Ekskluzywne The Witness na PS4 zbiera ostatnie szlify - 1080p i 60 klatek prawie pewne

Gry
1757V
Ekskluzywne The Witness na PS4 zbiera ostatnie szlify - 1080p i 60 klatek prawie pewne
Mateusz Greloch | 15.05.2014, 10:24

Jonathan Blow podzielił się postępem prac nad swoim flagowym tytułem na PlayStation 4.  jest już na ukończeniu, a firma stawia ostatnie szlify starając się, by wszędzie utrzymać 60 klatek przy rozdzielczości 1080p, jednak to dopiero początek informacji odnośnie gry i jej procesu tworzenia.

Ludzie pytający o dokładną datę premiery zostaną odesłani z kwitkiem. Gra będzie gotowa "kiedy będzie gotowa". Ale nie oznacza to, że czeka nas premiera w 2016 roku. Blow zapewnia, że jego ekipa zabrała się za optymalizację i ostatnie szlify, a my już niebawem zobaczymy nowe materiały i oficjalną datę debiutu.

Dalsza część tekstu pod wideo

Cała główna ścieżka fabularna, tekstury, dźwięki i reszta elementów jest już gotowa. Teraz twórcy skupiają się na dodatkach i opcjonalnych zagadkach, które będą szukane przez dociekliwych graczy. Większość lokacji jest ładnie oteksturowana i zoptymalizowana, ale w dalszym ciągu znajdą się też takie, które są "gołe" i wymagają uwagi. Dodajmy do tego parę takich, które można jeszcze upiększyć i mamy zadanie na kolejnych parę dni. 

W grze nie zobaczymy ani jednego ekranu ładowania, a napis loading będzie traktowany jak niechciany gość. Aby tekstury brzydko nie wyskakiwały nam przed nosem, zastosowano system płynnego przechodzenia z słabszych do wysokich jakościowo tekstur, które przełączą się jeśli podejdziemy odpowiednio blisko. Zakres ich zmiany jest tak daleki, że nie będzie zauważalny dla gracza, ale dla systemu zrobi to ogromną różnicę.

Dźwięk stanowi około 40% objętości całej gry. Jest to logiczna przygodówka w której spędzimy sporo czasu na eksploracji i myśleniu nad rozwiązaniem zagadek, więc muzyka musi być dobrze dobrana, by nie irytować. Wszystkie pliki audio są skompresowane, a i tak zajmują 1,2 GB miejsca.

Na dzień dzisiejszy zapełnienie dysku prezentuje się następująco:

  • Tekstury - 1196 plików, 446 MB
  • Modele 3D - 4588 plików, 507 MB
  • Dźwięki - 2435 plików, 1,2 GB
  • Animacje - 197 plików, 0,6 MB
  • Inne podmioty - 1 plik, 4,3 MB
  • Mapy oświetlenia (generowane automatycznie) - 17916 plików, 453 MB

Łącznie daje nam to (wliczając nie wymienione wyżej pliki systemowe) 17916 plików, zajmujących 2,7 GB. Na więcej informacji trzeba jeszcze poczekać, ale cały projekt już dawno nabrał rumieńców i już wkrótce mamy zobaczyć nowe materiały. 

Źródło: PlayStation Blog EU

Komentarze (28)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper