Sony było o krok od zamknięcia wszystkich studiów deweloperskich

Wyobrażacie sobie PlayStation bez , , , , i wielu, wielu innych świetnych gier? Ja nie i podejrzewam, że większość z Was również. Ale w 2008 roku brakowało jednej decyzji by rozwiązać całe SCE WWS.
Zanim zapytacie co to jest SCE WWS już wyjaśniam. Sony Computer Entertainment World Wide Studios zrzesza wszystkie studia 1st party i zapewnia im finansowanie dewelopingu, wymianę technologią i daje wszystko czego studio potrzebuje. Gdyby nie SCE WWS prawdopodobnie nie zagralibyśmy w mnóstw gier na wyłączność. W serwisie Engadget pojawił się interesujący wywiad z Shuhei Yoshidą, szefem SCE WWS który polecam przeczytać. Jednak w nim pojawiła się interesująca informacja.
Gdy w 2008 roku Phil Harrison opuszczał Sony, podjęto decyzję o rozwiązaniu SCE WWS z racji...sami nie wiemy dlaczego. Shuhei Yoshida mający do tej pory świetną passę w Sony odbył wewnętrzne rozmowy z których jawił się czarny obraz - SCE WWS nie jest potrzebne Sony. Na szczęście aktualny szef przekonał prezesa Akirę Sato by nie podejmować tej decyzji. Sato-san awansował Kazuo Hiraia na te stanowisko i tak ocalono wewnętrzne studia Sony i mnóstwo świetnych gier.




Jak widzicie, czasami jedna osoba może zmienić bieg historii. Ciężko mi sobie wyobrazić co byłoby z PS3, PS Vita i PS4 gdyby rozwiązano wewnętrzne studia i wypuszczono deweloperów "na wolność".