Paweł Musiolik Paweł Musiolik 28.03.2014 00:31
Reżyser Uncharted 4 odchodzi z Naughty Dog. Co się dzieje w Sony?
1432V

Reżyser Uncharted 4 odchodzi z Naughty Dog. Co się dzieje w Sony?

Ostatnie kilka tygodnie nie są naznaczone dobrą prasą, którą Sony mogłoby się pochwalić. Wpierw odejście Amy Hennig z Naughty Dog, później zwolnienia w Sony Santa Monica i skasowanie gry na PS4, odejście Stiga Asmussena z SSM. Ostatnio kolejne cięcia w Sony London, Guerrilla Cambridge oraz Evolution połączone z odejściem reżysera Driveclub. Teraz Sony opuszcza Justin Richmond - reżyser Uncharted (PS4).

O sprawie poinformował serwis IGN, który zamieścił także wypowiedź Richmonda. Przyznaje, że sam opuścił pracę w Naughty Dog, gdyż dostał propozycję której się nie odmawia. Ta wpłynęła z firmy Riot, która znana jest PC-towym graczom i odpowiada za megahit - League of Legends.

W przeszłości Richmond pracował nad trybem multiplayer w Uncharted 2: Among Thieves™ (PS3) oraz zasiadał na stanowisku reżysera Uncharted 3: Oszustwo Drake'a (PS3). Czy ostatnie ruchy w Sony zwiastują coś złego? Niekoniecznie.

Jak udało się nam dowiedzieć, Sony mocno zabrało się za restrukturyzację niektórych firm i skutkiem tego wyrzucane są nierentowne projekty, które prezentowały sobą bardzo słaby poziom i szkoda jest na nich gotówki. Tak właśnie było z nowym IP od Sony Santa Monica. Sony zainwestowało w ciągu kilku lat prawie 100 milionów dolarów. Skąd taka kwota? Otóż projekt 3 razy zaczynał od totalnego zera, by ostatecznie nie przejść testów QA, jeden za drugim. Sony postanowiło odłączyć "zasilanie" i skasować projekt. Stigowi zaoferowano pracę razem z Corym Barlogiem przy kolejnej odsłonie GoW, ale Stig odmówił.

Odejście Amy Henning wynikło z ogromnych różnic na wizję względem Uncharted (PS4). Jako, że w firmie zaczęły ścierać się dwie różne opcje, Amy postanowiła odejść i spróbować czegoś nowego. Z pracą pożegnał się także reżyser Driveclub (PS4). Który zrezygnował z pracy z powodu choroby syna uniemożliwiającej mu pracę w takim wymiarze godzinowym, jaki byłby potrzebny.

A co z Sony London i Guerrilla Cambridge? O projekcie tych pierwszych nie wiemy nic, poza tym, że studio bardzo mocno skupia się na tworzeniu przynajmniej dwóch gier na Morpheusa. Studio w Cambridge za to miało zrobić grę na PS Vita, która kierowana miała być do najmłodszych graczy. Jednak tutaj także uznano, że jakościowo jest źle i projekt wywalono do kosza.

Czy to oznacza, że faktycznie w SCE WWS jest tragicznie? Jeśli ktoś doszukuje się spisków - może tak sądzić. Prawda jest jednak trochę inna. Sony w erze PS3 straciło mnóstwo kasy na niewydanych projektach. Getaway 3, Eight Days, The Agency pochłonęły ogromną ilość gotówki. Wtopami finansowymi był chociażby SOCOM: Polskie Siły Specjalne (PS3) czy MAG (PS3). Sony jako korporacja nie jest w najlepszej kondycji finansowej, więc robi się wszystko by zlikwidować potencjalne źródła problemów. Ludzie niestety stracą pracę, ale zaoszczędzone pieniądze zostaną przeznaczone na kolejne projekty.

Niestety dla nas - skutkiem jest posucha w grach 1st party w tym roku - The Order 1886 (PS4) i Driveclub (PS4) to trochę za mało. Na szczęście 2015 roku maluje się w dużo lepszych barwach niż początkowo się wydawało.

Źródło: http://uk.ign.com

Tagi: Naughty Dog PLAYSTATION 3 sony world wide studios uncharted 4