Paweł Musiolik Paweł Musiolik 06.06.2013 09:51
Bethesda próbowała "zabić" studio Human Head by wykupić ich za bezcen
318V

Bethesda próbowała "zabić" studio Human Head by wykupić ich za bezcen

Problemy z jakimi zmaga się ekipa Human Head od momentu rozpoczęcia współpracy z Bethesdą nie mają końca. W momencie gdy większość czeka tylko na grę i zapomina o ekipie deweloperów, za plecami wszystkich dzieją się chore porachunki rządzących w Bethesdzie. Całość nakreślił bardzo dobrze poinformowany w sprawie serwis IGN, który donosi, że Bethesda jako wydawca gry robiła wszystko by zabić studio Human Head i wykupić je z prawami do gry za kompletny bezcen.
Problemy z jakimi zmaga się ekipa Human Head od momentu rozpoczęcia współpracy z Bethesdą nie mają końca. W momencie gdy większość czeka tylko na grę i zapomina o ekipie deweloperów, za plecami wszystkich dzieją się chore porachunki rządzących w Bethesdzie. Całość nakreślił bardzo dobrze poinformowany w sprawie serwis IGN, który donosi, że Bethesda jako wydawca gry robiła wszystko by zabić studio Human Head i wykupić je z prawami do gry za kompletny bezcen.

Gdy w trakcie E3 2011, pokazano nam Prey 2, Bethesda była bardziej niż zadowolona z postępów prac jakie wykonywało Human Head i ustalono wspólnie, że premiera odbędzie się w 2012 roku, zapewniając przy tym wszelakie wsparcie o jakie można było prosić. Jednak gdy zbliżała się premiera gry, wydawca postanowił zacząć grać brudno i postanowił kupić za wszelką cenę całe studio, mimo, że te nie było zainteresowane. Wtedy pojawił się pierwszy zgrzyt.

Bethesda wstrzymała fundowanie produkcji Prey 2 na następne miesiące tylko po to, by zmiękczyć szefostwo studia. Oblewano im kolejne etapy produkcji gry pod byle jakim, czasami kompletnie błahym powodem. Proszono o poprawki i obiecywano przedłużenie czasu. Niestety dla ekipy Human Head - nie dopisano tego do kontraktu, więc Bethesda się z tego nie wywiązała. I wtedy rozpoczęło się piekło. Human Head wystąpiło oficjalnie o zwiększenie budżetu, Bethesda uznała, że nie dostaną ani grosza zanim nie zrobią tego, co oni chcą. Szefowie tych drugich myśleli, że zapędzą Human Head w kozi róg i zastraszą ich by ci przystali na niekorzystne warunki sprzedaży.

W listopadzie 2011 roku, by ułatwić zakup studia, Bethesda zamroziła Prey 2. Kolejne miesiące obfitowały w różne przepychanki i malejącą częstotliwość spotkań wraz z rozmowami. Bethesda czekała aż studio pęknie i zgodzi się na warunki przejęcia całej firmy. Niestety dla dewelopera - po jakimś czasie uzgodniono porozumienie i Bethesda odzyskała Prey 2 za darmo, a Human Head mogło być nadal niezależną ekipą.

Patrząc na to co dzieje się z tym dalej, powoli kruszy się mit Bethesdy jako wspaniałego wydawcy. Chciwość nigdy nie popłaca...

Tagi: Bethesda Human Head Prey 2