PlayStation Home było komercyjnym sukcesem i dobrą lekcją

Gry
954V
PlayStation Home było komercyjnym sukcesem i dobrą lekcją
Marek Kłos | 04.12.2014, 13:41

Wczoraj, w rocznicę 20-lecia PlayStation, Home zamknął swoje wirtualne podwoje. Skasowanie tak dużego projektu wydaje się jasno sugerować, że był on porażką, jednak nie zgadza się z tym twierdzeniem były architekt cyfrowego świata, który był z nim od samego początku.

Oscar Clark był jednym z pionierów PlayStation Home i nie zgadza się, że była to klapa.

Dalsza część tekstu pod wideo

To był wieki sukces, o którym wszyscy myśleli, że był niepowodzeniem. Jednak nie był takim sukcesem jakim mógł się stać z wielu powodów. Trudno było uzyskać spójną, jasną strategię i kończyło się to kompromisami. Jednak wielce efektywnymi kompromisami w większości przypadków. Widzieliśmy postęp, który przybliżał nas to bardziej grywalnego doświadczenia, większego wyboru i różnorodności gier.

Z pewnością Home był czymś niespotykanym do czasu jego powstania na konsolach. To był ciekawy eksperyment i jednocześnie wielka kopalnia wiedzy.

Myślę, że Home był odważnym eksperymentem. Home był pierwszym doświadczeniem freemium na konsolach. Było tam dużo wielkich lekcji na nauczenia się...Ale zapomniano i tym, zostało to zignorowane. Jeśli jednak popatrzymy na to co tam było, co myśmy zrobili, jak ludzie wydawali pieniądze w przestrzeni konsolowej, sposób w jaki tworzyli wspólnoty....To mogło zrewolucjonizować podejście do konsol jako platform.

Home było także utrzymaniem dla naprawdę wielu deweloperów, którzy podczas tworzenia zawartości do tego wirtualnego świata dobrze żyli i ewoluowali.

38 milionów pobrań, 3 miliony aktywnych użytkowników miesięcznie, to jest szczyt, a nie porażka. Naprawdę myślę, że z komercyjnego punktu widzenia był sukcesem. Pokazał, że można robić pieniądze w ten sposób. Było jakieś 20 - 30 studiów, które zarabiały na Home. Niektóre, takie jak nDreams czy Lockwood dzięki niemu stały się przedsiębiorstwami. To mnie wiele nauczyło.

Chcielibyście powrotu Home na PlayStation 4? W czasach płatnej gry online, taki darmowy twór, mógłby być całkiem ciekawy. Ja w każdym razie nie miałbym nic przeciwko jego istnieniu, jeśli zabawa tam nie byłaby obowiązkowa.

Źródło: http://www.neogaf.com/

Komentarze (14)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper