admin admin 14.09.2013 15:20
GTA V w pigułce!
2244V

GTA V w pigułce!

Zaczęło się od pierwszego zwiastuna i tony szczegółowych analiz klatka po klatce, byliśmy nęceni przez Rockstar coraz to nowymi galeriami, artami i informacjami, a w tle zawsze dało się usłyszeć „jeszcze X dni do premiery!”. Dziś, na 3 dni przed położeniem naszych łap na wyczekiwanym GTA V, przedstawiamy Wam zbiór wszystkich dotychczasowym informacji o grze, zebrany w ostatnią w obecnej formie Pigułę.
Zaczęło się od pierwszego zwiastuna i tony szczegółowych analiz klatka po klatce, byliśmy nęceni przez Rockstar coraz to nowymi galeriami, artami i informacjami, a w tle zawsze dało się usłyszeć „jeszcze X dni do premiery!”. Dziś, na 3 dni przed położeniem naszych łap na wyczekiwanym GTA V, przedstawiamy Wam zbiór wszystkich dotychczasowym informacji o grze, zebrany w ostatnią w obecnej formie Pigułę.

Nadchodzi Grand Theft Auto V. Co wiemy?


RSGNYC_GTAV_FOB_X1A_2.3_NOESRB

→ Forma Piguły nakazuje opisać developera, ale któż nie kojarzy Rockstar North? Studio w latach 90. (jako DMA Design) zasłynęło na Amidze serią Lemmings, którą portowano później na co się tylko dało. W perspektywie trzecioosobowej i otwartym świecie zasmakowali dopiero podczas tworzenia Body Harvest (w GTA: SA mamy misję o tym samym tytule) na Nintendo 64, w której gracz walczył ze stworami z kosmosu porywającymi i jedzącymi ludzi. Pierwsze próby ich największej serii w 2D, teraz noszące miano kultowych, były przyjmowane średnio, lecz po premierze pierwszego trójwymiarowego GTA III, Rockstar wykupiło DMA Design i przemianował na Rockstar North. Trzeba dodawać, że wszystkie części Wielkiej Kradzieży Aut na dużych konsolach wyszły spod ich rąk?



→ W GTA V kierować będziemy poczynaniami nie jednego, a trzech bohaterów, którzy różnić się będą charakterem, zainteresowaniami (inne uprawiane sporty) i umiejętnościami. Naszego bandytę zmienić możemy w locie - po wybraniu odpowiedniej strzałki na krzyżaku, kamera unosi się nad miasto do widoku rodem z Google Maps, namierza wybraną postać i daje nam na nią kontrolę. Nieużywani bohaterowie zajmują się codziennymi sprawami, a misję wymagać będą czasem współpracy dwóch lub trzech postaci naraz. Nie będzie możliwości zaprzęgnięcia do gry kumpla, ale naszych podopiecznych będziemy zmieniać w locie - taki co-op z samym sobą.

→ Michael ma doświadczenie w rabunkach, jednak obecnie osiągnął cel każdego bohatera gier GTA - ustatkował się, żyje w luksusie (objęty programem ochrony świadków) i założył rodzinę... z którą mu nie po drodze. Franklin to czarnoskóry ulicznik i windykator, który konfiskowane auta sprzedaje biedniejszym po niższych cenach. Jest najmłodszy i najbystrzejszy z całej trójki. Trevor jest byłym pilotem wojskowym i niegdyś wykonywał napady wraz z Michaelem. Jego napady agresji, narkomania i problemy psychiczne nie ułatwią zadań całej trójce. Dodatkowo, podczas gry natkniemy się na starych znajomych z GTA IV (nie będzie to Nico) oraz Episodes from Liberty City.

→ Tradycyjnie dla serii Grand Theft Auto, do dyspozycji zostanie nam oddany otwarty świat, na który złożą się znany z San Andreas Los Santos (wzorowane na Los Angeles) oraz hrabstwo Blaine na ogromnej mapie, która wielkością przebija tereny z Red Dead Redemption, GTA:SA i GTA IV razem wzięte. Do zwiedzenia czekają góry (na które wejdziemy pieszo bądź wjedziemy rowerem górskim, by potem wrócić na skróty używając spadochronu), dzicz (wraz z dziką zwierzyną - polowanie stanowi istotną część gry) oraz głębiny morskie (niektóre łodzie oferują sprzęt do nurkowania, a pod wodą znaleźć można wiele skarbów). Prócz tego mamy plaże, biedniejsze dzielnice miasta, bogate przedmieścia, tereny pustynne, bazę militarną i wiele innych.

181-1280

→ Nasi bohaterowie dysponują specjalnymi umiejętnościami, których pasek ładujemy wykonując odpowiednie czynności - Michael potrafi włączyć bullet time, by na spokojnie wystrzelać wrogów, Franklin zwolni czas, pozwalając sobie skuteczniej manewrować na drodze, a Trevor dostanie nagłego przypływu adrenaliny, w czas którego otrzymywać będzie dwukrotnie mniejsze obrażenia, a jego ciosy będą dwa razy mocniejsze. Są również zwyczajne umiejętności (wytrzymałość, jazda, latanie, stealth, pojemność płuc itp.). W miarę używania ich, zwykłych i specjalnych, stają się one coraz lepsze.

→ Modyfikacje pojazdów będą tym razem wyjątkowo rozbudowane, To już nie San Andres, gdzie przemalujemy taksówkę na różowo - Rockstar chwali się nad tysiącem różnych opcji dostosowania auta czy motoru do naszych gustów i potrzeb. Nie będzie to też zwykłym dodatkiem do gry „bo tak wypada”, a integralną częścią rozgrywki, gdzie niektóre misje wymagać będą odpowiednich zmian pojazdu. Karoseria, zawieszenie, kuloodporne opony, kolor palonej gumy, lepszy silnik, neony - możliwości jest ogrom, a to wszystko w LS Customs, które wyprze dotychczasowe Pay’N’Spray.

→ Bronie również poddane zostaną naszej ingerencji. Dostępne będą większe magazynki, zwiększona celność, lunety, latarki taktyczne, a nawet tłumiki, gdyż niektóre misje zaoferują skradankowe podejście do tematu.

761-1280

→ Rolę menu znów przejmie komórka, tym razem smartfon iFruit. Umożliwi telefonowanie do znajomych, robienie zdjęć (i wrzucanie na portal społecznościowy LifeInvader oraz na stronę Rockstar Social Club), przeglądanie internetu (nie będzie już kafejek z czwórki) oraz powtarzanie misji (ocenianych po zakończeniu każdej wzorem Ballad of Gay Tony).

→Studio przerobiło całkowicie model jazdy, strzelania i walki wręcz. Podczas gdy korzystanie z broni palnej przypomina to z Max Payne 3, tak jazda będzie zupełnie nowym doświadczeniem, oferująca driftowanie na miejsce sztywnego brania zakrętów z poprzedniczki.

→ Czas wolny spędzimy na różnych minigrach-hobby, w których zdobędziemy medale - golf, joga, wyzwania akrobatyczne dla pilotów, skoki ze spadochronem czy tenis. Zarobione w misjach pieniądze możemy zainwestować w nieruchomości, kupić sobie ciuchy, zrobić tatuaż lub kupić high-endowy jacht. Uświadczymy także losowych sytuacji - staruszka okradana przez złodzieja czy autostopowicze na drogach szukający podwózki - w które będziemy mogli ingerować.

→ Dwa tygodnie po premierze, 1. października, ruszy sieciowy tryb GTA Online. Nie będzie wymagana żadna przepustka - mając grę otrzymujemy z miejsca doń dostęp. Tryb nie jest niczym dodanym na siłę - twórcy zapowiadają ponad 500 misji, solo i w ekipie. Wydarzenia będą miały miejsce po fabule GTA V, a samo płynne przejście z singla do multi odbędzie się poprzez wybranie swojej postaci na krzyżaku.



→ Swojego sieciowego avatara stworzymy wybierając odpowiednie geny dziedziczone po rodzicach (właściciele Edycji Kolekcjonerskim mają wśród rodziców do wyboru Claude’a, Misty i Nico), które zdeterminują wygląd, zachowanie (woli się wylegiwać na kanapie czy może uprawiać sport), zainteresowania i umiejętności postaci. Zarobione pieniądze zainwestujemy w nieruchomości (w tym własne mieszkanie, które będziemy mogli wyposażyć w najnowszy sprzęt, a także designerskie wystroje wnętrz), samochody (opcja zainstalowania urządzenia śledzącego na wypadek kradzieży) czy broń, a pamiętać należy, by gotówkę deponować przy bankomacie, gdyż istnieje możliwość okradania graczy.

→ Same misje polegać będą na napadach, kradzieżach, czystkach w kryjówkach gangów, porwaniach opancerzonych wozów i podobnych zajęciach. Po misjach w ekipach, wyznaczony wcześniej lider rozdziela łupy.Dostępny będzie też kreator, w którym zaprojektujemy deathmatch lub wyścig (w przyszłości będzie to bardziej rozbudowane). Warto też zadbać o dobre kontakty z gangami motocyklowymi, dzięki czemu wesprą nas w trudnych sytuacjach.

→ Ciekawą nowością są gangi z liderem na czele. Wyznacza on swoich zastępców (komisarzy), poruczników (zarządzanie niższymi rangami), reprezentantów (prowadzą potyczki z wrogimi gangami i realizują polecenia szefa) oraz mięśniaków (mięso armatnie od brudnej roboty, ale mogą zorganizować przewrót i obalić złego lidera).

191-1280

→ Przestrzegamy przed importowaniem swojej kopii gry z innych kontynentów - pomimo że PS3 nie posiada blokady regionalnej, będą problemy z DLC (chyba że macie amerykańskie konto PSN, wtedy winniście importować tytuł z USA). Przypominamy też o bundlu gry z konsolą, który zawiera słuchawki sygnowane logiem gry oraz dysk twardy o pojemności 500GB.

Tagi: Grand Theft Auto V GTA V PlayStation 3 w pigułce