Stworzenie trybu co-op w Assassin’s Creed Unity zajęło kilka lat

Mimo że tryb kooperacji pojawił sie już w , to dopiero Unity (PS4) ma zaoferować godne uwagi grupowe polowanie na Templariuszy. Starszy producent Vincent Pontbriand postanowił wytłumaczyć, dlaczego fani marki tak długo musieli czekać na tryb współpracy z prawdziwego zdarzenia.
Przedstawiciel Ubisoftu temat ten poruszył na łamach CVG:
Dlaczego tyle nam zajęło zaimplementowanie kooperacji? Ponieważ to bardzo skomplikowane zadanie. Assassin’s Creed zawsze było grą, która na pierwszym miejscu stawiała zabawę w kampanii single-player. Potrzebowaliśmy trzech gier, aby wprowadzić zmagania sieciowe pomiędzy graczami, ale mimo że uniwersum pozostawało wspólne, to były to oddzielnie tryby gry. W Unity postanowiliśmy wszystkie te rozwiązania scalić z single-playerem.




Zdaniem Pontbrianda najwięcej czasu twórcom zajęło przeniesienie otwartej architektury świata do rozgrywki sieciowej.
Żeby kooperacja mogła się pojawić, musieliśmy przebudować wszystkie nasze systemy tak, by działały one również w środowisku online. Odtworzenie otwartego świata we wspólnej rozgrywce sieciowej zajęło nam lata pracy.
Assassin’s Creed Unity zmierza na PlayStation 4, Xboksa One oraz PC. Premiera 28 października tego roku.