Geralt i jego taniec śmierci, czyli walka w Wiedźmin 3: Dziki Gon

Gry
974V
Geralt i jego taniec śmierci, czyli walka w Wiedźmin 3: Dziki Gon
VergilDH | 07.03.2013, 14:41

Przedstawiciele studia CD Projekt RED udzielili ostatnio obszernego i interesującego wywiadu. W rozmowie przeprowadzonej przez redaktorów serwisu Rock, Paper, Shotgun poruszono zarówno temat konstrukcji świata gry i warstwy fabularnej, jak i różnic pomiędzy konkretnymi platformami i systemu walki. Twórcy zapewniają, że poczynili znaczne postępy od momentu, w którym prace nad drugą odsłoną serii dobiegły końca.Przedstawiciele studia CD Projekt RED udzielili ostatnio obszernego i interesującego wywiadu. W rozmowie przeprowadzonej przez redaktorów serwisu Rock, Paper, Shotgun poruszono zarówno temat konstrukcji świata gry i warstwy fabularnej, jak i różnic pomiędzy konkretnymi platformami i systemu walki. Twórcy zapewniają, że poczynili znaczne postępy od momentu, w którym prace nad drugą odsłoną serii dobiegły końca.

Zacznijmy jednak od tego, co w tej chwili wydaje się najważniejsze, a więc od walki. Niektórzy gracze narzekali na to, że ta z drugiego Wiedźmina sprawiała wrażenie zbyt zręcznościowej. Teraz ma się to zmienić.

Jak powiedział Michał Platkow-Gilewski:

Chcieliśmy, by walka w Wiedźminie 3 prezentowała sposób, w jaki Geralt używa miecza. To istny mistrz miecza. Jego mistrzowskie zdolności uwidaczniają się zwłaszcza w momentach, w których walczy z pięcioma lub sześcioma przeciwnikami jednocześnie. (...) Chcieliśmy, by tym razem walka zyskała bardziej taktycznej wymiaru, by gracze mieli poczucie absolutnej kontroli nad polem bitwy. W to celujemy.

Przykładowo, usprawniliśmy działanie kamery. Zawsze będziemy prezentować starcia z odpowiedniego kąta, perspektywy i odległości, dzięki czemu będziecie mieli oko na wszystkich przeciwników znajdujących się w pobliżu. Jeśli porozumieją się między sobą i Was otoczą, zobaczycie każdego, kto spróbuje zajść Was od tyłu.

Nie będzie tu sytuacji, w których ktoś Was zaatakuje, a Wy nie będziecie wiedzieć co się dzieje. Przeciwnicy będą poruszać się dookoła i Wy także, ale nie będzie to dzikie i szalone. To powolny chód, jak powolny taniec. Z mieczami. Każdy przeciwnik będzie używał prawdziwych i zróżnicowanych technik walki. Mamy w naszym zespole kilku ekspertów, korzystamy z kaskaderów z wielkim doświadczeniem. Ale technika walki Geralta jest jak taniec z mieczem. Będzie potrafił rzeczy, których nie zobaczylibyście w prawdziwych starciach. (...) Jest szybszy i silniejszy od kogokolwiek, więc jego technika jest inna.
Dalsza część tekstu pod wideo

Co zatem z platformami? Czy któraś z nich ma wyraźną przewagę nad innymi? Deweloperzy zapewniają, że zamierzają sprawić, by na każdej z nich gra prezentowała się jak najlepiej.

Tak naprawdę nigdy nie zastanawialiśmy się nad pojęciem "platforma wiodąca". Nie będziemy tworzyć żadnych barier i obniżać czegokolwiek do jakiegoś poziomu. W tym momencie tworzymy grę jednocześnie na wszystkie platformy.

Wtóruje mu Jakub Rokosz:

Chcemy mieć pewność, że gra będzie wyglądać najlepiej, jak to tylko możliwe, na każdej możliwej platformie.

Wiedźmin 3: Dziki Gon

zmierza na PlayStation 4 i trafi na sklepowe półki na początku 2014 roku. Twórcy opublikowali do tej pory dwie porcje obrazków (które czekają na Was tutaj i tutaj) oraz krótką, filmową zajawkę. Ponadto poznaliśmy wiele konkretnych informacji na temat tej produkcji, jakie znajdziecie w tym oto miejscu.

Źródło: własne

Komentarze (13)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper