Mirage to gra znacznie lepsza od Shadows. 10 powodów, by zagrać w niedocenianą odsłonę Assassin's Creed

Mirage to gra znacznie lepsza od Shadows. 10 powodów, by zagrać w niedocenianą odsłonę Assassin's Creed

Bartosz Dawidowski | Dzisiaj, 09:01

Wszystko wskazuje na to, że plotki o inwestycji z Arabii Saudyjskiej były prawdziwe. Dzięki temu zastrzykowi finansowemu Ubisoft powraca po dwóch latach przerwy do Mirage i zaoferuje fanom wielkie gratisowe atrakcje.

Assassin's Creed Mirage otrzyma już 18 listopada darmowe rozszerzenie pt. Valley of Memory. To świetna okazja, by powrócić do tej bardzo udanej i wciąż niedocenianej gry. Przed Wami 10 najlepszych motywów, zachęcających do powrotu do przygody Basima.

Dalsza część tekstu pod wideo

Pięknie wykonany średniowieczny Bagdad

Bagdad w IX-wieku stał się nie tylko największym miastem świata, ale też globalnym centrum kultury i nauki. To tutaj rozwijała się matematyka, astronomia, filozofia i literatura, a Ubisoft doskonale przestawia to w swojej grze, na każdym kroku podkreślając kulturowe znaczenie całego regionu.

Mniejszy świat i skondensowana rozgrywka

Jeśli macie już dosyć ciągnących się w nieskończoność sandboksów Ubisoftu, to świat z Mirage powinien przypaść Wam do gustu. Lokacje mają tutaj idealnie wyważone, rozsądne rozmiary, akcja jest wartka, a deweloperzy wiedzą, kiedy zamknąć opowieść i nie wyciągać na siłę wątków fabularnych.

Parkourowy raj

Parkouru w Valhalli, Odyssey czy Shadows jest tyle co kot napłakał. Assassin's Creed Mirage wraca natomiast do korzeni, oferując ogromne miasto, w którym można nieustannie przemykać po dachach i gzymsach budynków. Ta mechanika stanie się jeszcze lepsza w Valley Of Memory, za sprawą szykowanych usprawnień w mobilności Basima.

Szansa na ciekawszą fabułę w rozszerzeniu 

Najsłabszym motywem w Mirage, podobnie zresztą jak w Shadows, jest fabuła. Darmowe DLC, w którym autorzy odkryją ważne fakty z przeszłości zmarłego ojca Basima, jest jednak szansą na naprawienie tej sytuacji. Ubisoft już zapowiada świetną opowieść.

Poprawione mankamenty wizualne

To jak wyglądało Mirage w dniu premiery, wołało o pomstę do nieba. Na obraz w grze nałożono okropny filtr z aberracją chromatyczną, którego nie dało się wyłączyć. Pięknie wykonane, szczegółowe lokacje bardzo traciły na tym wizualnie. Na szczęście po głośnej krytyce, Ubisoft wycofał się z tego efektu, który został zepchnięty dzięki patchowi do ciekawostki dostępnej w opcjach (domyślnie efekt aberracji chromatycznej jest teraz wyłączony).

Taktyczne opcje stealth

W wielu zadaniach w Mirage gracz otrzymuje swobodę w sposobie, w jaki wyeliminuje wskazany cel. Zamiast brutalnego parcia prosto przed siebie, rzeczona odsłona Assassin's Creed pozwala np. wykorzystać tłum, który da się przekupić, w celu zrobienia zamieszania, odwracającego uwagę strażników. W każdej lokacji warto zatem najpierw powęszyć, by odkryć alternatywne metody działań.

Wiele gameplayowych ulepszeń w Valley of Memory

Premierze nowego regionu w listopadzie będzie towarzyszyć patch z kilkoma ważnymi nowościami. Przede wszystkim Ubisoft zadbał o świeże zdolności dla Basima, o nową broń, stroje i udoskonalone opcje sterowania i mobilności, nawiązujące do klasyków serii (lepiej przystosowane do miejskiego parkouru). Dostaniemy też filtry z nowymi gradacjami kolorów, a także wyczekiwane wyższe poziomy trudności.

Niesamowita oprawa dźwiękowa

Warto podczas zwiedzania Bagdadu przystanąć i wsłuchać się w rytm niezwykłych utworów z gry. To jak Ubisoft udźwiękowił stolicę złotej epoki Islamu jest zachwycające. Miejski gwar przerywają muezzini wzywający z minaretów wiernych na modlitwę, a dubbing stoi na wysokim poziomie (w grze istnieje nawet opcja włączenia arabskich głosów, czego polecam spróbować).

Nowy region w Valley of Memory

Darmowe rozszerzenie zapewni ponad 6 godzin rozgrywki w zupełnie nowych lokacjach z Arabii Saudyjskiej. Ubisoft przenosi nas 1000 km na południowy-zachód od Bagdadu, do słynnej starożytnej oazy Al-Ula. To znana atrakcja turystyczna, wypełniona wspaniałymi zabytkami architektury i malowniczymi krajobrazami.

Gameplay nastawiony na skradanie

Mirage na wyższym poziomie trudności oferuje tak trudne walki, że de facto zmusza do działań stealth... i bardzo dobrze! To pierwsza odsłona Assassin's Creed od dłuższego czasu, która tak mocno akcentuje skradanie i zniechęca do sięgania po szablę.

Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Assassin's Creed Mirage.

Bartosz Dawidowski Strona autora
Dla PPE pisze nieprzerwanie od momentu założenia portalu w 2010 roku. Przygodę z interaktywną rozrywką zaczynał od gier na kasetach magnetofonowych, by później zapałać miłością do Amigi i PlayStation. Wciąż tęskni za złotą erą najlepszych japońskich RPG-ów z lat 90. Fan strategii, gier oferujących symulacyjne elementy i bogatą immersję. Miłośnik lotnictwa w każdej postaci.
cropper