Grafikę w Metal Gear Solid 4 i Metal Gear Solid V dzielą lata świetlne
Serwis WorldsFactory postanowił porównać graficznie i . Hideo Kojima sam przyznaje, że po kontakcie z silnikiem Fox Engine i spędzeniu dziesiątek godzin w , ciężko mu wracać do starszych odsłon, uboższych graficznie i systemowo - coś w tym jest.
Gwoli technicznych ścisłości, śmigało w rozdzielczości 1024x768, więc na potrzeby porównania podniesiono rozdzielczość zrzutów do 1920x1080 [FullHD - natywna rozdzielczość ].
Jeśli wierzyć suchym faktom, Ground Zeroes będzie około 2,5 raza bogatsze w szczegóły w porównaniu do poprzedniej odsłony Metal Gear Solid. Na przykładzie tych dwóch gier bardzo dobitnie widać, że nowa generacja to nowa jakość, a konsola jeszcze nie pokazała wszystkiego na co ją stać.
Można długo pisać o cyferkach, efektach i owocach pracy Kojima Productions, ale najlepiej zobaczyć to na galerii zdjęć, która porównuje podobne momenty i elementy z obu gier.