Wojciech Gruszczyk Wojciech Gruszczyk 22.11.2015
Zapowiedź Tom Clancy's Rainbow Six: Siege
2224V

Zapowiedź Tom Clancy's Rainbow Six: Siege

Ubiegłoroczne targi w Los Angeles były dla Ubisoftu bardzo udane. Firma zaprezentowała materiały z nadciągających tytułów, a jednocześnie przedstawiła kilka nowych produkcji. Wśród świeżego mięska znalazła się nowa odsłona legendarnego Tom Clancy's Rainbow Six, która już na pierwszym materiale pokazała cały swój charakter. Jesteście zainteresowani taktyczną rozgrywką? To zapraszamy na zapowiedź Tom Clancy's Rainbow Six: Siege. 

Przygotowując się do tej zapowiedzi zauważyłem jedno – Ubisoft przygotował sobie bardzo solidną koncepcję produkcji, którą realizuje od pierwszej zapowiedzi. Twórcy nie kombinują, nie rewolucjonizują, a chcą zaoferować graczom sieciową strzelankę nastawioną na współpracę. Nie wszystkim taka zabawa przypadnie do gustu, ale na pewno chętnych nie będzie brakować. 

  1. Na czym to polega? Na destrukcji!
  2. Poznajcie antyterrorystów
  3. Twórcy uczą się na błędach
  4. Rok darmowych dodatków, ale…
  5. Pewni jak mało kto!
  6. Oglądajcie i poznawajcie

Na czym to polega? Na destrukcji!

We wstępie wspominam, że Tom Clancy's Rainbow Six: Siege już na pierwszym materiale zaprezentował cały swój charakter i jeśli choć trochę interesowaliście się tą produkcją, to pewnie zauważyliście jedną zależność – twórcy stale przedstawiają rywalizację polegającą na jednym schemacie, czyli sieciowej rywalizacji dwóch drużyn.

5 antyterrorystów rywalizuje z 5 terrorystami, a podczas misji należy odbić zakładników, zabezpieczyć pozycję lub zająć się bombą, a każdy mecz składa się z kilku rund. To wszystko? W zasadzie tak, ale gra przy tym oferuje obładowane taktyką i destrukcją zmagania, które porównać można między innymi do legendarnego Counter Strike’a. Tutaj możemy dosłownie zniszczyć każdą ścianę, otworzyć sobie drogę przez sufit, wparować do budynku przez podłogę, ale trzeba przy tym uważać, bo tutaj nawet jedna kula może położyć naszą postać na ziemię. Gra nie wybacza błędów, ponieważ twórcy postawili na bardzo realistyczne zmagania i w tej sytuacji chwila nieuwagi powoduje, że pozostałą część meczu obserwujemy za pleców naszych kompanów. Przyjęty sposób rozgrywki sprawia, że pojedynki są bardzo taktyczne i wymagają od graczy 100% współpracy – tylko odpowiednio reagując na wydarzenia i działając wspólnie zawodnicy mogą odnieść sukces.

Technologia destrukcji Real Blast sprawia, że każde spotkanie może zakończyć się w niespodziewany sposób, ponieważ zawodnicy mogą strzelać przez ściany, tworzyć dodatkowe przejścia i faktycznie zmieniać dostępną lokację. W dniu premiery pozycja będzie zawierać 11 map, które w dodatku będą grywalne w dzień oraz w nocy. W przypadku tego tytułu pora dnia znacznie wpływa na poczynania postaci.

Deweloperzy nie zdecydowali się na dodanie do tytułu kampanii, a jedynym trybem single-player są misje z botami, w których możemy ćwiczyć taktyki. Zadania możemy oczywiście wykonywać z kompanami.

Poznajcie antyterrorystów

Ubisoft postanowił oprzeć rozgrywkę na Operatorach, czyli klasach postaci, w które wcielają się antyterroryści. Na start otrzymamy żołnierzy ze Stanów Zjednoczonych (FBI SWAT), Francji (GIGN), Niemiec (GSG9), Rosji (Spetsnaz) oraz Wielkiej Brytanii (SAS).

Warto przy tym zauważyć, że każdy zawodnik charakteryzuje się innymi zdolnościami, więc w zupełnie indywidualny sposób może zaważyć na wyniku spotkania. Gracze podczas rozgrywki muszą wykorzystać atuty Operatora, by móc osiągnąć zamierzone cele.

Tak prezentują się specjaliści:

SLEDGE (Wielka Brytania)
„Zawsze znajduje się na przedzie operacji, gotów odblokować drogę pozostałym członkom grupy za pomocą swojego młota.”
Pozycja: Atakujący
Gadżet: Młot (do wyważania i niszczenia przeszkód)
Pancerz średnia: 2/3
Prędkość średnia: 2/3

THATCHER (Wielka Brytania)
„Rozumie niebezpieczeństwa jakie niesie ze sobą zbytnia wiara w technologię. Jest wyposażone w granaty EMP, których detonacja wyłącza wszystkie urządzenia elektroniczne w okolicy”
Pozycja: Atakujący
Gadżet: Granat EMP (do walki z elektroniką)
Pancerz średnia: 2/3
Prędkość średnia: 2/3

MUTE (Wielka Brytania)
Specjalista od komunikacji i wywiadu. Posiada narzędzia pozwalające mu zakłócić wszelkie komunikacje oraz zablokować zdalne odpalanie ładunków”
Pozycja: Obrońca
Gadżet: Zakłócacz sygnału (uniemożliwia zdalne detonowanie ładunków)
Pancerz średnia: 2/3
Prędkość średnia: 2/3

SMOKE (Wielka Brytania)
„Jest nieustraszony i nieoceniony podczas walki obronnej. Posiada zestaw granatów dymnych, które mogą osłonić grupę.”
Pozycja: Obrońca
Gadżet: Ładunki gazowe (detonowane zdalnie)
Pancerz średnia: 2/3
Prędkość średnia: 2/3

THERMITE (Stany Zjednoczone)
„Ekspert od materiałów wybuchowych, który był członkiem FBI SWAT. Używa ładunków termicznych pozwalających na przełamanie najbardziej opornych barier.”
Pozycja: Atakujący
Gadżet: Ładunek termiczny (pozwala przebijać się przez zabezpieczone powierzchnie)
Pancerz średnia: 2/3
Prędkość średnia: 2/3

ASH (Stany Zjednoczone)
„Pracując w FBI SWAT, Ash stała się ekspertką do spraw materiałów wybuchowych. Jej zestaw ładunków poradzi sobie z każdymi drzwiami lub – jeśli to konieczne – ze ścianami.”
Pozycja: Atakujący
Gadżet: Kompaktowy karabinowy pocisk wyważający
Pancerz średnia: 1/3
Prędkość średnia: 3/3

CASTLE (Stany Zjednoczone)
„Policjant w trzecim pokoleniu, Castle to ekspert od spraw bezpieczeństwa i obrony, wykorzystuje rozkładane bariery, zza których można ostrzeliwać przeciwników.”
Pozycja: Obrońca
Gadżet: Panel pancerny (zabezpiecza wejścia)
Pancerz średnia: 2/3
Prędkość średnia: 2/3

PULSE (Stany Zjednoczone)
„Potrafi czytać ludzi i jest naturalnym negocjatorem. Jako pierwszym w FBI SWAT użył prototypu czujnika do wygrywania bicia serca.”
Pozycja: Obrońca
Gadżet: Czujnik bicia serca (namierza żywe cele)
Pancerz średnia: 1/3
Prędkość średnia: 3/3

MONTAGNE (Francja)
„Weteran National Gendarmerie, a zarazem najdłużej pozostający na służbie członek GIGN. Ten łagodny gigant zaciekle broni swoich kolegów i nie zawaha się zasłonić ich własnym ciałem przed nadlatującą kulą, jeśli w ten sposób uchroni ich od ran.”
Pozycja: Atakujący
Gadżet: Rozkładana tarcza
Pancerz średnia: 3/3
Prędkość średnia: 1/3

TWITCH (Francja)
„Ekspert w dziedzinie technologii, który wspiera zespół za pomocą nowinek technicznych. Na pole walki zabiera ze sobą niewielki dron, który potrafi razić prądem i unieruchamiać w ten sposób przeciwników oraz ich pułapki.”
Pozycja: Atakujący
Gadżet: Dron elektryczny (zapewnia zwiad i można razić prądem)
Pancerz średnia: 2/3
Prędkość średnia: 2/3

DOC (Francja)
„Nietypowy człowiek: prawdziwy altruista, który wierzy, że może uczynić świat bezpieczniejszym dla innych. Ochotnik w szeregach Lekarzy Bez Granic i oficer medyczny BDFST. To skuteczny medyk polowy.”
Pozycja: Obrońca
Gadżet: Pistolet reanimacyjny
Pancerz średnia: 3/3
Prędkość średnia: 1/3

ROOK (Francja)
„To autor słynnego testu zaufania dla rekrutów GIGN – należy wytrzymać trafienie kulą, wystrzeloną przez kolegę z drużyny, mając na sobie jedynie niewielką płytkę pancerną. Nizan zabiera płytki na misje i poprawia towarzyszom wytrzymałość.”
Pozycja: Obrońca
Gadżet: Płytki pancerne R1N (zapewniają obronę przed atakami)
Pancerz średnia: 3/3
Prędkość średnia: 1/3

I.Q. (Niemcy)
„Bardzo ambitna i wybitnie zdolna osiąga sukces w każdej dziedzinie. Wykształcenie inżynierskie otrzymała na doskonałym uniwersytecie należącym do Ivy League, a następnie służyła w oddziałach technicznych i spadochronowych GSG9."
Pozycja: Atakujący
Gadżet: RED MK III (wykrywacz elektroniki)
Pancerz średnia: 1/3
Prędkość średnia: 3/3

BLITZ (Niemcy)
„Znany jest z tego, że humorem rozbraja napiętą sytuację. Zabiera ze sobą na akcje dość niezwykłe urządzenie: chroniącą go tarczę z ładunkami błyskowymi, które potrafią zdezorientować napastnika.”
Pozycja: Atakujący
Gadżet: Tarcza taktyczna
Pancerz średnia: 3/3
Prędkość średnia: 1/3

BANDIT (Niemcy)
„Jest znany z przerabiania niepotrzebnych rzeczy na broń. Udało mu się poskładać do kupy urządzenie, które puszcza prąd przez drut kolczasty i barykady ze skutkiem śmiertelnym lub niemalże śmiertelnym.”
Pozycja: Obrońca
Gadżet: CED-1 (drut rażący prądem)
Pancerz średnia: 1/3
Prędkość średnia: 3/3

JAGER (Niemcy)
„Weteran operacji antypirackich GSG9 prowadzonych na Oceanie Indyjskim. Brał udział w akcji jako pilot helikoptera i doradca ds. technologicznych. Stosuje swój system obrony relatywnej, zdolny do zniszczenia dowolnego nadlatującego pocisku.”
Pozycja: Obrońca
Gadżet: ADS-MK IV (obrona reaktywna niszczy nadlatujące pociski)
Pancerz średnia: 1/3
Prędkość średnia: 3/3

GLAZ (Rosja)
„Strzelec wyborowy, który zdobywał doświadczenie podczas konfliktu w Osetii Południowej oraz wielu lat służby w ochronie VIP-ów. Jako snajper jest ekspertem w dziedzinie broni dalekiego zasięgu.”
Pozycja: Atakujący
Gadżet: Snajperka do eliminowania rywali z wielkich odległości
Pancerz średnia: TBA
Prędkość średnia: TBA

FUZE (Rosja)
„Dorastał w wojskowej rodzinie w Samarkandzie, w Uzbekistanie. Wyemigrował do Rosji krótko przed upadkiem Związku Radzieckiego. To mistrz inżynierii i rzemiosła, woli pracować z maszynami niż z ludźmi.”
Pozycja: Atakujący
Gadżet: Materiały wybuchowe rozsiewające mini granaty.
Pancerz średnia: TBA
Prędkość średnia: TBA

KAPKAN (Rosja)
„Syn robotników fabrycznych. Ucieczkę od ciężkiego życia w fabryce znalazł w oddziałach Ministerstwa Spraw Wewnętrznych. Podczas swojego pobytu w Kole Podbiegunowym Basuda stał się sprawnym myśliwym.”
Pozycja: Obrońca
Gadżet: Domowej roboty pułapki
Pancerz średnia: TBA
Prędkość średnia: TBA

TACHANKA (Rosja)
„Ikonoklasta, który dorastał w rodzinie wojskowych. Podczas operacji wykorzystuje zabytkowy już, stacjonarny lekki karabin maszynowy, który własnoręcznie odrestaurował i o który dba z wielką starannością.”
Pozycja: Obrońca
Gadżet: Lekki karabin maszynowy
Pancerz średnia: TBA
Prędkość średnia: TBA

Twórcy uczą się na błędach

Kilka miesięcy temu odbyły się zamknięte testy beta, które okazały się porażką. Gra nie działała dobrze, gracze nie mogli swobodnie rozgrywać spotkań, a ponadto pojawił się problem z balansem. Ubisoft nie chciał wydać produkcji z błędami, więc przełożono datę premiery i zatrudniono do współpracy profesjonalnych graczy, którzy pomogli okiełznać pozycję. W między czasie deweloperzy wyeliminowali błędy oraz usprawnili infrastrukturę sieciową.

Rok darmowych dodatków, ale…

Studio potwierdziło, że gra będzie wspierana systematycznymi dodatkami, które będą publikowane przez cały rok. Gracze otrzymają bezpłatnie wszystkie DLC, a tak przedstawiają się szczegóły sezonów:

  • 1 sezon: stycznie
  • 2 sezon: kwiecień
  • 3 sezon: lipiec
  • 4 sezon: październik

W rok za darmo otrzymamy:

  • 4 mapy
  • 8 operatorów
  • nowe bronie
  • nowe tryby
  • różne dodatki
  • aktywności i eventy

Warto jednak zwrócić uwagę, że Operatorów musimy odblokować za gotówkę – tę zdobytą w grze lub za prawdziwe pieniądze. Twórcy dają nam wybór, ale decydując się wyłącznie na korzystanie z wirtualnej waluty będziemy musieli poświęcić sporo czasu. Ubisoft zapowiedział, że odblokowanie jednej postaci zajmie 25 godzin czystej rozgrywki.

Studio pozwoli za pieniądze również upiększyć bronie kolorami czy też grafikami, ale te elementy w żaden sposób nie wpłyną na statystyki giwer. Pomimo rozdanie wszystkich rozszerzeń za darmo, francuska korporacja zdecydowała się na zaoferowanie graczom za około 120 zł Przepustkę Sezonową, która będzie zawierać:

  • Wcześniejszy dostęp do nowych operatorów (7 dni)
  • Stały 5% zwrot z transakcji w grze (można szybciej odblokowywać nową zawartość)
  • Ekskluzywne skiny dla broni
  • Skiny „Safari Bundle” dla broni
  • Codziennie dwa nowe wyzwania
  • 600 kredytów do wydania w grze

Pewni jak mało kto!

Ubisoft w tym tygodniu zapowiedział otwarte beta testy produkcji. Tuż przed samą premierą zainteresowani gracze sprawdzą tytuł i zadecydują, czy warto zainwestować pieniądze w tę grę. Tak prezentują się szczegóły zmagań:

  • Start bety: 25.11.2015
  • Koniec bety: 29.11.2015
  • Zapisy: brak, ale już 23.11.2015 można pobrać betę na urządzenie
  • 3 mapy
  • 3 tryby (w wariantach noc/dzień)

Oglądajcie i poznawajcie

 

Tagi: Tom Clancy's Rainbow Six: Siege Ubisoft zapowiedz