Matko Bosko co to się stanęło. Myślałem, że to piorun pi... A to tylko Spencer dostał nagrodę od DICE

BLOG
501V
Matko Bosko co to się stanęło. Myślałem, że to piorun pi... A to tylko Spencer dostał lifetime GOTY od DICE.
Octavio | 05.02.2022, 03:48
Poniżej znajduje się treść dodana przez czytelnika PPE.pl w formie bloga.

DICE Awards ( dawniej Interactive Achievement Awards ) to konkurs nagród w branży gier wideo rozpoczęty w 1998 roku i powszechnie określany w branży jako „ Oskar gier wideo ”. Nagrody są organizowane przez Academy of Interactive Arts & Sciences (AIAS) i odbywają się podczas dorocznego szczytu AIAS DICE w Las Vegas . „DICE” - „Design Innovate Communicate Entertain”. Nagrody DICE są przyznawane grom, osobom i zespołom programistycznym, które przyczyniły się do rozwoju wartego miliardy dolarów światowego przemysłu oprogramowania rozrywkowego.

Phil Spencer otrzyma nagrodę za całokształt twórczości na 25. dorocznym rozdaniu nagród DICE


Todd Howard wręczy Spencerowi nagrodę w Las Vegas www.interactive.org

To jest delikatnie mówiąc jakieś nieporozumienie. Wystarczy zobaczyć wśród jakich person się znalazł i za jakie dokonania zostały one nagrodzone. Za co nagrodę dostał Spencer? Pierwsze co się wymienia, to że miał różne stanowiska w Microsoft od 1988r. No faktycznie wielkie to osiągnięcie. Jak by miał tylko jedno, jak Bil Gates, to byłby ofiarą losu. Następnie mimo, że działał w Microsoft od 1988r. to pierwsze co się wymienia to jego zasługi w kierowaniu wprowadzeniem na rynek Xbox One S i X... w 2017r. W jaki sposób się on do tego przyczynił? Chyba nikt normalnie myślący nie powie mi, że wpadł na pomysł zaoszczędzienia pieniędzy i przeprojektowania konsoli. Sony wprowadziło PS4 Pro 12 miesięcy przed Microsoftem więc tu też nie można mówić o jakimś nowym wynalazku. No i teraz najważniejsze. Czy wprowadzenie na rynek One S i One X zmieniło cokolwiek na rynku? NIE. Przez jakiś czas był skok kupna One X do góry ale po krótkim czasie sprzedaż wróciła do poprzedniego poziomu względem PS4. Kolejne osiągnięcie Phila to kierowanie przejęciem różnych studiów. No ale teraz wiemy, że np. Bethesda i Activision same wyszły z inicjatywą aby to Microsoft wyłożył gotówkę na ich zakup, a nie Phil przyszedł do nich i im coś zaoferował... za swoje własne pieniądze. Żadne inne korpo nie miało kasy na takie zabawy. Więc co to za wielkie osiągnięcie?

"Wraz ze swoim zespołem i współpracownikami Spencer nadal przesuwa granice kreatywności. „Phil Spencer wykazał się pasją i przywództwem przez całą swoją karierę w firmie Microsoft. Jest odpowiedzialny za niezliczone, przełomowe i kluczowe inicjatywy, które odbiły się echem w całej branży gier” — powiedziała Meggan Scavio, prezes AIAS. „W imieniu Rady Dyrektorów Akademii z niecierpliwością czekamy na uczczenie ważnego wpływu Spencera na historię gier wideo, wręczając mu naszą Nagrodę za Całokształt Twórczości”.

Przez całą swoją karierę, ale jego zasługi zaczynają się od 2017r. kiedy dostał ważne stanowisko i... mógł się wykazać swoim zespołem i współpracownikami. A jak sam był tym zespołem i współpracownikiem przed 2017r. to czym się wykazał? Jakie są jego dokonania? Phill siedział cicho, dopiero jak dostał fotel CEO Xboxa to wpadł na pomysł wydania 80 miliardów na studia, Game Passa, Xcloud, wsteczną itp. itd.?

Mam wrażenie że Spencer dostał tę nagrodę jedynie za to, że słodził herbatę za pomocą samej łyżki.

Np. Xbox Game Pass wychwalany pod niebiosa zaczął działać w 2017r. Czy z tego powodu wzrosła sprzedaż Xboxów One względem PS4 odmieniając sytuację na rynku? NIE. No chyba, że przyjmiemy założenie, że bez tego Xbox już powinien gryźć piach. A skąd niby nagradząjący mieli to wiedzieć? Skąd też mogą wiedzieć jak na branże wpłynął Xcloud i granie w chmurze. Skąd oni w ogóle biorą informacje mimo, że każdy kto próbował działać w tym kierunku gryzie już piach - OYUA, STADIA.

"Nagroda AIAS Lifetime Achievement Award jest zarezerwowana dla osób, których osiągnięcia obejmują szeroki zakres dyscyplin w ciągu długiej kariery w branży. Odbiorcami są zazwyczaj osoby wyróżnione za przywództwo biznesowe i niekoniecznie zaangażowane w rozwój lub proces twórczy. Dzięki swojemu przywództwu i ideologii osoby te doprowadziły do ​​znaczących i pozytywnych zmian w całej branży."

Ok załóżmy że Spencer nie był zaangażowany w rozwój i proces twórczy, a jedynie dzięki swojemu przywódctwu i ideologi doprowadził do znaczących zmian w całej branży. To teraz mi niech ktoś napisze jakie to znaczące i pozytywne zmiany zaszły za działalności Spencera które odmieniły całą branżę, a nie tylko Xboxa? Jeśli już coś to inne podmioty wywarły wpływ na to jak teraz działa Microsoft. Np. Sony swoją pozycją wymusiło aby Microsoft przeszedł na multiplatformowość. Dzięki Google Stadia, OYUA i... Playstation Now, Microsoft dodadtkowo poszedł w chmurę. A dzięki EA PLAY w abonamenty na gry. Żadna inna korporacja nie poszła w ślady Microsoft ani nie stosuje identycznych rozwiązań.

Na szybko przypomniała mi się jedna z wypowiedzi z ideologii Spencera która może w pozytywny sposób nie wpłynie na branżę gier ale będzie miała swoje konsekwencje. W skrócie: Po co zakładać nowe studia jak trzeba na to wyłożyć kasę, czekać kilka lat, a na końcu sama gra może się nie sprzedać. A tak cyk idziesz do bankomatu, wykładasz 80 miliardów i masz studia z nowymi IP... "za darmo" :)

Zerknijmy co mówił o excluzywności gier i czy to też współgra z jego ideologią. Miłośnik pokoju mówi:

"Na krótką metę czerpią. Ale myślę, że na dłuższą taki model bardzo szybko zmienia się w niezdrową wojnę: moje kontra twoje. Tytuły na wyłączność to narzędzie marketingowe, które sprzyja rozpowszechnianiu zamkniętych platform. Czy działa? Niektóre statystyki mówią, że tak, inne, że wręcz przeciwnie. Na pewno są dobre w budowaniu hype'u. Ale jeśli spojrzymy na to z głębszej perspektywy, czy gry nie dawałyby więcej frajdy, gdyby mogło w nie grać więcej osób na różnych platformach? Myślę, że tak właśnie jest. Dlatego gdy wydajemy naszą grę na Xboksie, wydajemy ją także na PC, a jeśli masz telefon z Androidem, też możesz w nią zagrać."

Ok Sony też chce aby każdy zagrał w grę, którą oni wydają tylko na PlayStation. Wystarczy tylko mieć Playstation lub wykupić Playstation Now na PC. Ta sama logika myślenia. Ale  w  Sony nikt nie czaruje, że poza fanbojami SONY komuś będzie z takiego powodu lepiej się grało :)

"Fakt, że wydajemy nasze gry na PC, nie zmusza nikogo do zakupu naszej konsoli. Naszym celem jest obserwacja, jak wiele osób gra na Xboksie. Kiedy mówimy o graniu na Xboksie, nie mamy na myśli samej konsoli. Oznacza to kogoś, kto korzysta z części naszego ekosystemu. I może to robić na telefonie z Androidem. Może na Switchu. Może na PC. Tak o tym myślimy."

Ok Sony też nikogo nie zmusza do kupowania innego sprzętu aby grał w gry z Playstation. Możesz sobie wykupić PlayStation Now na PC i nie jest on ekosystemem PlayStation :)

Spencer to fajny gość i widać, że podchodzi z pasją do tego co robi, ale co to ma wspólnego z jego dokonaniami? Zdaję sobie sprawę że niektórzy wpadną w szał jak to przeczytają ale to tylko moja opinia i nie chcę się z nikim przerzucać na argumenty. Mogę jednak zmienić zdanie jeśli ktoś mi udowodni, że faktycznie za jakimiś zasługami stał tylko i wyłącznie Spencer lub jego ideologia i jego zasługi są takie wielkie jak się o nich mówi, a nie że w ogóle jakieś ma.

Dla przykładu zobaczie opis Kena Kutaragi ze strony DICE. Opis dokonań Spencera przy nim wygląda jak jakiś nieśmieszny żart. Bez Kutaragiego nie było by PlayStation, a czego nie było by bez Spencera?

Ken Kutaragi, dyrektor generalny, Cellius
Bez wizji i wytrwałości Kena Kutaragi trudno sobie wyobrazić, że światowa popularność, jaką gry wideo cieszą się dzisiaj w kulturze popularnej, w ogóle istniałaby. PlayStation Kena Kutaragi — marka, która przekroczyła granice gier i stała się częścią popularnej rozrywki i popkultury — stała się synonimem gier dla setek milionów fanów. W domach na całym świecie jest ponad 230 milionów PlayStation i PlayStation 2. W 2008 roku zarówno PSP, jak i PlayStation 3 odnotowały znaczny wzrost sprzedaży.

Kutaragi, który sam nie był zapalonym graczem, powiedział, że dostrzegł potencjał interaktywnej rozrywki w miłości swojej córki do Famicomu Nintendo. Będąc w Sony, które w tamtym czasie nie interesowało się grami wideo, Kutaragi potajemnie stworzył układ dźwiękowy SPC700 dla konsoli Nintendo SNES. To właśnie ta relacja z Nintendo, która doprowadziła do zaangażowania Sony w ostatecznie anulowane urządzenie dodatkowe SNES-CD, ostatecznie dała początek Sony PlayStation w 1994 roku.

W tym czasie przemysł gier wideo był napędzany przez zapalonych graczy, a jedynymi graczami w grze sprzętowej były Nintendo i Sega. obaj wytrawni weterani. Sony było bardziej znane z muzyki, walkmanów i telewizorów, więc fala zmian, która zalała branżę, wraz z wprowadzeniem żywych światów 3D i ekskluzywnych gier, takich jak Tomb Raider, Crash Bandicoot i Resident Evil, zaskoczyła cały świat.

Kutaragi, którego oryginalna konsola PlayStation była pierwszą konsolą, która przekroczyła próg 100 milionów sprzedaży w 2005 roku, dokonał niemożliwego, kiedy wypuścił PlayStation 2 w 2000 roku. PS2 stało się nie tylko większym, bardziej popularnym hitem niż oryginał. Jego gry na DVD i odtwarzanie filmów odegrały kluczową rolę w niepowodzeniu Dreamcast firmy Sega i wycofaniu się tego giganta z branży sprzętu komputerowego.

„Ojciec PlayStation” rozpoczął swoją karierę w 1975 roku, dołączając do laboratorium badawczego Sony Corporation, gdzie zyskał reputację doskonałego inżyniera rozwiązywania problemów i myślącego przyszłościowo. W 1999 roku Kutaragi został mianowany prezesem i dyrektorem generalnym Sony Computer Entertainment, Inc. Uznany za sukces PlayStation 2, magazyn TIME uznał Kutaragi za jedną ze 100 najbardziej wpływowych osób 2004 roku. W tym samym okresie został mianowany zastępcą prezesa wykonawczego Game Business Group i Broadband Network Company dla Sony. Kutaragi na krótko skupił się na grach przenośnych i uruchomił PSP, a następnie PS3. W czerwcu 2007 roku Kutaragi oficjalnie ogłosił odejście z Sony po 30 latach służby. Obecnie pełni funkcję honorowego prezesa Sony Computer Entertainment, Inc.,

Pomyślcie czy dalibyście tę nagrodę Spencerowi gdyby nie objął CEO Xboxa? No chyba za to że był tylko miłym gościem. Ja rozumiem gdyby dostał tę nagrodę za jakieś 10 lat... gdyby okazało się, że po tym czasie wszystkie pomysły, które w czasie jego pobytu na stanowisku CEO doprowadziły do znaczących zmian na rynku, wyciągając Xboxa na wiądącą multiplatformową markę na rynku. Ale dawanie nagrody krótko po tym jak to stanowisko objął i sam Spencer mówi że nic to nie zmieni bo dalej będą na 3 pozycji za Sony i Nintendo śmierdzi ustawkę na kilometr.

To jak jest to głupie i naciągane pokażą na bardzo jasnym przykładzie. Don Matrick już przed objęciem CEO Xboxa na początku wprowadzenia Xboxa 360 miał większy wpływ i dokonania za swoją karierę niż Spencer. Tutaj możecie o tym poczytać: Don Mattrick – historia Kanadyjczyka, który zamienia w złoto wszystko, czego tylko dotknie.

I po takich dokonaniach przejmuje CEO Xboxa... wynosząć Xboxa 360 na konkurenta PlayStation. Coś niesamowitego prawda? Powinien z miejsca dostać tę nagrodę od DICE... a jednak nikt już nie chce o nim pamiętać. Czy Matrick miał takie pieniądze do wydania i możliwości jak Spencer dzisiaj? Mógł jedynie o takich możliwościach pomarzyć.

Jak więc pokazałem uważam źe nagroda DICE i dołączenie Spencera do alei sław za wybitne osiągnięcia życiowe to danie w twarz z liścia innym osobom, które na przestrzeni lat również otrzymały te nagrody (A do tej pory od 1998 było ich tylko 7), albo ich nie otrzymały mimo, że mają większe zasługi. To, że DICE dosięgnęła tęczowa agenda i są podejmowane jakieś niezrozumiałe decyzje świadczy fakt, że w 2019 i 2020r. nagrody przyznawane dla osób, które miały wybitny wpływ na rozwój gier, do alei sław dołączyły po raz pierwszy... dwie kobiety, które dostały chyba te na grody za to że nimi są. Nie chcę nikogo obrażać i umniejszać czyjejś pracy, ale należy oddać cesarzowi co cesarskie. Oto za co Connie Both otrzymała klucze do alei sław:

"Od września 1998 roku Booth został dyrektorem ds. rozwoju produktu, a obecnie jest wiceprezesem ds. rozwoju produktu. Booth była silnym współpracownikiem w SIE Worldwide Studios, pomagając w dostarczaniu wielu uznanych przez krytyków i komercyjnie ekskluzywnych gier PlayStation, w tym  Siphon Filter ,  SOCOM: US Navy SEALs ,  Jak and Daxter ,  Sly Cooper ,  Ratchet & Clank, inFamous, Resistance Fall of Man, Uncharted, The Last of Us, Days Gone  i  Marvel's Spider-Man .

Booth pracuje również nad rozwojem młodszych talentów, aby nadal tworzyć wspaniałe wrażenia dla fanów PlayStation. Jednym z ostatnich przykładów była jej współpraca z Pixelopus, twórcami tytułu na PlayStation 4,  Concrete Genie"

Tak, oczy was nie mylą, za takie dokonania i wybitny wpływ na branżę gier Connie znalazła się wśród takich osób jak:

Kojima, Carmack, Shigeru Miyamoto, Cerny, Yu Suzuki, Molyneux, Tim Sweeney, Sid Meier, Sakaguchi, Newell, Tod Howard, Dan Houser i innych wielkich.

Starczy tego bo nie wytrzymię. A poza tym pisanie bloga i jego edycja na PPE 4.0 jest gorsza niż na PPE 3.0. Tak rzekłem.

Oceń bloga:
2

Komentarze (4)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper