Zalew informacji o Lightning Returns: Final Fantasy

Gry
904V
Zalew informacji o Lightning Returns: Final Fantasy
Mateusz Greloch | 01.08.2013, 17:30

Famitsu dotarło do wielu ciekawych informacji dotyczących kolejnej instancji Final Fantasy, które tym razem skupia się na postaci Lightning. Trzeba przyznać, że z każdą kolejną informacją, tytuł wydaje się być coraz ciekawszy.Famitsu dotarło do wielu ciekawych informacji dotyczących kolejnej instancji Final Fantasy, które tym razem skupia się na postaci Lightning. Trzeba przyznać, że z każdą kolejną informacją, tytuł wydaje się być coraz ciekawszy.

Na pierwszy ogień poszło porównanie prostego oraz normalnego poziomu trudności walk. Jak już wiadomo, w trybie łatwym zdrowie będzie się regenerowało, akcje będą zabierać mniej punktów GP, a otrzymywane obrażenia ulegną zmniejszeniu. Ale to nie wszystko - za ucieczkę z walki, w normalnym trybie ubywa Ci jedna godzina z czasu, jaki pozostał Lightning - nic takiego nie ma miejsca po wybraniu Easy Mode. Ponadto jeśli przed rozpoczęciem właściwej walki dajcie się zranić przeciwnikowi, to nie rozpoczniecie z umniejszonym paskiem zdrowia, takie rzeczy tylko na normalu. System walki został ochrzczony akronimem SATB, czyli jako "Style-Change Active Time Battle".

Po rozpoczęciu gry, Lightning otrzyma 5 punktów EP [Energy Points], które mają wiele zastosowań] oraz będzie mogła nieść do 6 przedmiotów. Po powrocie na Arkę, Hope odnowi nam punkty GP, zaoferuje przedmioty i wspomoże cennymi wskazówkami. Po skończeniu tutoriala, kiedy pierwszy raz trafimy na Arkę, odblokujemy możliwość customizacji umiejętności oraz ekwipunku i dopiero wtedy uzyskamy dostęp do pełni możliwości nowego systemu.

W poprzednich odsłonach mogliśmy automatycznie dobrać ekwipunek w zależności od sytuacji [defensive, balanced, offensive]. W Lightning returns będziemy mieli do czynienia z systemem automatycznie dobierającym sprzęt oraz umiejętności pod konkretne Schematy [Schemes], kiedy uda nam się skompletować wszystkie składniki danego schematu, ogólna jakość każdego elementu wzrośnie i otrzymamy dodatkowe bonusy za zebranie zestawu. Różne schematy dają różne stopnie naładowania paska ATB, szybkość ładowania tegoż paska, siłę ogłuszeń oraz czas ich trwania oraz czasami dodatkowe umiejętności, których nie wykonacie bez konkretnego zestawu.

W przypadku sklepów, również napotkamy parę rodzajów, które będą oferowały rózne towary:


  • Equipment Shop: Tutaj kupimy schematy, akcesoria oraz dekoracje.

  • Blacksmith: Oferuje Bronie/Tarcze

  • Magic Store: Możliwość wzmacniania ataków magicznych oraz tych pozyskanych od wrogów. Prawdopodobnie tutaj będziemy mogli kupić nowe umiejętności bitewne.

  • General Store: Tutaj kupimy podstawowe przedmioty regenerujące

  • Restaurants: Będziemy mogli się posilić i zregenerować HP.

  • Inn: Poświęcamy część czas na odzyskanie proporcjonalnej ilości życia.

  • Information Shop: zakupimy tutaj tajne dokumenty mówiące o słabych punktach napotkanych potworów.

  • Prayer Canvas: Dodatkowe questy dla Lightning, za które zdobędzie wdzięczność Chocoliny.

  • Oprócz tego, w różnych częściach świata spotkamy handlarza z czarnego rynku, jednak wybór przedmiotów będzie ściśle ograniczony.

Dalsza część tekstu pod wideo

Każdy z kim będzie można porozmawiać, będzie miał dymek nad głową, a znaczący NPC będą mieli dodatkową gwiazdkę. Za questy otrzymamy walutę, przedmioty oraz bonusy do statystyk. Co ciekawe, potwory będą mogły się pojawić także w mieście, a ignorowane ruszą na rzeź NPC'om, jednak z oczywistych względów oszczędzą tych naprawdę ważnych. Oprócz tego na swojej drodze spotkamy "Accent monsters", które będą pełniły rolę dodatkowych bossów, którzy zmuszą nas do nieziemskiego wysiłku i bez podpakowania postaci nie mamy nawet myśleć o uczciwym starciu. Po pokonaniu potwora można pstryknąć sweet fotkę po dokonanym fakcie i wysłać na popularne serwisy społecznościowe.

Jako, że czas jest bardzo cenny dla Lightning, oto lista rzeczy, które na chwilę go wstrzymują:


  • Rozmawianie z ludźmi

  • Patrzenie na cutscenki

  • Walczenie

  • Buszowanie po menusach

  • Podczas pobytu na Arce


Z umiejętności będziemy mogli użyć m.in.:


  • Dash - zwiększa szybkość poruszania podczas uników, ale konsumuje pasek ATB danego schematu.

  • Skakanie - Nic nie kosztuje, działa podobnie jak w Final Fantasy XIII-2

  • Strike - Pozwala atakować znienacka przeciwników lub służyć do rozbijania otoczenia w poszukiwaniu przedmiotów. Umiejętność jest zablokowana, kiedy pasek akcji jest pusty, choć sam nie powoduje jego zmniejszenia.

  • Sheathe - pozwala na schowanie broni, jeśli tego nie uczynimy, ludzie mogą uciekać na widok Lightning.


W Datalogu można znaleźć informacje o przeciwnikach: kiedy blokować, kiedy kontratakować i jak zwiększyć efektywność w walce.

Całość informacji pochodzi z krótkiego fragmentu gry, także już teraz można sobie wyobrazić ogrom tej produkcji. Z niecierpliwością czekam na premierę, bowiem o ile nie przykładałem uwagi do tego tytułu, to z każdym kolejnym strzępkiem informacji, jestem coraz bardziej zainteresowany efektem końcowym.

 

Źródło: własne

Komentarze (13)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper