Dystrybucja cyfrowa to nawet 25% ogólnej sprzedaży gier na PS4/X0

Gry
1376V
Dystrybucja cyfrowa to nawet 25% ogólnej sprzedaży gier na PS4/X0
Paweł Musiolik | 16.11.2014, 08:00

Kto tak twierdzi? Analityk z firmy Cowen & Company - Doug Creutz, który postanowił na łamach serwisu VentureBeat skomentować ostatnie wyniki NPD Group z USA. A dokładniej to lecącą w dół sprzedaż gier wideo na konsolach.

Nie ma co ukrywać, że jednym z głównych powodów jest prosty fakt - NPD śledzi wyłącznie wydania pudełkowe, co w erze dystrybucji cyfrowej staje się powoli mało wiarygodnym działaniem. Jednak do tej pory mogliśmy zgadywać w ciemno jakim procentem sprzedaży gier w ogóle jest cyfrowa dystrybucja.

Dalsza część tekstu pod wideo

Creutz w notce rozesłanej do inwestorów podał jako główny powód spadku sprzedaży detalicznej rozwój cyfrowej dystrybucji. Oczywiście cyfrowa dystrybucja istniała na poprzedniej generacji konsol, ale wtedy na jedną grę sprzedaną w cyfrowej dystrybucji przypadały aż dziewięć w pudełkach. Na PS4/X0 jest to proporcja 1:5. Problem mają nie tyle co wydawcy, a stacjonarne sklepy.

Creutz przyznał, że szacuje udział cyfrowej dystrybucji w sprzedaży gier na około 25% zwłaszcza przy nadchodzącej premierze GTA V. Przewiduje on, że listopadowe wyniki będą jeszcze gorsze w porównaniu do listopada 2013.

Z biegiem czasu posiadanie pudełkowego wydania gry traktowane będzie jako kolekcjonerski luksus. Pytaniem pozostaje - kiedy.

Źródło: http://venturebeat.com/2014/11/14/analyst-digital-makes-up-as-much-as-25-of-total-game-sales/

Komentarze (44)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper