SOCOM: Polskie Siły Specjalne w pigułce!

Gry
725V
SOCOM: Polskie Siły Specjalne w pigułce!
VergilDH | 12.04.2011, 08:34
PS3
Zipper Interactive

po podjęciu próby zrewolucjonizowania wirtualnych bitew i krótkim romansie z nową marką, ochrzczoną mianem MAG, powraca na stare śmieci. SOCOM: Special Forces (w Polsce SOCOM: Polskie Siły Specjalne) nie jest na nowo odkrytym kołem, lecz ma szanse stać się jednym z najlepszych exlusive’ów umożliwiających wspólną zabawę ze znajomymi, do czego dodatkiem będzie świetna i całkiem obszerna kampania. O tym, jakie rewelacje czekają nas w tym interesująco zapowiadającym się tytule, przekonacie się czytając naszą zapowiedź. Gotowi? Zaczynamy.Zipper Interactive po podjęciu próby zrewolucjonizowania wirtualnych bitew i krótkim romansie z nową marką, ochrzczoną mianem MAG, powraca na stare śmieci. SOCOM: Special Forces (w Polsce SOCOM: Polskie Siły Specjalne) nie jest na nowo odkrytym kołem, lecz ma szanse stać się jednym z najlepszych exlusive’ów umożliwiających wspólną zabawę ze znajomymi, do czego dodatkiem będzie świetna i całkiem obszerna kampania. O tym, jakie rewelacje czekają nas w tym interesująco zapowiadającym się tytule, przekonacie się czytając naszą zapowiedź. Gotowi? Zaczynamy.

Dalsza część tekstu pod wideo

Nadchodzi nowy SOCOM. Co wiemy?




1. Akcja „Polskich Sił Specjalnych” rozgrywa się na terenie bliżej nieokreślonego, południowoazjatyckiego państwa.

2. Naszym zadaniem będzie powstrzymanie wojskowego reżimu, który tuż po przejęciu władzy, rozpoczął proces mordowania stacjonujących tam żołnierzy NATO.

3. Głównym bohaterem nowego SOCOM-a będzie Cullen Gray, amerykański żołnierz, pod którego dowództwo zostały oddane dwie grupki żołnierzy. W skład obu drużyn wejdą zarówno mężczyźni, jak i jedna przedstawicielka płci pięknej.

4. Zaserwowana przez Zipper Interactive historia, zostanie przedstawiona na licznych scenkach przerywnikowych, które, wzorem serii Uncharted, były nagrywane przez aktorów podkładających głosy konkretnym postaciom.

5. Twórcy zarzekają się, że ukończenie 14 przygotowanych przez nich misji, zajmie średnio wprawnemu graczowi około 12 godzin.

httpv://www.youtube.com/watch?v=nOJcccMWcA4

6. W trakcie gry zwiedzimy zarówno rozległe aglomeracje, które wojenną pożogę odczuły na własnej skórze, jak i zieloną, świetnie prezentującą się dżunglę, skąpaną w ciepłych promieniach słońca plażę, tereny górskie czy niewielkie wioski. Twórcy obiecują w tej materii dużą różnorodność i szczerze powiedziawszy, patrząc na opublikowane przez nich materiały, nie sposób im nie wierzyć.

7. Nowy SOCOM, podobnie jak opisywane niedawno Operation Flashpoint: Red River, to nie shooter TPP, a gra taktyczna, w której ogromną rolę odgrywa wydawanie poleceń podległym nam wojakom.

8. Poszczególne komendy, takie jak zajście z flanki, przegrupowanie, rozpoznanie czy wstrzymanie ataku, zostały przypisane pod przyciski krzyżaka.

9. Do gry zaimplementowano system krycia się za osłonami i jeśli wierzyć zapewnieniom graczy, którzy mieli okazję przetestować ten tytuł, działa on niezwykle intuicyjnie, a Cullen przykleja się do czego tylko może.

10. Sztuczna inteligencja przeciwników ma stać na niebywale wysokim poziomie. Ci, mają nie tylko kryć się za osłonami, czy osłaniać się nawzajem, lecz próbować zachodzić gracza z flanki czy wykorzystywać inne, zaawansowane taktyki (o tym, na ile te doniesienia okażą się prawdziwe, przekonamy się dopiero po premierze).

httpv://www.youtube.com/watch?v=u4UfRq6QNlY

11. Jakby tego było mało, twórcy zapowiedzieli obecność dowódców wrogich wojsk, którzy mają w zanadrzu takie atrakcje, jak pokaz fajerwerków w postaci nalotu na nasze pozycje, dlatego też sugerują, by eliminowanie oponentów rozpocząć właśnie od nich.

12. Wzorem współczesnych „strzelanek”, do Polskich Sił Specjalnych zaimplementowano system regeneracji zdrowia – by wyleczyć rany, wystarczy przycupnąć w cichym kąciku i oddać się krótkiej zadumie nad marnością życia.

13. Opisane przeze mnie nowości w mechanice gry mają być opcjonalne. Gracze przywiązani do tradycji, będą mogli rozegrać kampanię w trybie Classic, w którym nie uświadczą zarówno cover systemu jak i regeneracji ran odniesionych na polu bitwy.

14. Kampanię będzie można ukończyć zarówno w pojedynkę, jak i w towarzystwie… pięciu znajomych. Niestety, na dzień dzisiejszy nie wiadomo nic o ewentualnej możliwości gry na podzielonym ekranie (i zapewne nic się w tej materii nie zmieni, gdyż do premiery pozostało naprawdę niewiele czasu).

15. Zamiast tego, twórcy wolą skoncentrować się na tym, co tygryski lubią najbardziej, czyli trybie multiplayer, pozwalającym na rywalizację graczy, stających ze sobą oko w oko na specjalnie w tym celu przygotowanych mapach.

httpv://www.youtube.com/watch?v=3DC5lwFv0_Y&feature=player_embedded

16. Na pierwszy plan wysuwa się nagradzanie gracza punktami doświadczenia, za niemal każdą aktywność na polu bitwy. Punktowane będzie na przykład osłanianie towarzysza podkładającego bombę czy udział w sesjach o ściśle określonych warunkach, ale też zwyczajne posyłanie wrogów do piachu. Ponadto, częste korzystanie z tych samych giwer pozwoli na dokonywanie w nich niezbędnych modyfikacji.

17. Na potrzeby rozgrywek wieloosobowych, Zipper Interactive stworzyli dziesięć plansz. Wśród nich znajdą się zarówno doskonale znane wiernym miłośnikom serii lokacje, jak i kilka nowych. Warto przy tym pamiętać, że liczba ta ulegnie zapewne powiększeniu już po premierze, gdyż w dobie wszędobylskich DLC, twórcy na pewno nie odmówią sobie przyjemności zarobienia „na boku”.

18. Deweloperzy oferują nam cztery tryby, w których zmierzy się ze sobą maksymalnie 32 graczy. Znalazło się tu miejsce zarówno na standardowy deathmatch (ochrzczony mianem Supression), Capture the Flag (Uplink), jak i Last Defense, gdzie drużyny walczą o przejęcie kontroli nad trzema punktami na mapie, a później mają szansę na szturm na bazę wroga. Ostatni z trybów do tej pory owiany jest tajemnicą.

19. Jak na exclusive z prawdziwego zdarzenia przystało, SOCOM: Polskie Siły Specjalne obsłuży stereoskopowe 3D. Oprócz tego, gra udzieli pełnego wsparcia kontrolerowi Move oraz „pistoletowi” SharpShooter.

20. Premiera gry planowana jest na 21 kwietnia bieżącego roku.

PROGNOZA PS3SITE:







 

Źródło: własne

Komentarze (36)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper