Tech-demo Unreal Engine: PS4 vs PC

Gry
638V
Tech-demo Unreal Engine: PS4 vs PC
Paweł Musiolik | 05.04.2013, 09:00
PS4

Od kilku dni w internecie możemy zobaczyć pełną wersję technologicznego dema ze stajni Epic Games, zatytułowany Elemental. Identyczna z pozoru wersja została rok temu pokazana na PC-cie, w który włożono GeForce'a GTX 680. Ostatnio za sprawą serwisu Digital Foundry zobaczyć mogliśmy bezpośrednie porównanie obu wersji, które pokazywało wprost - demo na PC deklasuje konsolową wersję. Ale czy właśnie taka jest prawda na ten temat?Od kilku dni w internecie możemy zobaczyć pełną wersję technologicznego dema ze stajni Epic Games, zatytułowany Elemental. Identyczna z pozoru wersja została rok temu pokazana na PC-cie, w który włożono GeForce'a GTX 680. Ostatnio za sprawą serwisu Digital Foundry zobaczyć mogliśmy bezpośrednie porównanie obu wersji, które pokazywało wprost - demo na PC deklasuje konsolową wersję. Ale czy właśnie taka jest prawda na ten temat?

Okazuje się, że nie, gdyż głos w sprawie porównania postanowił zabrać Brian Karis - starszy programista od spraw graficznych w Epic, który zdradził jak wyglądały pracę nad demem w wersji na PS4.

Największym wyzwaniem było połączenie dwóch kompletnie różnych scenek - tego co pokazaliśmy na PS Meeting i rozszerzonej wersji znanej wcześniej graczom. Każde z nich miało inne ustawienia źródła światła i mieliśmy problem, dlatego też różnice, które można zobaczyć na nagraniu nie wynikają ze słabości platformy - ale innego ustawienia światła.
Dalsza część tekstu pod wideo

Ale jak się okazuje, to nie wszystko i braki w grafice, które można zobaczyć są związane ze zmianą prezentacji:

Jednym z efektów, który można zobaczyć w wersji PC są góry, które widać przez drzwi. Na konsoli ich nie ma, gdyż zmieniliśmy kompletnie scenę poza murami zamku, dlatego tam nie było linii gór. Podobnie jest z widokiem na góry z zewnątrz - to także zmieniliśmy na PS4. Dlatego po połączeniu dwóch scen ciężko porównywać wersję z PS4 i PC.

Jednak niektóre elementy, a raczej ich brak spowodowane jest ogromnym pośpiechem w Epic:

Inne rzeczy są takie same - wygładzanie krawędzi, rozdzielczość, jakość tekstur, głębia widzenia (obie wersje opierają się na technice bokeh), a także efektowi rozmyci w ruchu. Największą różnicą jest na korzyść wersji PC implementacja dynamicznego oświetlenia, gdzie na PS4 jest przygotowane wcześniej źródło. Zmniejszyliśmy także o trochę ilość cząsteczek, oraz wyłączyliśmy teselacją z którą mieliśmy problem i nad nią nie pracowaliśmy. To naprawimy następnym razem.

Czyli jednak nie jest aż tak źle jak niektórzy mówili. Demo na PC było dopieszczone, a na konsoli zrobione na szybko, byle coś pokazać. A filmik z porównaniem o którym mowa dostępny jest poniżej.

http://youtu.be/gtfCWYjOsvI

Źródło: własne

Komentarze (67)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper