Mateusz Greloch Mateusz Greloch 07.08.2013 14:00
Informacje o DLC do Bioshock: Infinite, "Burial at Sea" w pigułce.
520V

Informacje o DLC do Bioshock: Infinite, "Burial at Sea" w pigułce.

Ken Levine zdradził już jakie DLC planuje oraz kiedy mniej więcej się pojawią. Tym dodatkiem, na który czeka najwięcej fanów serii Bioshock, będzie fabularne rozszerzenie Burial at Sea, dzięki któremu ponownie zwiedzimy Rapture.
Ken Levine zdradził już jakie DLC planuje oraz kiedy mniej więcej się pojawią. Tym dodatkiem, na który czeka najwięcej fanów serii Bioshock, będzie fabularne rozszerzenie Burial at Sea, dzięki któremu ponownie zwiedzimy Rapture.

Uprzedzam, że poniższe punkty mogą zawierać spojlery dotyczące Bioshock Infinite, jeśli nie grałeś, a masz zamiar - nie czytaj. 

Zbierając do kupy wszystkie informacje jakimi podzielił się sam twórca oraz tymi jakie krążą po sieci od paru dni, możemy wywnioskować mniej więcej tyle:

  • Historię zaczynamy jako Booker, który jest prywatnym detektywem w Rapture. Po chwili dołącza do niego kobieta, ale nie wiemy kim jest, ani jak się nazywa, bo nie zostało to jeszcze wytłumaczone.

  • Wbrew ogólnemu zakłopotaniu jeśli chodzi o chronologię wydarzeń, Levine twierdzi, że wszystko wyjaśni się podczas gry.

  • Burial at Sea ma miejsce w sylwestra 1958 roku, w dzień w którym zaczęło się bombardowanie Rapture i zaczęła się rewolucja.

  • Na początku chcieliśmy pokazać w pełni zaludnione Rapture, ale w kontekście ciekawych wydarzeń, a nie tylko wrócić i gadać o Midi-chlorianach. Chcieliśmy zrobić to bardzo spójnie, ale jednocześnie z ważnego dla obecnych bohaterów punktu widzenia.

  • Patrząc na proces produkcji jaki ma miejsce w przypadku tego DLC, można mówić o nakładzie pracy porównywalnym do tworzenia małej części zupełnie innej gry. Praktycznie wszystkie elementy Rapture są tworzone od podstaw. Miasto które zobaczymy będzie w pełni trójwymiarowe, gdzie w oryginale były to po prostu tła 2D. Wydaje mi się, że każdy szczegół otoczenia był tworzony od podstaw. Parę rzeczy przenieśliśmy, ale w większości są to nowe assety.

  • Powrócą znane graczom postaci, ale nie jako ciekawostki, a jako pełnoprawne uzupełnienie historii.

  • Część akcji będzie działa się w starym sklepie Fontaine'a, gdzie poczujemy klimat pierwszej odsłony - z walającymi się gdzieniegdzie splicerami i popsutymi mechanizmami. Reszta będzie pokazywać raczej dziewicze miejsca Rapture.

  • DLC jest tworzone na podstawie Bioshock Infinite, ale Irrational dodaje sporo od siebie, by stylistycznie i gameplayowo całość przypominała pierwszą część Bioshocka.

  • Zmiany będą dotyczyć tego, czy będziemy kierować Bookerem w pierwszej części DLC, czy Elizabeth w części drugiej.

  • Powrócą Big Daddies!

  • Można śmiało powiedzieć, że Burial at Sea będzie zintegrowane z Infinite.

  • Nie będzie hakowania w pierwszej części DLC i raczej nie powróci ono w jego drugiej części.

  • Maszyna Circus of Values będzie miała nagrane ścieżki audio.

  • Dodatek wprowadzi nowych przeciwników.

  • Ken nie jest pewny, czy zapewni Elizabeth tarcze, czy też pozostanie przy pakietach zdrowia.

  • Nie będzie powrotu do plasmidów z pierwszej części Bioshocka.

  • Ale za to dostaniemy nowe vigory, bronie i wyposażenie.

  • Zdecydowanie pomoże, jeśli skończymy pierwszego Bioshocka przed zagraniem w dodatek Burial at Sea.

  • Przy DLC grzebało głównie Irrational, może w paru grafikach posłużono się pomocą z zewnątrz.


Levine nie powiedział kiedy dokładnie będziemy mogli ściągnąć DLC, ale na pewno będzie to przed premierą konsol nowej generacji. Trzeba przyznać, że po tym co można wyczytać powyżej, zapowiada się bardzo ciekawy powrót do podwodnej metropolii. Kto się cieszy ręka w górę!

Tagi: bioshock infinite burial at sea dlc irrational games ken levine