Andrzej Ostrowski Andrzej Ostrowski 24.02.2015 09:50
W Wiedźmin 3: Dziki Gon są ważniejsze rzeczy do zrobienia niż 60 klatek na sekundę
1537V

W Wiedźmin 3: Dziki Gon są ważniejsze rzeczy do zrobienia niż 60 klatek na sekundę

Wiedźmin 3: Dziki Gon (PS4) będzie działał na konsolach w 30 klatkach na sekundę, bo CD Projekt RED ma lepsze rzeczy do zrobienia, niż podbijanie kolejnych cyferek w grze RPG. Chociażby poprawę grafiki, zadań i wielu innych.

Oczywiście nie można odmówić, że niektórych fanów mogło rozczarować, iż Wiedźmin 3: Dziki Gon (PS4) nie będzie działać w 60 klatkach na sekundę na konsolach. CD Projekt RED przecież jeszcze jakiś czas temu to rozważał. Skąd zmiana nastawienia? Na to pytanie postanowił odpowiedzieć Michał Krzemiński, starszy grafik. Zrobił to w wywiadzie dla serwisu GamingBolt.

Jeśli chcesz stworzyć naprawdę dobrą grę RPG, która pozostanie w pamięci gracza na długo, to nie myślisz o takich rzeczach jak rozdzielczość czy klatki na sekundę. Myślisz o przygodzie, zadaniach, o tym, aby eksplorowany świat był jak najbardziej żywy. Myślisz o tym, co gracz będzie w wykreowanym świecie robił. Kwestie techniczne są zwyczajnie drugorzędne. Nie znaczy to oczywiście, że nie chcemy, aby grafika była jak najbardziej wspaniała. Po prostu w grze RPG są ważniejsze rzeczy do zrobienia.

Ciężko nie zgodzić się z Michałem Krzemińskim. Wiedźmin 3: Dziki Gon wciąż będzie jedną z ładniejszych gier na PlayStation 4, lecz w RPG-ach to nie grafika określa, czy tytuł będzie udany czy nie. Najważniejsza jest fabuła, klimat, zaimplementowane w grze mechanizmy i przede wszystkim immersja w świat. Wydaje się, że żadnych z wyżej wymienionych cech w produkcji nie zabraknie

Jeśli zaś chodzi o grafikę, to możemy spodziewać się 1080p i 30 klatek na sekundę. Wiedźmin 3: Dziki Gon zobaczymy 19 maja 2015 roku na PlayStation 4.

Źródło: http://gamingbolt.com/cd-projekt-explains-why-the-witcher-3-is-not-60fps-on-the-ps4-and-xbox-one

Tagi: CD Projekt RED playstation 4 Wiedźmin 3: Dziki Gon