Sony zapłaci za wprowadzające w błąd reklamy Vity
Przykład ugody na którą poszło Sony z amerykańskim FTC pokazuje, że nie warto robić klientów w konia, rozmijając się z faktycznymi funkcjami konsoli. O co poszło?
Pierwsze reklamy na amerykańskim rynku informowały, że dzięki Vicie zatrzymamy każdą grę na PS3, przeniesiemy zapis na Vitę i będziemy mogli kontynuować grę. Jak wiadomo jednak, większość gier po prostu nie ma takiej funkcji, więc reklama kłamała. Dodatkowo w reklamie nie wspomniano, że potrzebne jest PS3 i PS Vita jednocześnie (choć to już absurd i gwałt na logice).
Z tego też powodu, Sony zgodziło się wypłacić każdej osobie, która kupiła Vitę w USA przed 1 czerwca 2012 roku 25 dolarów w gotówce lub kredycie, albo w kuponie na gadżet o wartości 50 dolarów.
Co ciekawe, Sony dostało po uszach za kłamliwe stwierdzenie, że gra przez sieć będzie możliwa dzięki wykorzystaniu technologii 3G, co jak wiemy - nie jest prawdą. Cóż, kłamstwo ma krótkie nogi i jest kosztowne.