Mateusz Gołąb Mateusz Gołąb 14.10.2015
Poradnik Wiedźmin 3: Dziki Gon - Serca z Kamienia - słowa runiczne i glificzne
20252V

Poradnik Wiedźmin 3: Dziki Gon - Serca z Kamienia - słowa runiczne i glificzne

Kolejną z nowości, jakie do systemu gry wprowadza dodatek Serca z Kamienia jest możliwość podpinania pod rynsztunek kamieni runicznych oraz glificznych. Przygotowaliśmy dla was małą ściągawkę.

Aby jednak skorzystań ze wspomnianych słów, musimy najpierw odnaleźć na mapie nową postać zwaną "Zaklinaczem". Znajdziemy go w Górnym Młynie po drugiej strony jeziora patrząc na nie ze wsi Bronovitz. Poniżej zamieszczamy dla was mapkę oraz wygląd wspomnianego człowieka.

Warunkiem skorzystania ze słów runicznych i glificznych jest posiadanie broni oraz zbroi posiadających co najmniej trzy sloty. Jest to dosyć rzadka cecha i trafia się głównie w bardzo mocnych elementach rynsztunku. Ukończywszy jednak uprzednio główną linię fabularną, powinniście mieć przy sobie jedne z najpotężniejszych przedmiotów w grze. Jeżeli tak nie jest, nic straconego, bo Zaklinacz potrafi również ulepszać rynsztunek o dodatkowe sloty. Niestety wiąże się to z niemałą opłatą.

Zanim jednak radośnie przystąpimy do zaklinania naszych przedmiotów musimy wiedzieć, że... najpierw należy wspomóc finansowo Zaklinacza. Generalnie potrzebuje on pieniędzy, aby kupić sobie narzędzia niezbędne do wykonywania pracy (sic!). Następnie możemy dwukrotnie ulepszyć jego mały kramik. 

Ceny za poszczególne rodzaje narzędzi prezentują się następująco:

poziom 1 - 5000 koron
poziom 2 - 10 000 koron
poziom 3 - 15 000 koron

Walutę wymienicie w Novigradzie.

Po oferowaniu mu pierwszej kwoty, Geralt będzie musiał również dostarczyć zaklinaczowi dwa dodatkowe przedmioty - kilof oraz nefryt. Ten pierwszy znajduje się w pobliskiej stodole. Żaden problem. Gorzej z nefrytem, gdyż ten należy wydobyć z jaskini wypełnionej po brzegi nowymi pajątkowatymi stworzeniami. Tylko dużymi. Bardzo. Quen i Aard robią robotę, a miecz warto posmarować olejkiem na owady. 

Co do natomiast samych słów, aby je wykonać potrzebujemy konkretnych kombinacji kamieni i glifów runicznych, których po zakończeniu głównej linii fabularnej, również powinniśmy mieć pod dostatkiem. Część z nich jest jednak nowa, a schematy do nich zakupimy u samego zaklinacza.

Jak już wspomnieliśmy - słowa dzielą się na runiczne - takie, które zaklinają broń, oraz glificzne - służące do zaklinania zbroi. Ich działanie jest niezwykle zróżnicowane i każdy posiada swoje konkretne plusy i minusy, dlatego też należy podchodzić do tematu zaklinania z ogromną rozwagą, aby przypadkiem nie skończyć z buildem postaci, który kompletnie nie będzie nam odpowiadał z takich, czy innych powodów.

Tutaj znajdziecie Zaklinacza
Trochę się panu mrugnęło do zdjęcia, a że jest nieśmiały, to nie chciał się dać ponownie sfotografować.

Poniżej prezentujemy ściągawkę do wszystkich słów:

Słowa runiczne

Słowo Działanie Wymagane kamienie runiczne
Poziom 1    
Utrwalenie Premie zapewniane przez stoły płatnerskie i koła szlifierskie pozostają na stałe.
  • 1 Pomniejszy kamień runiczny Swaróg
  • 1 Pomniejszy kamień runiczny Dziewanna
  • 1 Pomniejszy kamień runiczny Morana
Pierogi Spożywane jedzenie regeneruje o 100% więcej życia, ale wszystko smakuje jak pierogi.
  • 2 Kamienie runiczne Pieróg
  • 1 Kamień runiczny Twaróg

 

Spokój Po osiągnięciu maksimum, Punkty Adrenaliny zaczynają maleć do zera. W tym czasie zwiększa się regeneracja żywotności i wytrzymałości oraz zmniejsza się zatrucie eliksirami.
  • 1 Pomniejszy kamień runiczny Dziewanna
  • 1 Pomniejszy kamień runiczny Morana
  • 1 Pomniejszy kamień runiczny Strzybóg
Poziom 2    
Odnowienie Każdy cios zabijający przeciwnika przywraca 25% wytrzymałości
  • 1 Kamień runiczny Perun
  • 1 Kamień runiczny Swaróg
  • 1 Kamień runiczny Strzybóg
Przecięcie Zwiększa zasięg umiejętności Młynek o 1.1 m. oraz Rozpłatanie o 1.9 m.
  • 1 Kamień runiczny Zoria
  • 1 Kamień runiczny Weles
  • 1 Kamień runiczny Perun
Triumf Cios zabijający przeciwnika dodaje od 0.1 do 0.24 Punktów Adrenaliny.
  • 1 Kamień runiczny Darzbóg
  • 1 Kamień runiczny Weles
  • 1 Kamień runiczny Dziewanna
Poziom 3    
Napełnienie Rzucenie Znaku zużywa Punkt Adrenaliny i napełnia miecz mocą, która uwalniana jest podczas następnego ataku.
  • 1 Większy kamień runiczny Trygław
  • 1 Większy kamień runiczny Morana
  • 1 Większy kamień runiczny Darzbóg
Przedłużenie Każdy niezablokowany cios wydłuża czas działania eliksirów o 0.5 s.
  • 1 Większy kamień runiczny Morana
  • 1 Większy kamień runiczny Perun
  • 1 Większy kamień runiczny Swaróg
Wigor Każdy przyrost żywotności powyżej maksymalnego poziomu podczas następnego ataku zostanie zamieniony na dodatkowe obrażenia (aż do + 50%).
  • 1 Większy kamień runiczny Dziewanna
  • 1 Większy kamień runiczny Zoria
  • 1 Większy kamień runiczny Perun

Słowa glificzne

Słowo Działanie Wymagane glify
Poziom 1    
Ogień Przeciwnicy podpaleni Znakiem Igni mają 25% szansy na podpalenie innych przeciwników w zasięgu 2 m.
  • 1 Pomniejszy Glif Igni
  • 1 Pomniejszy Glif Yrden
  • 1 Pomniejszy Glif Odparcia
Odbicie Pancerz odbija wszystkie pociski (z wyjątkiem magicznych).
  • 1 Pomniejszy Glif Aard
  • 1 Pomniejszy Glif Odparcia
  • 1 Pomniejszy Glif Wzmocnienia
Wycieńczenie Trafienie przeciwnika Znakiem Aard zmniejsza jego wytrzymałość o 50%.
  • 1 Pomniejszy Glif Aard
  • 1 Pomniejszy Glif Aksji
  • 1 Pomniejszy Glif Wzmocnienia
Zawładnięcie Gdy przeciwnik pod wpływem Znaku Aksji zginie, efekt przenosi się na następny cel.
  • 1 Pomniejszy Glif Aksji
  • 1 Pomniejszy Glif Związania
  • 1 Pomniejszy Glif Wzmocnienia
Ciężar Wszystkie elementy pancerza traktowane są jak pancerz ciężki.
  • 1 Pomniejszy Glif Quen
  • 1 Pomniejszy Glif Uzdrowienia
  • 1 Pomniejszy Glif Wzmocnienia
Poziom 2    
Oczarowanie Znak Aksji nałożony na przeciwnika przedłuża swoje działanie o 2 s. za każdym razem, gdy przeciwnik zadaje udany cios.
  • 1 Glif Aksji
  • 1 Glif Igni
  • 1 Glif Uzdrowienia
Tarcza Gdy rozpoczyna się walka, istnieje 100% szans na automatyczne rzucenie tarczy Quen, bez zużywania wytrzymałości.
  • 1 Glif Quen
  • 1 Glif Yrden
  • 1Glif Odparcia
Spętanie Gdy magiczna pułapka Yrden trafi przeciwnika, w miejscu, gdzie ten stoi, stworzy się glif Yrden.
  • 1 Glif Yrden
  • 1 Glif Aksji
  • 1 Glif Związania
Koło Podstawowy atak Znakiem Igni razi wszystkich przeciwników dookoła - ale nigdy nie powoduje podpalenia.
  • 1 Glif Igni
  • 1 Glif Wzmocnienia
  • 1 Glif Związania
Równowaga Wszystkie elementy pancerza traktowane są jak pancerz średni.
  • 1 Glif Aksji
  • 1 Glif Uzdrowienia
  • 1 Glif Wzmocnienia
Poziom 3    
Cierń Zapewnia 30% szansy na odbicie części otrzymanych obrażeń atakującemu.
  • 1 Większy Glif Quen
  • 1 Większy Glif Igni
  • 1 Większy Glif Wzmocnienia
Opętanie Gdy przeciwnik pod wpływem Aksji zginie, efekt przenosi się na następny cel. Urok przedłuża swoje działanie o 2s. za każdym razem, gdy przeciwnik zadaje udany cios.
  • 1 Większy Glif Aksji
  • 1 Większy Glif Aard
  • 1 Większy Glif Związania
Eksplozja Umierając, przeciwnicy podpaleni Znakiem Igni eksplodują podpalając pobliskich przeciwników.
  • 1 Większy Glif Igni
  • 1 Większy Glif Quen
  • 1Większy Glif Wzmocnienia
Lekkość Wszystkie elementy pancerza traktowane są jako pancerz lekki.
  • 1 Większy Glif Aard
  • 1 Większy Glif Uzdrowienia
  • 1 Większy Glif Wzmocnienia

 

Tagi: CD Projekt RED poradnik słowa glificzne słowa runiczne Wiedźmin Wiedźmin 3: Dziki Gon wiedźmin 3: dziki gon - serca z kamienia