Seria inFamous - krótkie streszczenie fabularne gier Sucker Punch

Seria inFamous - krótkie streszczenie fabularne gier Sucker Punch

Jaszczomb | 20.03.2014, 12:00

Chociaż to zupełnie nowa historia, warto przypomnieć sobie dzieje Cole’a MacGratha, kuriera, na którego barkach spoczęły losy ludzkości. Nakreślamy też zarys fabularny nadchodzących przygód Delsina. Uwaga, tekst zawiera spoilery na temat dwóch poprzednich odsłon serii. Czytasz na własną odpowiedzialność!

Dalsza część tekstu pod wideo

Rzecz dzieje się w fikcyjnym mieście Empire City. Kurier Cole MacGrath próbuje dostarczyć zleconą mu przesyłkę, lecz po dotarciu paczka wybucha Eksplozja zmiata z powierzchni ziemi kilka budynków, a sam Cole wychodzi z tego cało, nabywając elektrycznych mocy. Rząd stwierdza zagrożenie biologiczne i obejmuje całe miasto kwarantanną. Ludzie dowiadują się o obecności Cole’a w epicentrum wybuchu i nazywają go terrorystą. Również Trish, jego dziewczyna, która straciła wtedy siostrę, opuszcza MacGratha. Nasz bohater wraca do siebie pod okiem najlepszego przyjaciela, Zeke’a Dunbara.

Władze nad dzielnicami pogrążonego w chaosie miasta przejmują nowo powstałe gangi – Żniwiarze oraz Ludzie Ziemi. Wojsko powstrzymuje obywateli przed opuszczeniem Empire City i podczas próby sforsowania jednej z blokad Cole wpada w ręce agentki FBI, Moyi. Dowiadujemy się, że za wybuch odpowiedzialna jest grupa o nazwie Synowie Pierworodni. Tworzone przez nich urządzenie, Kula Promieni, ma być w stanie wysysać z ludzi energię neuro-elektryczną i przekazać ją potrafiącemu wykorzystać taką moc Przewodnikowi. Moya prosi, byśmy odnaleźli Kulę i Johna, szpiegującego Synów męża agentki.
 

Okazuje się, że John, agent NSA, nigdy nie słyszał o Moyi, lecz pomaga MacGrathowi odszukać Kulę Promieni, którą ostatecznie przejmuje Zeke i, żądny mocy, aktywuje ją. Nic się nie dzieje i zdrajca ucieka z oferującym pomoc Kesslerem, obdarzonym mocami przywódcą Synów Pierworodnych. Kessler zabija Trish i pragnie spotkać się z Colem. Wydając ostatnie tchnienie po długiej walce, pokazuje naszemu bohaterowi swoje wspomnienia – zniszczony przez potężną Bestię świat i ślub z Trish, wybierając na drużbę Zeke'a. Kessler okazał się być Colem z przyszłości, który, próbując uchronić rodzinę od zagłady, ucieka przed zagrożeniem zamiast stanąć do walki.

Gdy Bestia wymordowała wszystkie bliskie mu osoby cofnął się w czasie o dziesiątki lat, stanął na czele Synów Pierworodnych i przyspieszył pracę nad Kulą Promieni. Wszystko, co zrobił, miało na celu przygotowanie Cole’a czasów obecnych do walki z potworem. Sprawić, by był silny, bezwzględny i gotów do podjęcia najcięższych decyzji. Niezależnie od wybranej ścieżki karmy – miasto pozostaje zdewastowane, a Cole przygotowuje się na to, co ma nadejść

Miesiąc po finale jedynki” Cole poznaje agentkę Lucy Kuo, która posiada informacje o Bestii i jest skłonna do pomocy. Potwór przybywa do Empire City, niszczy je, a nasi bohaterowie ruszają do położonego na bagnach New Marais w poszukiwaniu jednego z projektantów Kuli Promieni profesora Wolfe'a, by przygotować MacGratha do ostatecznej walki.

Sebastian Wolfe przedstawia Cole’owi urządzenie będące w stanie pokonać Bestię – odbierający moce Inhibitor Pola Promieni. U władzy w mieście jednak Joseph Bertrand, populista z prywatną milicją atakującą Przewodników. Nastawia on obywateli przeciwko nam, zabija Wolfe’a i porywa Kuo. Szukając towarzyszki, Cole poznaje swoją fankę, a zarazem „diabełka na ramieniu” i posiadaczkę ognistych mocy - Nix. Z jej pomocą Lucy zostaje uratowana, lecz okazuje się, że Bertrand przeprowadzał na niej eksperymenty.

Wychodzi na jaw, że nasz wróg zamienia ludzi w mutanty, by usprawiedliwić działania milicji i odwrócić uwagę mieszkańców od prawdziwego celu - stworzenia armii lodowych Przewodników. Te same moce nabyła uratowana przez nas Kuo, a do miasta przybywa Bestia, która okazuje się być rozerwanym przez Kulę Promieni w „jedynce” agentem NSA, Johnem Whitem. John wyjaśnia Cole’owi działanie dziesiątkującej ludzkość plagi, na którą niewrażliwe są jedynie osoby z mocami. Okazuje się też, że Inhibitor może pomóc w zniszczeniu Bestii i zatrzymaniu plagi, lecz zabije przy okazji wszystkich Przewodników. W międzyczasie pokonujemy Bertranda i Cole staje przed najważniejszym wyborem.

DOBRA KARMA (kanon)

Ruszamy na ratunek zwykłych ludzi, lecz informacje na temat działania Inhibitora sprawiają, że Kuo dołącza do Bestii. Nix poświęca życie, by osłabić giganta, a Cole używa urządzenia i ginie. Świat uratowany, MacGrath bohaterem, ludzie z mocami w obrębie wybuchu przestają istnieć.
 

ZŁA KARMA

Cole dołącza do Bestii, a Nix wykrada Inhibitor i ucieka. Po pokonaniu jej i zabiciu stawiającego bezsilny opór Zeke’a, niszczymy urządzenie, Bestia zmęczona zabijaniem oddaje nam swoją moc, a ludzkość w okolicach New Marais ulega pladze i ginie. Cole przemierza świat niosąc zarazę i zdobywając popleczników. Stał się Bestią.
 

Wydarzenia najnowszej odsłony mają miejsce siedem lat po śmierci Cole’a i uratowania ludzkości. W większych miastach działa organizacja rządowa Department of Unified Protection stworzona do wykrywania Przewodników, nazywanych przez DUP bioterrorystami.

24-letni mieszkaniec Seattle, Delsin Rowe, spędza czas na malowaniu po murach i uprzykrzaniu życia bratu Reggiemu, który jest lokalnym szeryfem. Po odkryciu w sobie mocy Delsin staje się celem DUP, a jego brat, pomimo niechęci do Przewodników, stara się mu pomóc i przekonać do wykorzystywania swego „daru” do czynienia dobra.

Jaszczomb Strona autora
cropper