Mateusz Greloch Mateusz Greloch 26.08.2013 16:00
Siłą Ignite Engine będzie jego jednolitość i uniwersalność
414V

Siłą Ignite Engine będzie jego jednolitość i uniwersalność

EA ostro promuje nowy silnik, który znajdzie zastosowanie nie tylko w najnowszej odsłonie FIFY, ale także w innych grach sportowych tego wydawcy. Wzorem Frostbite od DICE, silnik jest dopasowany, by pasował do jak największej liczby produkcji.
EA ostro promuje nowy silnik, który znajdzie zastosowanie nie tylko w najnowszej odsłonie FIFY, ale także w innych grach sportowych tego wydawcy. Wzorem Frostbite od DICE, silnik jest dopasowany, by pasował do jak największej liczby produkcji.

Nad Ignite engine pracowali nie tylko koderzy odpowiedzialni za FIFĘ, ale cały sztab twórców z wielu oddziałów EA Sports. Wszystko po to, by systemy w nim zawarte współdziałały z każdą grą sportową, jaką tylko przyjdzie wydać EA.

Wiceprezes EA Sports, Andrew Wilson, powiedział, że owszem, różne oddziały EA Sports dzieliły się rozwiązaniami i linijkami kodu by osiągnąć podobne rezultaty w swoich produkcjach. Było to jednak skomplikowane i wymagało stałej współpracy,  a rezultat nie zawsze był identyczny w obu grach.
Powiedzmy, że dodamy coś do fizyki w FIFIE, ale Madden nigdy by tego nie mógł zaimplementować. Mimo, że podstawa kodu jest identyczna, to obie produkcje nie mogły ze sobą współgrać. Przy produkcji Ignite Engine staraliśmy się dopasować silnik do potrzeb każdego studia, które tworzy gry dla EA Sports. Zainwestowaliśmy w jeden wspólny silnik, który przyniesie korzyści wszystkim jednocześnie. Ujednolicenie standardów i uniwersalność produkcji to największa zaleta silnika Ignite.

Jeśli FIFA wprowadzi coś wspaniałego, to możecie być pewni, że następny Madden też to dostanie. Analogicznie będzie w przypadku Maddena i NBA Live, jeśli pierwszy pokaże coś unikalnego, to kolejna odsłona NBA Live może z tego czerpać garściami. Tu nie chodzi tylko o dzielenie technologii, ale o wspólne budowanie bazy,  która stoi otworem przed wszystkimi naszymi deweloperami. Proces ten będzie mocno eksploatowany przez następne trzy, cztery lata.

Jestem przekonany, że dzięki temu, na jakości zyskają wszystkie produkcje, a my sami doznamy ogromnego skoku jakościowego. Mamy bardzo utalentowanych i przede wszystkim bystrych pracowników, którzy wierzą w innowacje i jestem pewien, że Ignite dostarczy im narzędzi, by pokazać nam coś, czego nie wprowadził nikt przedtem.

Pierwszymi produkcjami, które użyją silnika Ignite będą FIFA 14, EA Sports UFC, Madden NFL 25 i NBA Live. Oby zapewnienia Wilsona okazały się prawdą, a zapowiadana przez niego rewolucja pokazała pazurki na konsolach nowej generacji.

Tagi: ea EA Sports fifa 14 ignite nba live playstation 3 playstation 4

Nie przegap