Zwiastun Call of Duty: Advanced Warfare rządził YouTubem w drugim kwartale 2014 roku
Call of Duty to już bez wątpienia kulturowy fenomen, czego dowodzi liczba wyświetleń pierwszego zwiastuna nowej odsłony serii na YouTube. W drugim kwartale tego roku trailer Advanced Warfare był najczęściej oglądaną zajawką, w pokonanym polu pozostawiając m.in. X-Men: Przeszłość, która nadejdzie, czy Ewolucję Planety Małp.
Łącznie materiał ujawniający grę światu obejrzano od premiery w maju 20,9 mln razy. Drudzy w rankingu mutanci profesora Xaviera mogą pochwalić się wynikiem o blisko 3 mln gorszym, zaś wspomniana też przeze mnie Planeta Małp przegrała z Call of Duty różnicą aż 12,5 mln wyświetleń.
Trzeba jednak uczciwe przyznać, że był to dość spokojny kwartał, jeśli chodzi o wielkie kinowe premiery. Gdyby zwiastun Advanced Warfare pojawił się dzisiaj, o wygraną w zestawieniu byłoby mu o wiele ciężej. Warto dla przykładu przytoczyć chociażby najnowszą część Igrzysk Śmierci, której trailer w ciągu zaledwie dwóch dni od publikacji obejrzano na YouTube 10 mln razy.
W zestawieniu dziesięciu najczęściej oglądanych w serwisie zwiastunów znalazło się również miejsce dla (10,9 mln wyświetleń).
Oto pełna lista:
- Official Call of Duty: Advanced Warfare Reveal Trailer – 20,944,564
- X-Men: Days of Future Past | Official Trailer 3 [HD] – 18,009,783
- Who’s Next? – Official Mortal Kombat X Announce Trailer – 10,958,043
- Orange Is The New Black – Season 2 – Official Trailer – 8,507,775
- Dawn of the Planet of the Apes | Official Trailer [HD] – 8,383,880
- Official Extended Trailer | GOTHAM – 8,029,518
- Disney’s Cinderella Official Teaser Trailer – 7,510,082
- The Interview – Official Teaser Trailer – 6,003,616
- TEENAGE MUTANT NINJA TURTLES Trailer #2 – 5,690,122
- Hercules: Trailer #2 – 4,194,986
A na koniec zwycięski zwiastun Call of Duty: Advanced Warfare.