redakcja PPE redakcja PPE 11.01.2020
Gods & Monsters (PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X, PC, Switch). Wszystko, co wiemy o grze
799V

Gods & Monsters (PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X, PC, Switch). Wszystko, co wiemy o grze

Gods & Monsters to nowy projekt Ubisoftu, który -- jak deklarują jego twórcy -- zostanie wzniesiony na fundamentach postawionych przez Assassin’s Creed Odyssey. Developerzy Odyssey, korzystając z “dobrze naoliwionej maszyny”, jaką ma być ich świetnie zorganizowany zespół, postanowili stworzyć niemal z marszu kolejną grę czerpiącą z kultury starożytnej Grecji. Tym razem jednak inspirowaną także animacjami studia Ghibli czy serią The Legend of Zelda. 

Premiera

Premiera Gods & Monsters odbędzie się w przyszłym roku fiskalnym, czyli przed końcem marca 2021 roku. Pierwotnie tytuł miał trafić do sprzedaży w lutym, lecz plany te zmieniono.

Gra ukaże się na komputerach, konsolach PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series X, Nintendo Switch oraz platformie Google Stadia. 

Polonizacja

Gods & Monsters będzie dostępne w polskiej wersji językowej (napisy).

Fabuła i główne założenia

Gods & Monsters to gra action-adventure tworzona przez zespół odpowiedzialny za Assassin's Creed: Odyssey. O ile akcja Odyssey rozgrywała się w starożytnej Grecji, starając się zachować możliwie jak najwięcej realizmu, Gods & Monsters na tapet biorą mity greckie i swój materiał źródłowy traktują z mniejszym i większym przymrużeniem oka.

Powód stworzenia kolejnej gry czerpiącej garściami z kultury starożytnej Grecji wyjaśnił Jonathan Dumont, dyrektor kreatywny w Ubisoft. - Bogowie, potwory, legendy, mity - to wszystko jest wspaniałe, ale tworzenie gry z serii Assassin’s Creed nakłada pewne ograniczenia. Podczas produkcji [Odyssey] zaczęliśmy się zastanawiać: “co jeśli poszlibyśmy w 100 proc. w mity? Moglibyśmy zrobić coś zupełnie innego.”

O fabule nie wiadomo na razie zbyt wiele. Głównym bohaterem gry jest niejaki Fenyx, na którego wątłe barki spada ważkie zadanie uporania się z Tyfonem, “najbardziej śmiercionośną istotą w całej greckiej mitologii”, i jego armią potworów, która spacyfikowała panteon greckich bogów. 

Pewnym urozmaiceniem głównego wątku będzie nowy styl snucia opowieści. Rolę narratora odegra mianowicie Homer, który historię o zmaganiach Fenyxa opowiada swoim rozgadanym, ciekawskim wnukom zasypującym go regularnie rozlicznymi pytaniami.

Twórcy wyjawili, że inspiracją były dla nich między innymi filmy animowane cenionego japońskiego studia Ghibli (stąd chociażby wzorowana na nich kolorowa, bajkowa oprawa). Z drugiej strony nie oznacza to wcale, że całkowicie popuszczą oni wodze swojej wyobraźni. Funkcję konsultantki dbającej o zgodność świata przedstawionego w grze z grecką mitologią pełni tu mianowicie historyczka dr Stéphanie-Anne Ruatta mająca okazję współpracować z Ubisoftem już przy produkcji Assassin’s Creed: Odyssey.

Rozgrywka

Jak wspomniano, Gods & Monsters to gra action-adventure (choć nie zabraknie w niej elementów charakterystycznych dla RPG) przywodząca na myśl trójwymiarowe odsłony serii The Legend of Zelda (w plotkach pojawiających się przed oficjalną zapowiedzią produkcja Ubisoft była zresztą porównywana do The Legend of Zelda: Breath of the Wild). Akcja rozgrywa się na tzw. Wyspie Błogosławionych, która pełna będzie najrozmaitszych wyzwań, sekretów, zeldopodobnych dungeonów, łamigłówek itd.

Dużą rolę w trakcie rozgrywki będą odgrywać moce główne bohatera, które ten pozyskuje od swoich boskich protektorów. Zdolności będą miały rozmaite zastosowanie - przydadzą się zarówno do bitki, jak i eksploracji otoczenia, rozwiązywania zagadek oraz wchodzenia w interakcje z otaczającym nas światem. Za przykład w tym kontekście mogą posłużyć buty Hermesa (choć przedmiotów tego typu ma być “znacznie więcej”) umożliwiające wykonywanie podwójnego skoku. Za ich pomocą będziemy mogli i dostać się do położonych wyżej miejsc będących normalnie poza naszym zasięgiem, i skutecznie dawać odpór niektórym rodzajom nieprzyjaciół, jak np. wysokiemu cyklopowi. Podwójny skok sprawi, że bez większych problemów doskoczymy do jego oka, co tym samym pozwoli go oślepić. System walki, mówią developerzy, ma być generalnie dynamiczny, a starcia będzie się dało prowadzić na ziemi i w powietrzu. 

W Gods & Monsters nie zabraknie elementów RPG, które od pewnego czasu są integralną częścią serii Assassin’s Creed. Z informacji, jakie do tej pory ujawniono, mogliśmy dowiedzieć się, że gra umożliwi modyfikowanie parametrów bohatera oraz jego wyglądu. Jeśli chodzi o ten drugi aspekt rozgrywki, twórcy wspomnieli o kustomizacji broni i reszty ekwipunku.

W trakcie przemierzania Wyspy Błogosławionych natkniemy się na wiele monstrów znanych z mitów greckich. Będą to wspomniane cyklopy, harpie, gorgony, hydry itd. Ważnym elementem zabawy ma być zarządzanie zasobami i staminą (jej obecność sugeruje implementację rozwiązań przypominających produkcje studia From Software).

Jonathan Dumont zapytany o to, co najbardziej podoba mu się w Gods & Monsters, odpowiedział, że jest to “tempo” (pacing). - Wysyłamy cię do tego otwartego świata i dokładamy wszelkich starań, aby podróż była tak samo interesująca, wymagająca i satysfakcjonująca jak ostateczny jej cel. Chodzi o to, by można było się zatopić w tym świecie oferującym zróżnicowany gameplay w formie walki, zagadek i eksploracji. Bardzo podoba mi się też przystępność i podnosząca na duchu przygoda.

Producent Marc-Alexis Côté przyznał z kolei, że ekscytuje go perspektywa stworzenia czegoś świeżego poprzez wykorzystanie know-how kumulowanego dzięki serii Assassin’s Creed przez dziesięć ostatnich lat. - Bardzo cieszymy się możliwością stworzenia tej gry, tego nowego IP, i dajemy z siebie wszystko, aby była ona jak najlepsza.

Video

Tagi: Gods Gods & Monsters Ubisoft