SKLEP
Piotr Rozbicki Piotr Rozbicki 25.02.2018
Ni no Kuni II: Revenant Kingdom. Zapowiedź
595V

Ni no Kuni II: Revenant Kingdom. Zapowiedź

Pierwsze Ni no Kuni było prawdziwą perełką, unikalnym jrpg naznaczonym geniuszem Studio Ghibli i ich animacji. Część druga powstaje w innych okolicznościach i na innej generacji sprzętowej. Na krótko przed premierą zebraliśmy dla Was wszystkie informacje o nadchodzącym Ni no Kuni II: Revenant Kingdom

Data premiery

Ni no Kuni II: Revenant Kingdom zadebiutuje równocześnie na wszystkich rynkach dnia 23 marca 2018.

Cena i edycje specjalne

W wersji cyfrowej Ni no Kuni II: Revenant Kingdom jest oferowane w dwóch wariantach:

Edycja standardowa - 289,00 zł (PS Store), 199,99 zł (Steam)

  • Gra
  • Pakiet broni (dostępny przy preorderze)

Edycja Prince's (Książęca) - 379,00 zł (Ps Store), 279,89 zł (Steam)

  • Gra
  • 2 nadchodzące dodatki
  • Pakiet wyposażenia księcia
  • Pakiet broni (dostępny przy preorderze)

W wersji fizycznej gra oferowana jest w następujących zestawach

Edycja standardowa - ok. 240 zł

  • Gra

Edycja Prince's (Książęca) - ok 400 zł

  • Gra
  • Ekskluzywny steelbook
  • Przepustka sezonowa
  • Dokument pokazujący kulisy powstawania gry na płycie Blu-Ray

Królewska Edycja Kolekcjonerska - ok. 750 zł

  • Gra
  • Ekskluzywny steelbook
  • Mierząca 20 centymetrów, obracająca się i grająca motyw muzyczny z gry figurka "Przemiana Króla"
  • Dokument pokazujący kulisy powstawania gry na płycie Blu-Ray
  • Przepustka sezonowa
  • Płyta winylowa z motywem muzycznym skomponowanym przez Joe Hisaishiego
  • 148-stronicowy artbook zawierający szkice legendarnego grafika Momose-san oraz studia LEVEL-5
  • Kolekcjonerskie pudełko

Lokalizacja

Ni no Kuni II nie otrzyma polskiej lokalizacji. Będzie dostępne na rynku w wersji angielskojęzycznej.

Proces powstawania

LEVEL-5 to studio cieszące się ogromnym szacunkiem i uznaniem graczy, autorzy takich klasyków jak Dragon Quest VIII: Journey of the Cursed King czy Rogue Galaxy. Seria Ni no Kuni to efekt ich współpracy z legendarną firmą animacyjną, czyli Studiem Ghibli. Ni no Kuni: Wrath of the White Witch wydane w 2011 roku (w 2013 na Zachodzie) spotkało się z ogromnym uznaniem wśród graczy i krytyków. Na sequel czekano jednak długo.

Ni no Kuni II zostało zaprezentowane po raz pierwszy dopiero w 2015 roku podczas PlayStation Experience. Tym razem gra powstawała bez zaangażowania Studia Ghibli, jednakże były character designer studia, Yoshiyuki Momose oraz wieloletni, legendarny kompozytor Joe Hisaishi nadal pracowali przy projekcie sequela. W Ni no Kuni II nadal unosi się więc duch pierwowzoru, zarówno jeśli chodzi o oprawę graficzną, jak i muzykę. LEVEL-5 zależało na tym, aby ich gra jeszcze lepiej realizowała ambicje zespołu, które mieli przy tworzeniu "jedynki", a których z różnych względów (głównie technicznych) nie udało się wypełnić.

Fabuła

Ni no Kuni II: Revenant Kingdom nie kontynuuje bezpośrednio fabuły z poprzednika, dlatego jego znajomość nie będzie niezbędna podczas przygody z grą. Akcja ma miejsce setki lat po wydarzeniach z Wrath of the White Witch. W świecie Revenant Kingdom wcielimy się w rolę Evana Pettishwhiskera Tildruma, młodego króla miasta-państwa Ding Dong Dell. W mieście żyją dwa plemiona: kotów i myszy. Evan jest kotem, jednak chce, aby w jego królestwie panowała zgoda i harmonia. Myszy dokonują jednak zamachu stanu i zmuszają młodego króla oraz jego kocich sojuszników do ucieczki. Evan spotyka na swej drodze pochodzącego z innego świata Rolanda oraz Tani, córkę przywódcy powietrznych piratów. Wraz z ich pomocą oraz wsparciem tajemniczej mocy Higgledies rusza w podróż by odzyskać tron i stworzyć nowe królestwo, w którym myszy, koty i ludzie będą żyły obok siebie.

Rozgrywka

Produkcja LEVEL-5 to wzorcowy przykład klasycznego jRPG z całą gamą przeróżnych aktywności oraz bajecznym światem do odkrycia. To tradycyjna mieszanka eksploracji, pojedynków oraz cut-scenek ze sporą dozą dodatkowych rzeczy do roboty. Kiedy właśnie nie podróżujemy na głównej mapie, nie eksplorujemy dungeonów lub miast - walczymy. Batalie rozpoczynają się bez loadingów czy przejścia na osobny ekran (jeśli jesteśmy w dungeonach, na mapie głównej chwilowy przerywnik jest), ale są przedstawione w tradycyjnej, j-erpegowej formie, choć w czasie rzeczywistym. System Familiarów z prequela zastępują tu małe stworki zwane Higgledies. Podążają one ze Evanem w trakcie walki i zapewniają szereg różnych obszarowych buffów dla drużyny albo specjalnych ataków (np. wielkie działo). W trakcie starcia możemy przełączać się swobodnie pomiędzy każdym z trzech członków drużyny oraz możemy skorzystać z jednej z trzech wybranych broni do walki wręcz dla każdej postaci. Przełączanie między tym orężem jest istotne, bo każde z nich buduje osobno specjalny wskaźnik, dzięki któremu skille wykonywane danym kawałem żelastwa są mocniejsze. 

Oczywiście gracz będzie miał możliwość customizacji swojej drużyny, a także samych Higglediesów. Samą drużynę można dopasowywać do konkretnych potrzeb dzięki tzw. Tactic Tweakerowi, zestawu suwaków, które dają pewne benefity, ale kosztem czegoś. Odpowiednie balansowanie właściwościami na Tactic Tweakerze będzie więc kluczowe do stworzenia optymalnego ustawienia idealnego do starć.

Bardzo ważnym aspektem gry, będzie możliwość rozbudowywania swojego własnego królestwa (Kingdom Mode), poprzez strategiczny komponent. W jego ramach Evan będzie stawiał nowe budowle, rekrutował do nich nowych mieszkańców oraz pracował nad nowymi technologiami. Poszukiwanie nowych sojuszników, którzy będą mogli osiedlić się w naszym królestwie (i oczywiście wykonać powierzone im zadania), będzie stanowiło większą część questów pobocznych w Ni No Kuni II. System rozwoju królestwa nie będzie przesadnie skomplikowany, ale będzie stanowił istotny element całości. Do tego dochodzą tzw. Skirmish Battle, strategiczna minigra, w ramach której gracz będzie dowodził całymi oddziałami w większej bitwie. Będzie kilka rodzajów wojsk, pomiędzy którymi będą standardowe zależności na zasadzie "papier-nożyce-kamień".

Co jeszcze warto wiedzieć?

  • Choć najbardziej kojarzoną odsłoną Ni No Kuni jest Wrath of the White Witch, to gier z serii jest jednak więcej, choć rozsiane one są po handheldach i platformach mobilnych. W sumie z Revenant Kingodom będzie to pięć gier.
  • Postać Rolanda została dodana do gry, żeby - zdaniem twórców - łatwiej z bohaterami było się identyfikować również dorosłym graczom
  • W Ni No Kuni II natkniemy się na specjalne, wielopoziomowe dungeony, tzw Dreamer's Mazes. Jest w nich lepszy loot oraz konkretny boss na samym końcu, ale im więcej czasu spędzamy w labiryncie, tym wyższy jest specjalny wskaźnik zagrożenia oznaczający silniejsze i groźniejsze potwory.

  Warto obejrzeć:

 

Miesięcznik PSX Extreme