redakcja PPE redakcja PPE 02.01.2021
Soulborn (PS5, Xbox Series X|S, PC) - wszystko, co wiemy o grze
1506V

Soulborn (PS5, Xbox Series X|S, PC) - wszystko, co wiemy o grze

Soulborn to jedna z pierwszych gier RPG (ściślej - action-RPG) zapowiedzianych i tworzonych z myślą o sprzętach niedawno rozpoczętej generacji. Niezależne niemieckie Pixelmad Studios w swych ambicjach zamierza skorzystać z nordyckiego sztafażu i rozlicznych inspiracji czerpanych od luminarzy medium, by stworzyć tytuł, którego każda część składowa stać będzie na satysfakcjonująco wysokim poziomie.

Premiera

Premiera Soulborn planowana jest mniej więcej na połowę 2022 roku. Gra ukaże się na PC oraz konsolach PlayStation 5 i Xbox Series X|S. Twórcy nie wykluczają także wydania tytułu na Nintendo Switch.

Fabuła i założenia

Uniwersum Soulborn garściami czerpie z mitologii nordyckiej, a w zasadzie wiele je wątków i elementów wręcz przeszczepia na swoje własne potrzeby. Sceną dla wydarzeń przedstawionych w grze jest Midgard, kraina niegdyś zamieszkana przez ludzi, przez którą ponad 600 lat wcześniej przetoczył się Ragnarok - wielka, wyniszczająca wojna między bogami a olbrzymami. W jej następstwie Midgard został zrujnowany, lecz na przestrzeni kilku kolejnych wieków zdołał się odrodzić i wrócić do dawnej świetności, tym razem zamieszkany już jednak przez półbogów.

Jednym z takich półbogów jest niejaki Brynjar Townshield, główny bohater i zarazem pozbawiony ojczyzny wojownik, który dzierży najpotężniejszą broń dziewięciu światów - zdolny zmieniać formę młot Mjolnir. W trakcie swych rozmaitych perypetii wplątuje się on w poważną intrygę, stając się koniec końców jedyną przeszkodą na drodze Nidhoggra, pożerającego dusze potwora, którego pojawienie i pochód zwiastuje kolejny Ragnarok.

Soulborn - screenshot 1

Rozgrywka

Soulborn to gra action-RPG z otwartym światem, która -- nawet według słów twórców -- stanowi trochę gameplayowy (i w gruncie rzeczy nie tylko gameplayowy) miszmasz różnych hołubionych tytułów, takich jak Wiedźmin 3: Dziki Gon, The Legend of Zelda: Breath of the Wild czy seria Dark Souls. Rozgrywka produkcji Pixelmad Studios ma opierać się na kilku solidnych filarach (walka, eksploracja, poznawanie historii przez nasze własne działania etc.), a każdy z nich, przynajmniej w zamysłach projektantów, ma być tak samo ważny.

Kluczowym przedmiotem na podorędziu głównego bohatera jest wspomniany Mjolnir, młot, którego forma ulega zmianie, co sprawia, że może on się transformować w bronie różnego rodzaju. Możemy więc używać go nie tylko jako młota, ale też miecza czy łuku; łuk zaś może wystrzeliwać kilka typów strzał (np. ogniste i lodowe), które przydają się i do rozpraw z nieprzyjaciółmi, i do rozwiązywania łamigłówek. Developerzy podkreślają, że każdy oponent ma mieć w Soulborn swoje mocne i słabe strony (abstrahując od RPG-owych parametrów i poziomów doświadczenia), dlatego przełączanie się między posiadanymi typami oręża stanie się pożądaną strategią działania w wielu gorących sytuacjach.

Soulborn - screenshot

Z The Legend of Zelda: Breath of the Wild produkcja Pixelmad Studios zapożyczy przede wszystkim strukturę, choć nie tylko. Według udostępnionych do tej pory informacji Midgard, gdzie toczy się akcja, będzie otwartym światem pod względem wielkości zbliżonym do The Elder Scrolls V: Skyrim. Gra dawać ma jednocześnie dużą swobodę działania, dzięki czemu sami będziemy mogli zadecydować, który zakątek świata odwiedzić. Thomas Lorenz, szef Pixelmad, dodaje, że poszczególne regiony będą mocno zróżnicowane. Brynjar Townshield odwiedzi zatem między innymi pokryte śniegiem szczyty górskie, malownicze łąki, ponure bagna, ruiny dawnych cywilizacji, a także rozbudowane, najeżone pułapkami dungeony.

Dungeony, podobnie jak w Zeldzie, same w sobie także mają być integralną częścią eksplorowanego świata. W ich kontekście przywoływany nieco wyżej Thomas Lorenz powiedział, że w Soulborn znajdziemy dwa rodzaje zagadek: będą to konstrukcje stworzone przez ludzi, czyli mechanizmy bardziej przyziemne w działaniu, i te zaprojektowane przez upadłych bogów w zamierzchłych czasach - wymyślniejsze i skomplikowane.

Soulborn - screenshot 3

Z Dark Souls gra zaczerpnie styl narracji (podczas przemierzania Midgard natkniemy się na dokumenty pogłębiające naszą wiedzę o świecie i jego historii) i system staminy, który regulować będzie wyprowadzanie ataków przez Townshielda. Fabuła nie będzie jednak minimalistyczna jak ma to miejsce w tytułach FromSoftware. Ekipa z Pixelmad, jak możemy się dowiedzieć, przygotowuje większą liczbę questów pozwalających zatopić się w przygotowanym przez nią uniwersum, jeśli tylko poczujemy taką potrzebę. Główny bohater nie będzie się też bynajmniej gryzł w język. Często przyjdzie mu komentować to, co dzieje się wokół.

Przejście głównego wątku zabrać ma mniej więcej dwadzieścia godzin. Znacznie dłużej potrwa poznanie wszystkich tajemnic Midgard i uporanie się z rozlicznymi wyzwaniami. Szef Pixelmad szacuje, że zajmie to nawet pięćdziesiąt godzin.

Video - Soulborn

Zamieszczony poniżej materiał video prezentuje vertical slice - grywalny prototyp demonstrujący najważniejsze aspekty gry. 

Tagi: Pixelmad Studios Soulborn