Twórcom Alien: Isolation nie podoba się kierunek w jakim poszły konkurencyjne gry survival-horror

Creative Assembly dłubiące nad Alien Isolation są fanami Obcego, ale również gatunku survival-horror. Dwóch pracowników studia nie omieszkało wytknąć paru błędów konkurencyjnym tytułom tego typu, choć w pozytywnym kontekście przywołano takie gry jak Resident Evil i Dead Space.
Alistair Hope, który odpowiada w Creative Assembly za kreatywną stronę projektu, powiedział w wywiadzie dla Edge:
Myślę, że zespół mocno inspirował się pierwszymi grami z serii Dead Space i Resident Evil.




Z kolei Gary Nappar najpierw potwierdził słowa poprzednika, a później narzekał na stan obecnych, wysokobudżetowych horrorów:
Ale te marki poszły w kierunku... hmm. Myślę, że fani piewszych odsłon zostali zepchnięci na drugi plan i czasami nowe odsłony tych gier przypominają bardziej Gears of War. Filmowość i tony broni nie są porównywalne do chowania się w szafach - doświadczenia, które towarzyszyło mi podczas grania w stare horrory.
Na szczęście ten aspekt został wykorzystany i wywyższony przez producentów Indie, którzy tworzą te głębokie, pełne napięcia i klimatyczne produkcje. Ostatnio rzadko widujemy takie elementy w wysokobudżetowych produkcjach.
Z ich słów wynika, że Creative Assembly czuje potrzeby fanów, bowiem sami ubolewają nad brakiem klasycznych survival-horrorów, jednak czy słowa przerodzą się w finalny, godny uwagi produkt?