Bartosz Dawidowski Bartosz Dawidowski 23.04.2010 23:40
Sony vs. Microsoft - walka w nowej fazie
1030V

Sony vs. Microsoft - walka w nowej fazie

Wii prowadzi w wyścigu po koronę sprzedaży konsolowego hardware'u. Ale walka o drugie miejsce staje się coraz bardziej żywiołowa. Wyraźna przewaga Microsoftu nad Sony zdaje się kurczyć z każdym miesiącem...xxxxx

W ostatnich dniach Microsoft ujawniło, że na całym świecie sprzedało się dotychczas 40 mln Xboksów 360. To niezły wynik. Ciśnie się jednak na usta pytanie: jak idzie w tej chwili Sony? Jak daleko PlayStation 3 jest za plecami X360? Odpowiedź brzmi: siedzi Xboksowi na ogonie.

Często podaje się wyniki sprzedaży jedynie z amerykańskiego rynku, z których wynika, że obie platformy idą łeb w łeb. Kiedy jednak popatrzeć szerzej, na rynek światowy, sytuacja zmienia się. Sony zostaje trochę w tyle. Jeśli podliczyć wszystkie lata sprzedaży, okaże się, że na całym świecie 40.2 mln Xboksów 360 znalazło nabywców, natomiast tylko 33.5 mln osób zdecydowało się na zakup PS3. Ale takie podsumowanie nie jest do końca miarodajne, bowiem nie uwzględnia sprawozdania finansowego Sony za ostatni kwartał roku fiskalnego. SCE jeszcze nie ogłosiło swojego raportu, co oznacza, że powyższe wyniki wliczają trzy ostatnie kwartały dla Xboksa 360, a tylko dwa w przypadku konsoli Sony. Pytanie więc: jakie wyniki sprzedaży oczekuje Sony w tym ostatnim, trzecim kwartale roku fiskalnego?

Dynamika sprzedaży PS3 zwiększa się z każdym rokiem fiskalnym i zaczyna zostawiać w tyle konsolę Microsoftu. W trzecim kwartale Sony spodziewało sie, że sprzeda 2.2 mln sztuk PlayStation 3. Wygląda przy tym na to, że wraz ze wprowadzeniem udoskonalonego modelu konsoli, firma nie może się wyrobić z odpowiadaniem na zamówienia w Japonii - sprzedaż sprzętu idzie lepiej, niż przewidywano. Jeśli więc Sony opchnęło trochę więcej sztuk niż ta przewidywana wyżej liczba, to można powiedzieć, że Sony wejdzie Microsoftowi na ogon. Przy sprzedanych 2.5 mln sztuk PS3 w trzecim kwartale roku fiskalnego, róznica między Xboksem stopnieje do 4.2 mln sztuk...  Tylko tyle zacznie dzielić PS3 od zrównania się z X360. Teraz, wraz z wprowadzeniem nowego modelu PS3 Slim, Sony będzie mogło prawdopodobnie zacząć wreszcie zarabiać na hardwarze (jeszcze niedawno firma dokładała ok. 18$ do każdego Slima).

Sytuacja staje się więc coraz ciekawsza. Walka o drugie miejsce w rankingu sprzedaży hardware'u, między "dużymi" konsolami, wchodzi w nową fazę... PS3 ma coraz bardziej realne szanse dogonić na tym polu X360.
 


P.S. Kontrowersyjny jest sposób naliczania tych wszytskich milionów konsol. Obie firmy nie podają de facto ilości hardware'u, który znalazł fizycznie nabywców, wśród konsumentów-graczy. Te liczby dotyczą jedynie ilości konsol, które wyjechały z fabryk do sklepów.

Tagi: Microsoft Sony wyniki sprzedaży