Paweł Musiolik Paweł Musiolik 09.08.2014 14:22
Jak Ubisoft przebudował parkour w Assassin's Creed Unity?
1011V

Jak Ubisoft przebudował parkour w Assassin's Creed Unity?

Najnowszy numer magazynu GameInformer poświęcił Assassin's Creed Unity (PS4) naprawdę bardzo dużo miejsca. Efektem tego jest sporo nowych informacji, głównie o tym, co i jak Ubi zmieniło na potrzeby kompletnie nowej generacji gier ze skrytobójcami. Dzisiaj tematem numer jeden jest szeroko rozumiany parkour.

Największym problemem nie tylko moim zdaniem, że w Asasynach poprzedniej generacji, wspinaczka i to, jak reagowała nasza postać na przeszkody była toporna. Jeśli chcieliśmy wbiec gdzieś, potrzebne było podejście pod kątem 90 stopni, wdrapywanie się na skrzynie, klomby z kwiatkami, beczki - cokolwiek innego. W AC Unity zostało to przebudowane. Od teraz nabiegać będziemy mogli pod dowolnym kątem i nasz bohater zgrabnie rozpocznie "wall-runa" z którego możemy wybić się wyżej.

Kolejne zmiany dotknęły ogólnego poruszania się w grze. Przypomnijcie sobie, ile razy goniąc kogoś, trzymając przycisk sprintu przypadkiem wbiegaliście na ścianę. Ezio/Connor wbiegał na nią, ale jako, że nie miał się czego złapać - zsuwał się, a nasz ścigany uciekał. To także poprawiono i od teraz takie sytuacje mają nie mieć miejsca.

Mało? W materiale wideo wspomniany i wyjaśniona została pozycja skradania się. W starszych odsłonach silnik musiał na chybił trafił zgadywać, czy chcemy się ukrywać czy nie. Prowadziło to do głupich zagrań postaci i problemów z detekcją kolizji. Teraz dzięki dedykowanej pozycji gra wie, że chcemy zrobić coś po cichu, przekraść się, skryć za osłoną lub ukryć. Ot, by wszystko nas frustrowało jeszcze mniej.

Niestety materiał dostępny jest wyłącznie na stronie GameInformera, więc zapraszam w to miejsce.

Źródło: http://www.gameinformer.com/b/features/archive/2014/08/08/the-new-gameplay-of-assassins-creed-unity.aspx

Tagi: Assassin's Creed Unity playstation 4 Ubisoft