Najciekawsze polskie gry, na które czekamy w 2016 roku

Najciekawsze polskie gry, na które czekamy w 2016 roku

Mateusz Gołąb | 31.12.2015, 15:00

Polacy także mają czym się pochwalić, jeśli chodzi o branżę gier wideo. Przyszłoroczny kalendarz naszych ojczystych premiera także nastraja nas niezwykle pozytywnie. Nie zabraknie dużych hitów AAA, ogromnych dodatków, jak i oryginalnych produkcji niezależnych.

Wiedźmin 3: Dziki Gon - Krew i Wino

Dalsza część tekstu pod wideo

Drugie rozszerzenie do ostatnich przygód Geralta z Rivii autorstwa studia CD Projekt RED zaprowadzi nas do zupełnie nowego regionu o nazwie Touissant. Deweloperzy zapewniają, że dodatek zapewni nam aż kilkanaście godzin dobrej zabawy obleczonej w sprawnie opracowany scenariusz. Kraina, do której uda się Biały Wilk, uniknęła wojennej zawieruchy, ale mimo to, skrywa w swoich murach mroczną tajemnicę. Nie znamy jeszcze żadnych konkretów na temat nowej linii fabularnej, jednak sądząc po jakości poprzedniego DLC, spodziewamy się opowieści z najwyższej półki.

Premiera: kwiecień 2016


Dying Light: The Following

Tym razem Kyle Crane będzie musiał stanąć twarzą w twarz z pewnym kultem, którego członkowie, z jakiegoś powodu, okazują się odporni na ugryzienia zombie. The Following rozrosło się autorom praktycznie do rozmiarów kompletnie nowej gry. Świat, który przyjdzie nam przemierzać, jest znacznie większy niż miasteczko Harran, które stanowiło miejsce akcji podstawki. Z tego też powodu będziemy mogli zasiąść za kółkiem pojazdów terenowych. Nie zabraknie także nowej mechaniki, umiejętności i udoskonaleń. Twórcy oddadzą w ręce graczy znacznie większą swobodę prowadzenia narracji, co oznacza, że nie będziemy już zmuszeni do wykonywania po sznurku kolejnych zadań fabularnych. Rozszerzenie do Dying Light zapowiada się na naprawdę solidny dodatek z prawdziwego zdarzenia.

Premiera: 9 lutego 2016


Shadow Warrior 2

To, że remakiem jednego z legendarnych już FPSów zajmuje się polskie studio, było dla wszystkich ogromnym zaskoczeniem. Jeszcze większym okazało się ogłoszenie prac nad kontynuacją. Shadow Warrior 2 będzie zaoferuje znacznie bardziej otwarte poziomy, które umożliwią graczom eksperymentowanie z różnorodnymi ścieżkami dotarcia do celu. Co ciekawe, wszystkie miejscówki będą proceduralnie generowane, co ma zachęcić odbiorców do ponownego przechodzenia gry z przyjaciółmi. Po raz pierwszy w serii pojawi się bowiem również tryb kooperacji dla maksymalnie czterech graczy.

Premiera: 2016


SUPERHOT

Oto projekt, który rozwinął się z opracowanej w tydzień na potrzeby konkursu małej, przeglądarkowej gry. SUPERHOT, to specyficzna strzelanina pierwszoosobowa, w której każda potyczka jest swojego rodzaju zagadką logiczną. Mechanika tej produkcji polega na tym, ze czas przemieszcza się tylko wtedy, gdy porusza się nasz bohater. Co za tym idzie, jesteśmy w stanie, przy dobrym rozplanowaniu ruchów, wyminąć wszystkie kule wystrzelone przez wrogów oraz samemu powalić ich tak, by wyjść z potyczki bez szwanku. Gra oferuje również bardzo intrygującą i surrealistyczną oprawę graficzną.

Premiera: 2016


Sniper: Ghost Warrior 3

Trzecia część flagowego cyklu CI Games również miesza w formule serii. Tym razem rozgrywka będzie mniej liniowa, a poszczególne misje otrzymają bardziej sanboksowy charakter. Akcja gry będzie miała miejsce podczas Zimnej Wojny, gdy na terenie Gruzji odpierać będziemy wspieranych przez Kreml separatystów. Do gry zaimplementowaną zostaną także pewne elementy survivalu, modyfikacji broni, a także otrzymamy możliwość sterowania dronem bojowym. Gra powstaje na silniku CryEngine i zdecydowanie zapowiada się na najlepiej wyglądająca odsłonę serii.

Premiera: czerwiec 2016


This War of Mine: The Little Ones

Rozszerzona wersja specyficznego symulatora cywilów uwięzionych w oblężonym mieście zawita w rozszerzonej wersji zarówno na pecety, jak i na PlayStation 4. Ponownie pokierujemy losami grupki ludzi próbujących przetrwać trudy wojny. W dodatku pojawią się również dzieci, a wraz z nimi otrzymamy sporo nowej mechaniki gry. Gra zyskała uznanie graczy i krytyków na całym świecie i chwalona była również przez różnorodne pokojowe organizacje. Jeżeli nie mieliście okazji zapoznać się z tym tytułem, to przyszły rok z pewnością będzie do tego najlepszą sposobnością.

Premiera: 29 stycznia 2016


Layers of Fear

Po całkiem niezłym BRAWLu, krakowskie studio Bloober Team ponownie udowadnia, że potrafi robić dobre gry. Inspirowana P.T. autorstwa Hideo Kojimy gra Layers of Fear, w której wcielamy się w malarza z problemami psychicznymi pojawiła się w tym roku we wczesnym dostępie. Gracze pokochali psychodeliczny, mroczny klimat produkcji. Z niecierpliwością czekamy, aż twórcy dokończa swoje dzieło, aby w przyszłym roku móc poznać pełną historię jaką skrywa nie tylko tajemnicza posiadłość, ale również umysł malarza opętanego potrzebą stworzenia swego życiowego dzieła.

Premiera: marzec 2016


SeVen

Ambitny projekt IMGN.Pro (Kholat) oraz Fool's Theory (byłych pracowników CDP RED), to bez wątpienia jedna z najciekawszych gier przyszłego roku. Bohater tej produkcji będzie przemierzał postapokaliptyczny świat Imperium Vethrall, w którym realia średniowieczne będą łączyły się z cyberpunkiem. Gra ma łączyć w sobie mechanikę izometrycznego, klasycznego cRPG z grą akcji z elementami... parkouru oraz skradanki. Czekamy na więcej konkretów.

Premiera: 2016


Bound

Twórcy Datury powracają z kolejnym tytułem ocierającym się o dzieło sztuki. Zapowiedziane na imprezie PlayStation Experience Bound będzie eksperymentalną platformówką 3D z elementami zagadek logicznych, które rozwiązywać będziemy z pomocą innych graczy. Minimalistyczna oprawa graficzna tytułu czerpie inspiracje z abstrakcyjnej sztuki początku XX wieku. Warto wspomnieć, że sesja motion capture do gry odbyła się przy udziale znanej na całym świecie rosyjskiej tancerki Marii Udod.

Premiera: 2016


Get Even

O Get Even nie słyszeliśmy już od bardzo dawna. Strzelanina autorstwa polskiego studia The Farm 51 ma oferować dwa przeplatające się scenariusze, które opowiedzą tę samą historię z punktu widzenia różnych protagonistów. Główną atrakcją tego tytułu ma być niemal fotorealistyczna oprawa graficzna opracowana dzięki technologi zwanej fotogrametrią.

Premiera: 2016?


To oczywiście nie wszystko, co nasi polscy twórcy przygotowali na przyszły rok. Powstaje jeszcze mnóstwo gier niezależnych, a także kilka projektów, o których wiemy relatywnie niewiele, takich jak chociażby nowa gra The Astronauts albo zapowiadane od dawna Medium od Bloober Team. Wszystkim polskim produkcjom bardzo mocno dopingujemy i mamy nadzieje, że właśnie nadchodzi złoty wiek rodzimej branży.

Mateusz Gołąb Strona autora
cropper