanych) robi niesamowite wrażenie. Powstanie trzeciej odsłony jest pewne.

Znam teorię, że The Last of Us part II było finansową klapą. Ktoś powiedział, że w jego sklepie jest mnóstwo zalegających na półkach kopii gry, w lokalnym Game Stopie pracownicy mówili, że to jest najczęściej zwraca gra w ich karierze zawodowej, gra podobno była w promocji podobno cały czas (nie widziałem, żeby lądowała częściej na promocjach niż Ghost of Thushima lub inne produkcje Sony) widziałem filmik na YT osób celebrujących (rzekomą) katastrofalną sprzedaż itd. Wiele osób twierdziło, że Druckman może stracić pracę ze względu na słabą sprzedaż, został awansowany na pozycję prezydenta ND. Przypominacie sobie sytuacje, w której ktoś zawiódł do tego stopnia, że jego działania doprowadziły firmę na skraj upadku po czym zostaje awansowany na stanowisko najważniejszej osoby w studiu? Ja też nie.

Od analityków amatorów („go woke, go broke) można się dowiedzieć, że albo gra straciła olbrzymie ilości pieniędzy, trochę straciła, lub ledwo wyszła na zero. Generalnie konsensus wśród osób, którym gra nie przypadła do gustu jest taki, że istnieje gigantyczna rozbieżność pomiędzy wynikami finansowymi jakich oczekiwało Sony a tym jak sprzedało się The Last of Us Part II. Prawdziwi analitycy rynkowi (zajmujący się tym zawodowo) szacowali, że pod koniec stycznia 2023 Sony zarobiło na czysto (uwzględnione zostały koszty produkcji, marketingu, marży pobieranej przez sklepy itd.) ze sprzedaży drugiej części The Last of Us około 300 milionów dolarów.

https://www.axios.com/2023/06/29/playstation-game-budgets-leak

Jakby tego było mało stworzył z Craigiem Mazinem całkiem solidną adaptację The Last of Us, która okazała się jedną z najbardziej popularnych produkcji w historii HBO.

Czwarta część Uncharted nad którą pieczę sprawował Druckman również okazała się wielkim sukcesem (ponad 20 milionów sprzedanych kopii) i często ta odsłona jest wspominana jako najlepsza w całej serii.

Zadowoleni recenzenci i gracze

Średnia ocen na Metacritic:

The Last of Us - średnia ocen z recenzji: 95, ocena graczy: 92

Uncharted 4 - średnia ocen z recenzji: 93, ocena graczy: 88

The Last of Us Part II średnia ocen z recenzji: 93, ocena graczy: 58

Nawet wynik The Last of Us part II jest OK mając na względzie to, że wiele osób o prawicowych poglądach masowo wystawiały grze jeden na dziesięć, bo masa różnych YouTuberów zajmujących się „kulturowymi wojnami” zachęcało swoich użytkowników do wystawiania negatywnych ocen na tym portalu. Żeby było śmieszniej jak emocje trochę opadły i przeprowadzono głosowanie użytkowników Metacritic na najlepszą grę roku wygrało The Last of Us. Na innych stronach zbierających oceny użytkowników użytkowników gra ma średnią ocen powyżej 8,5 (imdb, filmweb itd.). I pomimo wielu krytycznych opinii nawet na PPE ludzie wybrali TloU part II jako najlepszą grę roku.

Debeściaki 2020 - najlepsze gry 2020 roku - oficjalne wyniki (ppe.pl)

The Last of Us part II podzieliło graczy, ale chyba w znacznie mniejszym stopniu niż część osób oczekiwało.

Dlaczego wylewa się na tego gościa taka fala hejtu

- Podjął więcej kreatywnego ryzyka niż ktokolwiek inny w ten branży i zdaniem wielu osób nie było warto.

Część osób które było rozczarowane tym, co wydarzyło się w The Last of Us part II zaczęło traktować Neila Druckmana jak Raiana Johonsona. Wszystko zmieniło się w życiu Raiana po tym jak STAR WARS EPISODE VIII trafił do kin i ludzie, którym film się nie spodobał byli rozczarowani kreatywnymi decyzjami pisarza i reżysera do tego stopnia, że zdecydowali o jego przeszłości i przyszłości. Był nieudacznikiem i będzie nieudacznikiem na zawsze, a nawet jeżeli stworzył coś dobrego lub stworzy coś dobrego to miało/będzie miało to miejsce tylko dlatego, że jego współpracownicy stworzyli sytuację, w której nawet takie zero jak on nie mogło tego spi!$@*ć.

- Geje, lesbijki, trans, tęczowe flagi działają na niektórych jak płachta na byka.

- Odejście od kolorowych platformówek i skupieniu się na grach dla dorosłych(według klasyfikacji PEGI) graczy.

- Narzucanie obowiązkowych nadgodzin na pracowników przez niemal cały cykl produkcyjny Uncharted 4 i The Last of Us part II.

- Bałagan w zarządzaniu studiem. Kilku byłych pracowników twierdziło, że gry mogłyby zostać wydane dużo wcześniej jeżeli w studiu pracowałoby więcej producentów.

Kontrowersje z odejściem Amy Hennig

Według Jason Schreiera  Neil Druckmann i Bruce Straley nie chcieli pracować nad czwartą częścią Uncharted ani nie mieli nic wspólnego z odejściem Amy Hennig. Możecie wierzyć gościowi, który ma dojścia na tyle poważną postacią, że po jego raportach ND wydało oświadczenie o opóżnieniu premiery gry live-service w świecie The Last of US oraz Rockstar był zmuszony do wydania oświadczenia dotyczącego GTA 6 albo nie. Tutaj są przeprosiny od byłego pracownika IGN, który stworzył plotkę na ten temat.

Uncharted 4. Amy Hennig podobno nie została przegnana z Naughty Dog (ppe.pl)

Przyszłość nie wygląda zle

Pojawia się mnóstwo plotek, że ND nie bardzo radzi sobie z produkcją gry jako usługi, ale zobaczymy jak to będzie z tym projektem, bo więcej niż jedna dobra gra przeszła deweloperskie piekło. Są też plotki, że ND pracuje także nad nowym IP z gatunku fantasy oraz nad domknięciem trylogii z Ellie oraz remasterem i wersją na PC The Last of Us part II.

Jeżeli w tej generacji dadzą radę wydać grę live-service, nowe IP, The Last of Us part III, The Last of Us part II remaster, The Last of Us part I remake to będzie bardzo udana generacja dla tego studia.

Podsumowanie

Neil Druckmann część osób zniechęcił do grania w gry ND, ale twierdzenie, że studio jest w fatalnym stanienie nie ma pokrycia w rzeczywistości. ND zatrudnia dużo więcej pracowników niż w 2020 roku i osiąga dobre wyniki finansowe. Nie wszystko jest w tym studiu idealne, ale jego przyszłość nie jest w najmniejszym stopniu zagrożona.

 

Oceń bloga:
21

Komentarze (45)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper