Gamescom 2013: Battlefield 4 z trybem Obliteration i masą informacji o mechanice

Podczas targów Gamescom, Battlefield 4 był wystawiony na stanowiskach EA, więc każdy obecny mógł spróbować swoich sił w starciu z innymi uczestnikami tej imprezy. Zebraliśmy dla Was najważniejsze informacje, jakie zainteresują nie tylko fanów serii.Podczas targów Gamescom, Battlefield 4 był wystawiony na stanowiskach EA, więc każdy obecny mógł spróbować swoich sił w starciu z innymi uczestnikami tej imprezy. Zebraliśmy dla Was najważniejsze informacje, jakie zainteresują nie tylko fanów serii.
Jeśli chodzi o tryb Obliteration:
Wszystko kręci się wokół bomby, która jest cały czas widoczna na minimapie. Czas pomiędzy pojawieniami się kolejnych bomb jest na tyle długi, że cała drużyna zdąży sobie spokojnie pobiegać po całej mapie. Kiedy przenosisz bombę, jesteś oznaczony na czerwono i dodatkowo jeszcze raz, na mapie twojej drużyny. Sam tryb gry jest bardzo dynamiczny, a rozgrywki bardzo szybkie. Jeśli drużyna się postara, może skończyć grę w 5 minut. Dla graczy przewidziano dwa miejsca zrzutu, po wybraniu których spada się ze spadochronem. Jeśli ktoś zdejmie Cię, kiedy przenosząc bombę znajdujesz się w wodzie, to bomba będzie unosić się na wodzie.
Po podłożeniu bomby, czas na jej rozbrojenie jest o połowę mniejszy niż ten, na rozbrojenie MCOMa. Bomby są poukrywane losowo na całej na mapie, ale możliwe, że liczba miejsc zwiększy się, by dodać trochę nieprzewidywalności całej rozgrywce. Jeśli podniesiesz bombę, nie ma możliwości jej oddania komuś innemu. Albo ją podłożysz, albo zginiesz próbując.
Tryb Dominacji prezentuje się następująco:
Zasady mniej więcej jak w Conqueście, ale w znacznie szybszej wersji - zdobywanie flag trwa szybciej, a samych flag jest mniej na mapie. Celem twórców jest zrobienie z tego trybu takiego, który skupia się na zmaganiach piechoty, choć prawdopodobnie będą oni udostępniać lekkie pojazdy. Od biedy można to podciągnąć pod stare Conquest Domination, ale na standardowych mapach, a nie tylko ich mniejszych wariacjach.
Zmiany w mechanice gry:
- Przed użyciem defibrylatora, można zauważyć, że medyk najpierw je "ładuje".
- Liczba osób w drużynie będzie wynosiła 4 lub 5, w zależności od liczby ludzi na serwerze.
- Wiatr nie ma wpływu na broń snajperską ani helikoptery.
- Nie ma cyklu dnia i nocy, a Słońce nie będzie się przemieszczać po niebie.
- Kule tracą na mocy, jeśli będziesz strzelał w wodę próbując dosięgnąć pływających ludzi.
- Kiedy biegniesz przez wodę, Twój żołdak podnosi broń do góry.
- Każda postać będzie miała do wyboru sześć opcji kamuflażu
- Tryb widza potwierdzony na konsolach nowej generacji.
- Zjawisko żyroskopowe - pozwala na większą swobodę manewrowania w powietrzu, jednak w trakcie walki pojazd sam się stabilizuje
- Javelin działa na tej samej zasadzie co w BF3
- Kamuflaż pojazdów został potwierdzony
- Pakiet Premium Battlefielda 4 będzie dostępny od momentu premiery gry, by móc pobrać rozszerzenia na starcie.
- Nie można klikać przycisku odpowiedzialnego za atak nożem cały czas by skontrować nóż przeciwnika, trzeba będzie odpowiednio wyczuć moment na wciśnięcie.
- Nie potwierdzono dinozaurów :)




Celem tego systemu jest zbudowanie dynamicznych środowisk. Levolution to coś więcej niż tylko zniszczalna ściana tu i ówdzie. Wszystko jest zniszczalne - drzwi, działające windy itp. DICE myśli nad możliwością wyłączenia systemu Levolution lub chociaż zmniejszeniu niektórych jego aspektów jeśli zaczną sprawiać problemy. Poziom interakcji dzięki Levolution będzie różny w zależności od trybu gry. Każda mapa będzie korzystała z dobrodziejstw tego systemu.
Może niektóre z usprawnień mechaniki zdają się nic nie wnosić do rozgrywki [vide podnoszenie broni w wodzie], ale bardzo chętnie zobaczę to wszystko w ruchu. Takie dbanie o szczegóły zawsze do mnie przemawia.