Tom Clancy’s Splinter Cell Blacklist w pigułce!

Gry
1002V
Tom Clancy’s Splinter Cell Blacklist w pigułce!
admin | 11.08.2013, 14:00

Zostało 11 dni do premiery dalszej historii najskuteczniejszego i najcichszego agenta Stanów Zjednoczonych, Sama Fishera. Już za te jedenaście dni poprowadzimy elitarny oddział specjalny Czwarty Eszelon, którego zadaniem będzie uratować USA przed tajemniczą organizacją Mechaników i ich Czarną Listą zaplanowanych zamachów.Zostało 11 dni do premiery dalszej historii najskuteczniejszego i najcichszego agenta Stanów Zjednoczonych, Sama Fishera. Już za te jedenaście dni poprowadzimy elitarny oddział specjalny Czwarty Eszelon, którego zadaniem będzie uratować USA przed tajemniczą organizacją Mechaników i ich Czarną Listą zaplanowanych zamachów.

Nadchodzi Splinter Cell: Blacklist. Co wiemy?

Dalsza część tekstu pod wideo

splinter cell blacklist okładka


Tom Clancy’s Splinter Cell Blacklist to kolejna część kultowej serii skradanek Ubisoftu. Ostatnie gry jednak odchodziły od tej koncepcji w stronę czystej akcji. Poprzednia część, Conviction, której nie uświadczyliśmy na konsoli Sony, przywróciła dawny blask Fisherowi, więc będąc na prawidłowej ścieżce, wątpliwe jest, by Ubi teraz zawiodło.

→ Gra opowiada o dwunastoosobowej grupie terrorystycznej, zwącej siebie „Mechanikami” (Engineers), która przedstawiła listę zamachów na terenie Stanów (Blacklist) wraz z dokładnymi datami. Fisher uzyskawszy od pani prezydent pozwolenie na używanie wszelkich środków w celu ochrony obywateli (fifth freedom - taka szersza licencja na zabijanie) formuje grupę Czwarty Eszelon

http://www.youtube.com/watch?v=tfYxQ5x3xSk

→ Prócz lidera Sama, członkami Czwartego Eszelonu są : znana z poprzednich części analityczka Anna ‘Grim’ Grímsdóttir, spec od sprzętu i wywiadu - Charlie Cole oraz były członek CIA - Isaac Riggs, który wesprze Sama w terenie podczas misji współpracy. Drużyna podróżować będzie nowoczesnym samolotem Paladynem, który pełnić będzie rolę huba między misjami.

→ To pierwsza część, w której głosu Samowi nie udzieli Micheal Ironside, a Eric Johnson. Scenki w grze zostały wyreżyserowane w pełnym motion capture, stąd twórcy usprawiedliwiają młodszego aktora.

→ Gracz dostanie możliwość dopasowania stylu gry do własnych preferencji - unikający walki Duch (Ghost), cichy i zabójczy styl Pantery (Panther) i siejący spustoszenie styl Szturmowy (Assault). Każdy z nich ma listę własnych osiągnięć premiowanych pieniędzmi, które zdobędziemy również po ukończeniu misji, w zależności od wybranej postawy.

→ W kwestii skradania - mamy ukrywanie ciał, szybkie przemieszczanie się od zasłony do zasłony i sporo wspinaczek pozwalających ukryć się przed przeciwnikiem. Można również wziąć żywą tarczę i ostrzelać wraże patrole.

→ Poprzez ciche zabójstwo (bądź kilka mniej cichych) ładujemy umiejętność Egzekucji, pozwalającą oznaczyć do trzech wrogów, po czym Sam efektownie zasadzi celne „łepszoty”, co można połączyć z wyważeniem, czy wręcz detonacją, drzwi i wyczyścić pomieszczenie zszokowanych przeciwników.

→ Na spragnionych akcji Fisherów czekają pistolety, karabiny, strzelby i snajperki, a bardziej opanowani Samowie skorzystają z gadżetów - przyklejanej kamery (dającej wgląd w odległe miejsce, potrafiącej zwrócić na siebie uwagę szumami i uwolnić gaz usypiający do płuc ciekawskich strażników), latającego drona (zwiad, porażanie prądem, detonacja) oraz nieśmiertelnych gogli (termowizja, noktowizor i pokazujący przeciwników przez ściany tryb Sonar Vision).

asasdas

→ Dla szukających prawdziwego wyzwania twórcy przygotowali poziom trudności 'perfekcjonista', gdzie nie będzie dostępna umiejętność Execute, gogle nie pokażą przeciwników przez ściany, podczas misji nie będzie można uzupełniać amunicji, a czujność przeciwników zaostrzy się.

→ Pracę naszego sprzętu zakłócać mogą przeciwnicy techniczni, którzy patrolują plansze za pomocą dronów. Po eliminacji technicznego możemy z powrotem używać gogli, kamerek i innych dobrodziejstw techniki.

→ Walutę wydamy na rozbudowę Paladyna, które przełożą się na ułatwienia w singlu i co-opie (stacja medyczna zapewni szybszą regenerację zdrowia w trakcie misji itp.), ulepszenia gadżetów i broni (celowniki, tłumiki, specjalna amunicja), a także kupimy nowe części stroju z odpowiednim wzorem kamuflażu.

→ Rozbudowując cele na pokładzie Paladyna i chwytając do nich żywcem terrorystów, uzyskamy dostęp do specjalnym, czarnorynkowych broni (m. in. AK-47). Ekskluzywne przedmioty czekają również na odblokowanie w aplikacji na urządzenia mobilne ze stajni Apple’a, bez wsparcia dla Androida.

→ System ShadowNet na bieżąco będzie informował nas osiągnięciach znajomych, pozwoli wyzwać ich do wykonania specjalnego zadania w zaliczonych wcześniej misjach oraz oferował czasowe wyzwania do trybów współpracy i multiplayerowych, za które dostaniemy dodatkowe fundusze.

→ Misje współpracy odegramy na split-screenie bądź przez sieć. Na 14 mapach odegramy cztery różne typy misji, w zależności od zleceniodawcy (np. Anna nie chce słyszeć o wykryciu przez wroga, w takiej sytuacji trzeba powtarzać misję).

→ Multiplayer dzieli się na dwie wersje znanego z poprzednich części trybu Szpiedzy vs Najemnicy (Spies vs Mercs). Ci pierwsi mają za zadanie przejąć dane hakując maszyny, których broni druga frakcja.

http://www.youtube.com/watch?v=7i6WLtvz-wY

→ Szpiedzy atakują z ukrycia, są szybcy, zwinni i preferują widok z perspektywy trzeciej osoby. Ich popisowym numerem, gdy tylko znajdują się bezpośrednio nad przeciwnikiem, są zabójstwa z góry. Dostępne wśród nich klasy to: szpieg (wykrycie pozycji wroga), łowca (możliwość stania się niewidzialnym na krótką chwilę) i sabotażysta (blokowanie sprzętu przeciwników).

→ Najemnicy są ciężko uzbrojeni i sieją popłoch w szeregach szpiegów, jeśli tylko są w stanie ich dojrzeć, w FPS-owym stylu. Mogą także zastawiać na nich pułapki. Dzielą się klasowo na : peacemakerów (adrenalina czyniąca z nich tanków), hunterów (drony) i technicznych (blokowanie gadżetów przeciwnika).

→ Tryb klasyczny to tryb 2v2, gdzie mapki są ciemniejsze, a najemnicy używają latarek, by dostrzec wroga. Tryb 4v4 daje do dyspozycji więcej gadżetów i graczy, a mapki (te same, lekko modyfikowane dla obu trybów) są lepiej oświetlone i bardziej otwarte.

→ Zostanie wydany komiks Splinter Cell : Echoes stanowi fabularny pomost między tą i poprzednią częścią, Splinter Cell : Conviction (która nie zawitała na PS3). Historia skupi się na relacji agenta z jego córką i będzie dostępny wraz z premierą gry.

Źródło: własne

Komentarze (6)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper