Masakra w Norwegii a gry wideo

Krwawa masakra w Norwegii nie schodzi z pierwszych stron gazet oraz serwisów informacyjnych. Tragedia narodu norweskiego wzbudza także żywą dyskusję wśród graczy, gdyż sprawca krwawych zamachów interesował się grami wideo, między innymi World of Warcraft i Call of Duty: Modern Warfare 2. Ponownie rozpoczęły się dysputy na temat tego, czy gry rzeczywiście mogą prowadzić do przeniesienia agresji ze świata wirtualnego do tego realnego. Krzysztof Gonciarz, autor książki Wybuchające Beczki: zrozumieć gry wideo oraz szef tvgry.pl spojrzał jednak na problem od innej strony. Czy gry wideo mogą nas w jakiś sposób nauczyć odpowiedniej reakcji na takie same tragiczne wydarzenia, które (tfu, odpukać), mogłyby się stać i naszym udziałem? Czy potrafilibyśmy jakoś konkretnie zareagować? Przeciwdziałać? Lub czy też nie jesteśmy przesadnie znieczuleni na całe zło, które się wokół nas dzieje?Krwawa masakra w Norwegii nie schodzi z pierwszych stron gazet oraz serwisów informacyjnych. Tragedia narodu norweskiego wzbudza także żywą dyskusję wśród graczy, gdyż sprawca krwawych zamachów interesował się grami wideo, między innymi World of Warcraft i Call of Duty: Modern Warfare 2. Ponownie rozpoczęły się dysputy na temat tego, czy gry rzeczywiście mogą prowadzić do przeniesienia agresji ze świata wirtualnego do tego realnego. Krzysztof Gonciarz, autor książki Wybuchające Beczki: zrozumieć gry wideo oraz szef tvgry.pl spojrzał jednak na problem od innej strony. Czy gry wideo mogą nas w jakiś sposób nauczyć odpowiedniej reakcji na takie same tragiczne wydarzenia, które (tfu, odpukać), mogłyby się stać i naszym udziałem? Czy potrafilibyśmy jakoś konkretnie zareagować? Przeciwdziałać? Lub czy też nie jesteśmy przesadnie znieczuleni na całe zło, które się wokół nas dzieje?
httpvh://www.youtube.com/watch?v=Ji1WQIxY-tU
Źródło: Krzysztof Gonciarz – oficjalny blog